Blog Archive

Theme images by MichaelJay. Powered by Blogger.

31 May 2012

Kita Satu

 

Untuk pertama kalinya aku menemukan kejujuran..ketelusan.. dan ketulusan hati.. moga semuanya berkekalan dan berjalan lancar seperti yang dirancangkan... 

walau kita tidak pernah merancang... aku percaya pada setiap ketentuan tuhan... untuk pertama kalinya sahabatku melihat aku bahagia... aku dapat merasakan kebahagian itu.. dan aku mahu terus bahagia.

Akan aku ciptakan cinta dan kasih sayang pada segenap ruang... akan aku binakan sebuah ikatan yang tulus ikhlas... akan aku binakan sebuah mahligai bahagia berlandaskan kerendahan dan ketulusan hati... Duhai kasih.. 

Bantulah aku agar tarikh keramat yang  pernah aku lalui ini, kita jalani bersama tanpa aku mengulangi kesilapan lalu. Tanpa aku lalui jalan cerita yang sama. 

Walau cuacanya sama...harinya berbeza. Jangan pernah kau berpaling dariku... Jangan pernah kau biarkan aku terus hanyut dengan kesalahan ku sendiri. 

Sambutlah tanganku... Bimbinglah aku... Bantulah aku mengubat kelukaan dihatiku ini.


30 May 2012

Air Mata Kebahagiaan

 

Setelah beberapa tahun berkahwin bersama seseorang yang tidak pernah di temuinya. seseorang yang tidak pernah di cintai nya. Perkahwinan nya di aturkan oleh kedua orang tuanya. 

Walaupun lelaki itu bukanlah orang yang di cintai. namun dia yakin....pasti  pilihan kedua orang tuanya itu adalah pilihan yang terbaik buatnya. Sejak awal perkahwinan hingga saat ini dia tidak pernah mendengar sedikit pun keluhan dari suaminya.  Suatu hari dia bertanya kepada suaminya.

"Abang....tolong katakan sekiranya selama kita hidup bersama.... saya tidak dapat memberikan kebahagian sepenuhnya kepada abang?"

Kemudian suaminya memandangnya dengan penuh tumpuan. Lalu suaminya pun berkata.

"ya....memang ada kekurangannya. Tunggu sebentar" lalu suami nya bangun dan menuju ke sebuah almari. Kemudian ia membuka laci dan mengambil sesuatu.

Si isteri hanya menundukkan muka. Mahu saja saat itu dia menitiskan air mata. Mungkin juga suaminya menyimpan di dalam hati akan segala kekurangan nya.

Kemudian datang si suami lalu berada di hadapan nya. Saat di mana si suaminya mencapai tangannya....maka saat itulah berderai air matanya. Tidak dapat di tahan lagi...entah di mana kekurangan nya dalam menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri. 

Suaminya kemudian meletak kan sesuatu di telapak tangan nya. Dia terkejut apabila melihatnya. ia sebentuk cincin. Tergamam seketika saat ia melihat wajah suaminya. Jelas kelihatan air mata suaminya sudah membasahi pipi.

lalu ia bertanya kepada suami nya.
"mengapa abang memberikan saya sebentuk cincin...? sedangkan baru sebentar tadi  abang mengatakan saya memang ada kekurangannya"

Dengan nada perlahan suaminya berkata..
"kamu kekurangan barang kemas....dan abang minta maaf kerana abang tidak mampu,sedangkan kamu adalah seorang isteri yang cukup sempurna di mata abang"

Terharu si isteri mendengar kata-kata suami. Bukan emas permata yang di idamkan nya....hanya kasih sayang dari seorang suami. Lalu si isteri memeluk erat suaminya. Bersama-sama menitiskan.....air mata kebahagiaan.

29 May 2012

تيڬ هاري برچوتي


سلام سجهترا بوات سموا ڤمباچ..
تيڬ هاري برچوتي...سبتو،احد دان اثنين..
تاڤي بوكن برچوتي اونتوق بريحت٢...
ڤنوه جدوالڽ سلاما برچوتي ٣ هاري

تق بركسمڤتن اونتوق منرجه مان٢ بلوڬ لاڬي..
ايسوق سوده تنتو اد باڽق كرجا يڠ مننتي..
سمڤتكن جوڬ لا منوليس سڤاته دوا كات اونتوق مالم اين.

دوا هاري برادا د ڤهڠ. كندوري كهوين.
انق بواه كاوين سوده. سيبوق ممبنتو باڬي ملنچركن
مجليس ڤركهوينن ڽ. ميمڠ تق اد ماس له نق اون اينترنيت ني.

چوتي سكوله ني نمڤقڽ اد ساج جمڤوتن اونتوق مجليس ڤركهوينن.
اصل چوتي سكوله ج كندوري. اصل چوتي سكوله ج كندوري.
ده اينله ماس يڠ ڤاليڠ سسواي ياي تق..؟
اكو...؟ بيلا لاڬي...؟ ههاها لمبت لاڬي يا...
بيلا...؟ جاڠن تاڽ.....﴿^__^﴾

چوكوڤ له دولو اونتوق مالم اين....
ڤنت سوده....مات ڤون مڠنتوك...
كليڤ٢ ج مات اكو ني....
سلامت مالم سموا...اد ماس ننتي ساي سيڠڬه بلوڬ اندا.
سياڤ٢ ج لا اير كوڤي ك....اير سيرڤ ك....﴿^_____^﴾
سلام....


26 May 2012

كانق٢ د درا لاڬي....اڤ نق جادي...؟

ايڤوه – دوا براديق بروسيا تيڬ دان دوا تاهون منمڤوه ڤڠالمن ڠري اڤابيلا دشكي ددرا ايبو د لڠكڤ، تلوق اينتن، ميڠڬو لالو.

ايبو بروسيا ٢٥ تاهون ايت مڠڬيڬيت ڤروت سأورڠ انقڽ هيڠڬ لبم د بادن.

اونتوق مليندوڠي كسن لبم ايت، دي ڤاكايكن باجو برلڠن دان سلوار ڤنجڠ.

ڤندريتاان كدوا-دوا كانق-كانق مالڠ ايت تربوڠكر اڤابيلا باڤ مڠسا يڠ بروسيا ٤٩ تاهون، ممباوا انق بوڠسو ك كلينيك مسكيڤون دهالڠ استريڽ.

دنيا اوه دنيا....سماكين ممبيمبڠكن...داڤتكن چريتا سلانجوتڽ د سيني.

سلامت ڤاڬي برسام سچوان كوڤي..

 



سلامت ڤاڬي برسام سچوان كوڤي..
سلام بوات سموا ڤڠونجوڠ...
هارڤ صيحت٢ سمواڽ برسام سڽومن يڠ چريا....

اونتوق معلومن اندا....ساي ماهو بريحت دهولو.
بريحت سكتيكا. ماهو مڠولڠكاجي ڤلاجرن تردهولو.

كڤد يڠ لاين....تروس كن اوسها اندا.
اخير كات "ماجوله سوكن اونتوق نڬارا"
دان سڽوم-سڽوم سلالو.

د اخيري دڠن سديكيت متيارا كات:

موتو ايستيت يڠ د ڬوناكن ستياڤ هاري ايت
اداله لبيه برهرڬ دري سبواه سوڤربيكي
يڠ مهل هرڬڽ تتاڤي هاڽ د ڬوناكن سبولن سكالي.

رينوڠ٢كن دان سلامت برعمال...

*kesian pada yang tak pandai baca jawi (^__^)

25 May 2012

Salam Buat Semua

Salam jumaat buat para pengunjung.
Tidak ada apa2 yg menarik hari ini.

Sedikit mutiara kata:

"Sebuah komputer yang cantek bagaikan tak bermakna tanpa talian internet"

Sekian terima kasih (^_____^)

Mafa feat Ronnie OIM- Buatku Di Sana

Mafa feat Ronnie OIM- Buatku Di Sana 

Get This Player Embed Code


Sering harungi sendiri kekurangan diri
Hanya tuhan mengerti
Tak mengharap sang cinta mahupun dicinta
Umpama tiada rahsia

Chorus:
Kau sinar hati ini
Biarpun hanya sesaat di sisi
Pelita kala hati berduka
Kau hulurkan oh tanganmu kala hilang arah

Masihkan hadir jua menepis gelora
Tak kala aku merasa kecewa
Duniaku berubah kelam tak bermakna
Namun semangatmu ada dijiwa

Harapan kau beri cintamu bersemi
Air mataku tak bisa menitis
Kau nafas akhirku
Kau yang dihati

Usah menangis sendiri sayang ku kan pergi
Senyumlah usah meratapi
Kala ada masa kita ditakdir yang Esa
Cukuplah buatku disana

Ohhh

Aku bagai bintang menghiasi alam maya
Meninggalkan kilau tanpa sinar yang bercahya
Detik percintaan persis satu anugerah
Aku pinta hanya bercinta

24 May 2012

MAY-Bergegar Segunung Rindu

MAY-Bergegar Segunung Rindu


Get This Player Embed Code


Bergegar segunung rindu...Bila kau nobat cintamu itu
Nur gusar hilang berlalu...Kasih tersemai di lubuk hatiku
Berlaguku memburu waktu...Seiring tersebut namamu
Di dalam mimpi siang dan malamku...Tak seinci tumpah kasihku

Jendela hati terbuka...Bila kau lafaz kalimah itu
Asmara juga gelora gubahan kasih...Menjadi satu
Hilangkan resah cemburu...Ikhlas kau jemput bertemu
Berbunga mekar bersambut cintaku
Di kau satu penawar rindu

Chorus
Jauh tak bertemu menghimpunkan rindu...
Redup di matamu di hatiku salju
Inginku miliki dirimu...Walau lautan api sanggup kurenang
Berkubur di telapak tangan...Melepaskanmu tidak kufikirkan

Kupimpin tanganmu...Kejinjang rindu
Biar orang tahu...Cintaku padamu satu

(ulang dari chorus)
Mahligai bersatu dahulu impian
Syurga idaman satu kenyataan
Kenyataan

Pelumba Lari Harapan Negara.

 
Setelah beberapa bulan memasuki pertandingan pelumba lari harapan negara. Karukord Jagaus kini mengalami kemerosotan apabila kini hanya berada di tempat yang ketiga.

Tempat pertama kini di miliki oleh peserta 9nOL4 setakat ini. Di ekori rapat di belakangnya pula adalah izan mama mia yang berjaya mengumpul kutipan sebanyak 33 mata setakat ini.

Untuk mendapatkan keputusan terkini anda boleh terus klik Pelumba Lari Harapan Negara (scroll bawah sikit...tgk belah kanan) keputusan mungkin akan berubah dari masa ke semasa (^______^)

*malam ni malam jumaat kan... (^______^)

Main Main Ye.

Pada malam itu...aku tinggal sendirian...
Ku capai gitar kapok ku yang x berapa mahal itu...
Perlahan petikan gitarku...
Ku hayati alunan bunyian ini....

Aku mula bernyanyi....lagu nyanyian Zee Avi....
Begitu merdu sekali....x siapa tahu kebolehan ku ini..
Dapat aku rasa...ribuan tangan bertepuk gembira..
Senyuman manis ku lemparkan...
Istimewa buat peminat ku di luar sana...

Sedang asyik aku bernyanyi....tiba-tiba...
Pintu rumah ku di ketuk......tok...tok...tok..
Sapa pulak datang malam2 ni...
Sungguh mengganggu lamunan ku...

Pantas aku bangun dan membuka pintu...
Ku lihat sekujur tubuh yang kaku...
Ya.....wajahnya amat ku kenali...tak lain dan x bukan..
SI KUDIN....aku pun tutup pintu balik...

KUDIN: hahaahaa apa pasal tutop balik....
AKU: ngade2......selalu tak pernah pun ketuk pintu....
KUDIN: hahaa saja jee....nk ko bukak kn pintu tuk aku.....hehehee
AKU: ceeettt.....!


Published via Android 1300cc

23 May 2012

Seringgit dolu2 besar nilainya.

Sarapan pagi tadi...
Nasi lemak bersama sambal udang RM4.00
Di nikmati bersama dgn teh ais RM1.50
....sudah RM5.50 ok la tu kan. Normal la tu..

Teringat aku masa di kampung dolu2..
Saat2 manis sewaktu aku menikmati
keindahan dan kemanisan hidup
sebagai seorang penganggur.

Pagi2 dok melepak kedai kopi...
Pekena nasi lemak sebungkus...
Teh tarek sechawaaan....

Tapi harga dulu dan skrng...sgt2 jauh berbeza..
Dulu nasi lemak biasa (kosong) RM0.30 sebungkus.
Teh tarek sechawan baru RM0.50
Bawak seringgit je x habih...

Sekarang ni...seringgit dpt kuih 2 ketui ja...
Hahhaaa x kenyang....x kenyang...
Huhuhuuu

Published via SMS 2kupang per send.

Saleem - Tinggal Kenangan

 
Halakan cursor pada video,klik Pause kalau rasa bising :)

Pernah Ada Rasa Cinta Antara Kita
Kini Tinggal Kenangan
Ingin ku Lupakan Semua Tentang Dirimu
Namun Tak Lagi Kan Seperti Dirimu
Oh Bintangku

Jauh Kau Pergi Meninggalkan Diriku
Di Sini aku Merindukan Dirimu oohhh
Kini ku Coba Mencari Penggantimu
Namun Tak Lagi Kan Seperti Dirimu
Oh Kekasih

Pernah Ada Rasa Cinta Antara Kita
Kini Tinggal Kenangan
Ingin ku Lupakan Semua Tentang Dirimu
Namun Tak Lagi Kan Seperti Dirimu
Oh Bintangku

Jauh Kau Pergi Meninggalkan Diriku
Di Sini aku Merindukan Dirimu oohhh
Kini ku Coba Mencari Penggantimu
Namun Tak Lagi Kan Seperti Dirimu
Oh Kekasih

Pernah Ada Rasa Cinta Antara Kita
Kini Tinggal Kenangan....

22 May 2012

Tipu Ke Acah Mak Labu

 
Tipu ke Acah Mak Labu...? Ok ni cerita malam tadi. Tapi sebelom tu aku nak pesan dulu.....entry ni panjang. Pastikan cukop masa tuk membacanya.

Tapi untuk kat Home ni  tak nak la letak semua kan. Nanti panjang sgt korang nak cari kotak komen kat bwh tu.

Jadi cerita aku ni aku kasi jump break. Maknanya.....kalau rasa2 tak berani nak baca...korang jangan tekan Read More tu....hecellemeeek....! siap pesan tuuuuu.....


Ok cerita nya bermula begini.  Malam tadi........


21 May 2012

Ada Orang Komen Tak ?

Bila rasa nk tulis.....aku pun tulis. Dah siap tulis...aku publish. Lepas publish.....sign out. Lepas sign out....tekan tanda fangkah. Tutop browser....sambung keje.

Beberapa ketika selepas itu. Amek heng pon. Jalan2 sorang2 dgn hati yang penuh debaran.

Komen blog sana......komen blog sini. Baca blog sini....baca blog sana.

Pehtu....buka blog seniri. Dalam hati dup dap....dup dap...dup daaaap. Tertanya tanya....ada orang komen tak entry aku...? Ada orang komen tak entry aku...? Hahahaaaa..... :D korang ada tak rasa macam tu...?

Eeellleeehh........! Tak nak ngaku....ahak's (^______^)

20 May 2012

Hari Minggu Pun Kerja

 


Hari minggu adalah hari untuk berehat rehat. Betul ke..? Mana ada rehat kalau orang macam aku nih....ekekekee..

Hari minggu ni la time nak membasuh segala macam fabrik yang belungguk lungguk tuuuuu.....

Hari minggu ni la time nak mengemas ngemas umah.....maklum sajalah.

Siap mencuci....kena menyidai. Siap kerja2 menyidai....memasak pulak....hecelemeeeekkk....! masak di kedai ajaaa... (^____^).

Pendek kata selagi tak ada bini...selagi tu la sume menda kena buat seniri.

Depa selalu kata...tu la sapa suh x mo kawen. Masya'allah...Bukan ta mo....jodohnya blom sampai looorr...

Ok lah aku mau sambung kerja2 menebas rumput lak.....hahahha yang ni aku tipu....eh...! bukan tipu....Acah Mak Labu....ekekkeke :p

*pic image google

19 May 2012

Cara-Cara Berhenti Merokok.

 
Ada ramai orang yang merokok. Bukan lelaki saja....perempuan pun ada. Kepada yang merokok.....pernah kah anda rasa ingin berhenti merokok..? tapi tak tau macam mana cara2nya..? Meh sini aku kongsikan cara2nya.

Langkah 1
Setiap kali selepas makan....jangan terus hisap rokok. Ambil masa dalam satu atau dua jam selepas makan baru hisap rokok. Dan cuba dulu amalkan sekurang2nya dalam tempoh satu minggu. Biasakan diri dengan keadaan ini.

Langkah 2
Setelah biasa dengan keadaan pada langkah 1 tadi kita mulakan langkah 2 dengan berpuasa....untuk tempoh satu atau dua minggu dan setiap kali selepas berbuka puasa ikut seperti langkah 1. Jangan terus hisap rokok selepas makan. Ambil sedikit masa......rilexs duluu.

Langkah 3
Apabila anda berjaya melakukan langkah 1 & 2 tadi maka tibalah sangat untuk berhenti terus serta merta menghisap rokok ni. Apa yang berlaku pada langkah 1 & 2 tadi adalah anda telah berjaya mengurangkan pengambilan rokok. 

Dan anda akan mampu untuk berhanti terus. Jika ada lagi keinginan merokok. Tahan saja.....paling tidak pun cuma dalam seminggu saja anda akan ada sikit jiwa kacau sebab tak merokok. 

Bila ada org yg hisap rokok di sebelah anda...anda akan kata "busuknya la bau asap rokok ni" haaa.....itu tanda anda telah berjaya....anda takkan berminat dgn  rokok lagi dh. Tapi kalau anda rasa anda tak berjaya juga.....ni ada langkah extra.

Langkah Extra.
Langkah Extra kepada yang tak berjaya juga nak berhenti merokok. Ambil duit sepuluh ringgit. Setart moto pelan2. Pegi kedai.....beli je la rokok Dunhill sekotak. Hisap je la rokok tu macam biasa.


Di mana ada kemahuan...di situ ada jalan nya. Renung2kan (^____^)




18 May 2012

SEGMEN BLOGWALKING DAN FOLLOWER DIARI FARISHA BULAN JUN

 


Taaaadddaaaaaaaa.......! >_<


Saya dengan ini secara sukahati menyertakan diri dengan segmen (SEGMEN BLOGWALKING DAN FOLLOWER DIARI FARISHA BULAN JUN)

Untuk keterangan lebih lanjut...sila Klik Sini. (^___^)

Psstt...! saya sudah semakin sihat....Pagi tadi saya berjumpa sama itu Puan Doktor. Dan saya telah tunjukkan betapa sihatnya saya.....dan alhamdulillah...saya tidak di tembak lagi......muehehehe >_<

Mana tahan niiii...kiri kanan di tembaknya....sengaaalll wooo.....

Sengal Sengal Dah Ni

 



Hari tu dia tembak belah kanan. 
Semalam dia tembak belah kiri. 
Hari ni nak kena jumpa doktor lagi. 
Harap2 dia tak tembak dah.  
Sengal2 dah montot ni asik kena injek jaa
.......hohoohooo......


17 May 2012

Kena Suntik Wooo...

 
Salam buat semua.

Terima kasih pada yang sudi melawat aku blog aku semalam. Maaf  tak dapat nak BW mahupun komen2.  Masalah kesihatan berada pada tahap kelembapan. Ada jugak dok jengok2. Mata tgk keybord ni sambil fikir nk tulis apa..? nak tulis apa..?

Bukan nya apa....aku ni kalau time sakit ni....lain yang nak di buat kang lain yang jadi....ekekeke. Semalam gi klinik kena satu suntikan. Dia suntik tang mana...? Aku tak mau cerita.....muhehheee. Dapat MC 2 hari (^____^). Pagi ni kena datang lagi klinik. Kena buat pemeriksaan lagi. 

Jadi pagi2 buat satu entry dulu :) kang lepas gi klinik nnt kena makan ubat. Dan biasanya bila lepas makan ubat je....aku bole nampak dengan jelas khidmat ikhlas sepenuh masa akan tilam vono aku yang tak berapa tebal tu.

Di tambah lagi dengan kedinginan ekon kipas angin pada tahap 3. hah.....! kompom tak sedar diri dh aku (^___^). Selamat pagi semua ye....selamat berblogging (^__^) ada senang nnt saya singgah.

14 May 2012

Mau tukar laaa.....

 
Pagi..... pegi kerja macam biasa...Sampai je tempat keje...Boss tengok muka aku pun senyuuuum jee...Ye la kan...aku datang awal ni jarang2 sebenonya :)

Tiba-tiba boss aku tanya....Dah sarapan ke...? Rasa len macam lak ngan soalan dia...Aku pun jawab le...Tak sarapan lagi boss...nape..? nak belanja ke....? 

Boss aku kata ...a'ah...ko nak makan apa..? Aku kata ruti canai pun jadi le...? Boss aku kata....cukop ke...? Aku kata...kalau kena tiga keping....cukop je >_<

Dalam hati tertanya tanya....boss aku kenapa? len macam je. Tak lama lepas tu.... baru aku dapat tau cerita......

Boss aku ni nak di pindahkan ke Singapura...Di sini ada sebulan je lagi tempoh untuk dia menyiapkan kerja2nya.

Selepas sebulan ...aku kan dapat boss baru le makna nya. Haduuuuiiii....cemana lak gaya pemerintahan nya.

Hohohohohoho......Sapa ada Dusil aku dh mula pening kepala. Huhuhuuu.....Buummmm....zzZZzzZzzzzzzz

Segmen: Kenangan Terindah Bersama Guru

 


Klik Banner.....untuk joint segmen ni.
Mudah je....cerita tentang kenangan terindah  kamu bersama guru.

Nak tau cerita kenangan terindah saya..

13 May 2012

Kenangan Terindah Bersama Guru

 
Masa skolah dolu2 aku memang seorang yang agak nakal.....bukan nakal sgt ye...agak2 nakal je. Tapi suka buat lawok tak kena tempat....ekekeke.

Masa tu aku dalam tingkatan tiga. Satu hari tu kelas bahasa inggeris. Cekgu pompuan....speking London aje memanjang. Garang pulak tu. Aku bukan paham sgt bahasa omputih ni. Dengo gitu2 je ekekkee....

12 May 2012

2 Madu Pegang Amanat.

 
BATU PAHAT: Walaupun suami mereka sudah enam tahun meninggal dunia, dua wanita warga emas yang hidup bermadu tetap selesa tinggal sebumbung di rumah perlindungan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) di Kampung Muhibbah, Jalan Peserai Lama, di sini.

Keikhlasan dua wanita itu membuktikan persefahaman utuh antara mereka yang terjalin sejak puluhan tahun lalu ketika tinggal bersebelahan di rumah panjang tanpa bilik di Batu 3, Tanjung Labuh, dekat sini, ketika suami masih hidup.

kagum saya makcik....kagum (^___^)

Berita bergambar selanjutnya DI SINI

11 May 2012

Tikar Mengkuang

 
Seronok masa dudok di kampung....suasana sejuk nyaman terasa. seperkara yang aku paling suka ialah baring2 di ruang tamu.

Petang2 pun nyaman terasa. Paling best dapat baring2 kat tikar mengkuang. Dolu2 mana ada tikar getah. Rumah papan kaaann....

Sekarang ni susah dh nak cari tikar mengkuang. Tapi kan.... naseb baek la aku ada sorang kawan yang pandai buat tikar ni.

Eh....! kalau ada sapa2 nk belajar buat tikar...leh la blajar ngan kwn aku nih. Betuuuull....dh ramai yang berjaya.

Okeyy...kalau ada sapa2 nak belajar buat tikar...boleh la menghubungi beliau di sini (^_____^).

psstt..! penat dh beratur ni...bila nk yes nya....ekekkeee

Segmen : Blogwalking Sampai Lebam

 





segmen anjuran cik Deqla.....di tag oleh cik Masha (^___^)

nak joint tak...? nah klik sini.

Sebab2 korang kena blogwalking ke blog aku.....sebab blog aku ada cerita hantu....kihkihkih.....iyeeee...x caya korang godek2 la kat dlm2 entry aku tu. Adaaaaa.....!

tag 1: azumylini
tag 2: qasehalyna

Endless Love - Instrumental Music

 
Nah...setelah memonteng dari berblogging dua tiga hari ni.....ini lah yang aku kerja kan. Dah coba banyak kali....dan banyak kali la gagal. Ni la dia kalau tak skolah tinggi....ekekkee. Banyak kali tak jadi....tak tau la silap nya kat mana. Sudahnya setakat ini ja hasil nya (^____^).

Background music auto play.....habih lagu... dia stop la sendiri. Belajar tanpa guru di sisi....kihkihkih. Kalau ada sapa2 yang mau coba ini widget.  Bole la try.....embed codenya ada DI SINI.

Ada sapa2 nak request background music (^_____^) meh kita tulun meh. Percuma jaaa.

08 May 2012

Segmen : Entri Blogger

 




Nak joint Klik Sini

Tanpa segan silu aku menyahut cabaran si manis purple nih....
Tanpa sedikit pun rasa gentar.
Sambil makan apam balik je nulih ni.....hekhekhek.

Entry aku tak banyak....baru ada 248 je (^______^)
sekian terima kasih.

nak tag sapa nih.....?
tak tag sapa2 pun x pa kot >_<

Kuli Batak Nombor 12

Aku: asal awal bulan je....banyak keje....asal awal bulan je banyak....asal banyak je keje..musti awal bulan....payment tu...payment ni. Apa tak boleh ke buat payment setahun sekali?

Kudin: ko kan kuli batak nombor 12...jgn mcm2. Buat je keje tu.....hekhekhek.

Aku: huh.....! :p

07 May 2012

Tempahan Cup Cake

 




Tempahan Cup Cake di buka sekarang.

Di tawar kan dengan harga rm1.40 setiap satu. 
Tidak termasuk kos penghantaran. 

Anda juga boleh membuat tempahan kek untuk majlis2 hari jadi 
dan sebagainya.

Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh lah di ajukan 
kepada Puan Faridah Sulaiman di talian  013 3040224

Bagi yang tinggal di sekitar Sabak Bernam boleh terus berjumpa 
Puan Faridah untuk membuat tempahan.




06 May 2012

Blog apa nih....?

Penat hari ni...mcm2 program. Tapi syukur lah....cukup tidur sebelah pagi dan petang....kehkehkeh. Sambil menulis sambil dengar lagu dari blog si manis purple nih. Lagu apa ntah di pasang nya...tetiba jiwa2 ku jadi jiwang lak...ahahaha.

Sedar tak sedar se semenjak ni blog aku tak dak gambar. Dulu asal ada entry musti ada gambar. Nak tau pasal pe...? ya sudah tentu la pasal malas....ekekkee. Malas tul la nk letak gambar. Taip2.....siap...publish. Senang keje kaaann....wieieeeeee (^______^)

Noor Victory dok cari2.....apa main point dlm blog nih. Ahahaha....tak dak main point la. Aku ni tulih ja apa yang ada. Sebab ada kisahnya kenapa aku jadi begini. 

Nak tau kisah nya...? kita sambung isok je la...dh lewat malam dh ni pun. Memasing nak tido awal malam ni. Lagi pun sok memasing nk keje kaaaann.

Ok selamat menjalankan tugas pada yang bertugas besok. (^______^)

Psst...besok aku cuti...kihkihkih.

Polis Kena Tegas.

 
Itu tajuk dalam berita harian pagi ni. Cerita nya apa? Aku pun blom baca lagi...kehkehkeh. Dah jadi seperti biasa.....amek paper baca tajuk dulu....isi kejap lagi.

Tapi skrng zaman cyber.....pagi2 tengok kat heng pon je. Surat kabo lambat sket beli. Selalunya tak beli pun....kehkeh. Tak pun dok baca kat kedai mamak tu ja.....sambil pekena sechawan teh tareek....heeheee

Teringat arwah abah masa dolu2. Pagi2 pi pekan....beli surat kabo. Tiap2 hari dia beli. Surat kabo tulisan jawi. Apa ke namanya...utusan melayu.....Satu lagi utusan zaman.

Jd dulu penuh la di rumah tu ngan surat kabo tulisan jawi. Tapi untung tau.....anak2 laju ja baca jawi....termasuk la aku kehkehkeh. (Masuk bakui angkat sendiri).

Ok lah....jauh sgt dh lari dari tajuk cerita aku ni...hehehehee. Salam ceria ye buat semua. Senyum2 selalu (^_____^).

05 May 2012

Sayang Seribu Kali Sayang

 
Siap2 pakai smart2....mau pegi kenduri dgn penuh semangat. Mau isi perut sampai sendat. Muka ceria hati pun gembira. Hari ini ada makan percuma.

Tapi sayang seribu kali sayang. Kenapa ku lihat macam tak ada orang yang datang. Yang ada cuma dua tiga orang. Mereka saling pandang memandang.

Aku pun tanya "kenapa tak ada orang...? Apa semua orang sudah pulang?" Sekali anak tuan rumah cakap........"Kendurinya besok la baaaang"

Waaaaaaaa......abes aku. Sudahnya g kedai mamak je lah (^______^).
Kudin: len kali tengok tarikh kad jemputan tu betul2.

Published bersama nasi beriani.

Ibu Tolak Kekasih Seksi

 
Pagi2 pekena teh tarek dulu......sambil bukak surat kabo on9. Tgk mcm2 cerita ada. Tetiba teeeertengok lak tajuk: Ibu tolak kekasih seksi >bimbingan>dang setia......

Hah nak tau apa ceritanya.....Berita selanjutnya layari my Metro. Pagi ni x de citer merepek repek.....pekena ruti canai sekeping. Kira cukop lah...perot aku ni kecik je hehehee.

Ok selamat pagi semua. Ceria2 di pagi sabtu. Nk besiap siap ni. Nk g kenduri.....babaaaai :)

04 May 2012

Maafkan aku laily

 
Di saat aku bersendirian. Bayang wajah mu datang bertandang. Dan entah kenapa bayangan wajah mu sejak akhir2 ini.....sering saja berkunjung menemani ku. Ku biarkan saja bayangan mu itu....Di kesunyian ini ...sayup2 kedengaran alunan yang begitu mengasik kan.
klik la play...baru ada feel nak baca :)
Senyuman mu yang manis itu tidak pernah luput di ingatan ku. Cerita kita telah pergi bertahun lamanya. Hingga saat ini....wajah mu yang ayu masih kekal seperti dulu. Maafkan aku laily....kerana melepaskan mu pergi.

Dalam tersenyum ....air mata ini menyentuh pipi. Gugurnya air mata ini.....kerana aku gembira melihat kau bahagia. Maafkan aku laily....jika kau mahu melihat aku....tunggulah di saat hujan turun membasahi bumi. Kerana di saat itu kau tidak akan nampak air mata ku.....aku menghukum diri sendiri.

Betapa terseksanya hati ini kerana melepaskan mu. Namun aku yakin dengan keputusan ku. Aku bukan lah insan yang terbaik untuk mu. Maafkan aku laily. Biarpun hanya secebis kenangan manis di antara kita....ia adalah satu kenangan yang terindah.  Dan kini aku bagaikan berada di ruang rindu yang tak bersempadan.

 Aku tak tau nak cakap macam mana lagi Din. Aku jumpa dia kat Facebook. Aku add dia....dia accpt tapi dia tak tau yang itu adalah aku....sebab aku tak pakai nama betul. Dan mungkin dia sangka aku hanyalah seperti yang lain2...hanya sekadar menambah rakan. 

Alhamdulillah...dia dah senang sekarang. Ada rumah besar...kereta besar. Anak2nya pun dh besar. Sebak je aku rasa bila aku tengok gambar2 dia. Kudin hanya memandang sambil mengerutkan dahinya. 

"ko pun satu....dah tau dia tu suka kat ko dulu...yang ko lepaskan tu kenapa...?" Kudin menyalahkan aku......aku hanya tertunduk diam sambil mengosok gosok screen heng pon ku.

"dah la tuuu....jom ikut aku." Perlahan kudin bangun dan mengambil  t'shirt Adidas nya yang aku yakin sudah 3 hari tak cuci. "nak kemana...???????" soalan ku yang penuh tanda soal......sambil buat2 muka mintak simpati.

"kita pegi makan la..." jawab si kudin sambil menyikat-nyikat rambutnya yang telah di sapu dengan minyak rambut CODE10. "aku ada 2 ribu hengget je ni" tanpa segan silu jawapan ku beri. "ko tiap2 hari tinggal 2 hengget....dah laa...jom aku belanja"... "ko ni memang sahabat yang memahami la din (^________^)"

_____________TAMAT SUDAAAA______________

03 May 2012

Heng Pon Baru.

 
Sebuah kisah budak2 pejabat....

Ring....ring....ring...(Heng pon berbunyi)

Aku: hellooo....
Kudin: hello.
Aku: oii din...ko kat mana...?
Kudin: kat opis...
Aku: aii...time2 lunch hour pun ko dok kat opis je..tak boring ke?
Kudin: tak...
Aku: ko tak de projek apa2 ke hari ni?
Kudin: tak...
Aku: ko ni din,cam tak de mood je...ko marah kat aku ke..?
Kudin: tak...

Tut...tut...tut...tut...tuuuuutttt

Aku: sampai hati ko Din....ko putus kan talian yee....aku tak abes cakap lg haaaa....
Kudin: tau la ngko pakai henpon baru....tapi dok sebelah2 ni pun nk kol aku ke...? Ceeett...
Aku: ngeeeee.... (^_____^)


Published via blekberri bersama sechawan kapucino.

02 May 2012

Hujan

 
Hadir mu membasahi bumi...
Menyirami pohon2 yang menghijau...
Membasahi dedaun kecil...
Yang tersorok di hutan rimba...
Burung2 berteduh di pohon nan rimbun..

Aku masih di sini....
Berdiri di tepi jendela...
Menikmati cuaca dingin ini sepenuh hati...
Dan akhir nya aku mengalah...
Mengalah kerana kedinginan ini bertambah..
Dingin ekon di pejabat ini terlebey sudaaaa

Masuk ni pun sudaaa tujoooh kali...
Ini pun ada rasa cam nk tekucil lagi niii...

Pesanan Ibu

Mata ke atas.......tangan di dada...
Terkenang kembali kisah yang lama...
Begitu pantas berputar nya masa...
Terbujur kaku tidak bermaya...
Mereka bercanda di persisiran pantai..
Ombak halus memukul pasir....

Jauh memandang ketengah lautan..
Datang sang hujan bersama ribut dan taufan...
Bangun aku berdiri megah..
Tak kan ku berundur walau selangkah....
Biarpun retak seribu tulang ku....
Biar ia hancur di situ...

Kuat semangat serta ketabahan ku..
Kerna ku ingat pesanan mu ibu...
Sampai bila pun tak kan ku lupa...
Nada yang lembut ibu berkata...

"Pakaian kotor boleh di cuci...
hati yang suci sukar di cari"

(^______^)

Interested for our works and services?
Get more of our update !