Maafkan aku laily

Di saat aku bersendirian. Bayang wajah mu datang bertandang. Dan entah kenapa bayangan wajah mu sejak akhir2 ini.....sering saja berkunjung menemani ku. Ku biarkan saja bayangan mu itu....Di kesunyian ini ...sayup2 kedengaran alunan yang begitu mengasik kan.
klik la play...baru ada feel nak baca :)
Senyuman mu yang manis itu tidak pernah luput di ingatan ku. Cerita kita telah pergi bertahun lamanya. Hingga saat ini....wajah mu yang ayu masih kekal seperti dulu. Maafkan aku laily....kerana melepaskan mu pergi.

Dalam tersenyum ....air mata ini menyentuh pipi. Gugurnya air mata ini.....kerana aku gembira melihat kau bahagia. Maafkan aku laily....jika kau mahu melihat aku....tunggulah di saat hujan turun membasahi bumi. Kerana di saat itu kau tidak akan nampak air mata ku.....aku menghukum diri sendiri.

Betapa terseksanya hati ini kerana melepaskan mu. Namun aku yakin dengan keputusan ku. Aku bukan lah insan yang terbaik untuk mu. Maafkan aku laily. Biarpun hanya secebis kenangan manis di antara kita....ia adalah satu kenangan yang terindah.  Dan kini aku bagaikan berada di ruang rindu yang tak bersempadan.

 Aku tak tau nak cakap macam mana lagi Din. Aku jumpa dia kat Facebook. Aku add dia....dia accpt tapi dia tak tau yang itu adalah aku....sebab aku tak pakai nama betul. Dan mungkin dia sangka aku hanyalah seperti yang lain2...hanya sekadar menambah rakan. 

Alhamdulillah...dia dah senang sekarang. Ada rumah besar...kereta besar. Anak2nya pun dh besar. Sebak je aku rasa bila aku tengok gambar2 dia. Kudin hanya memandang sambil mengerutkan dahinya. 

"ko pun satu....dah tau dia tu suka kat ko dulu...yang ko lepaskan tu kenapa...?" Kudin menyalahkan aku......aku hanya tertunduk diam sambil mengosok gosok screen heng pon ku.

"dah la tuuu....jom ikut aku." Perlahan kudin bangun dan mengambil  t'shirt Adidas nya yang aku yakin sudah 3 hari tak cuci. "nak kemana...???????" soalan ku yang penuh tanda soal......sambil buat2 muka mintak simpati.

"kita pegi makan la..." jawab si kudin sambil menyikat-nyikat rambutnya yang telah di sapu dengan minyak rambut CODE10. "aku ada 2 ribu hengget je ni" tanpa segan silu jawapan ku beri. "ko tiap2 hari tinggal 2 hengget....dah laa...jom aku belanja"... "ko ni memang sahabat yang memahami la din (^________^)"

_____________TAMAT SUDAAAA______________

40 Comments

  1. Hmmm... jap... kakcik nak cuba faham 'moral of the story'... hehehe...

    ReplyDelete
  2. ni kisah benar ke kisah rm2 nih? huhuhui

    ReplyDelete
  3. meh sini sue belanja pak sue..pak sue nak mkn apa...balik kg x mlm nie? jom kita ke perak esok

    ReplyDelete
  4. sedih..huhu~~

    nape lepaskan laily~~~~

    ReplyDelete
  5. amboi...jiwang ko yer Jagau pepetang nie...hekhekhek

    ReplyDelete
  6. hihihi...cerita ceritu...adakah ia kisah real???

    ReplyDelete
  7. untung la sedih2 kawan belanja~~
    XD

    ReplyDelete
  8. Okey, dapat dihayati dengan lagu yg mndayu2..=)

    ReplyDelete
  9. Sedihnya, nak ku nangis tapi tak berair mata...

    ReplyDelete
  10. adeh jiwang... moral of the story tinggal 2hengget ar nie? hehe

    ReplyDelete
  11. Amboi sayu aih Sad Cello Melody tu, sesuai dengan ceghita.

    Takpalah dik, pasti ada hikmah di sebaliknya. Sudah bukan jodoh, sebab tu terlepaih kan. Akak doakan dik Jagau menemui kebahagiaan lepas ni dengan orang baru, amin! :)

    ReplyDelete
  12. mmg sempoi laa.. eyhh..dah jmpe dh omelet tuh?? ke tak kenal lagi?? ke nak sye tnjuk kt entry nnti?? cer jawabb..(^_^)

    ReplyDelete
  13. so..apsal awak lepaskan laily???

    ReplyDelete
  14. takde jodoh tu..
    meh ita belanja....

    ReplyDelete
  15. ermmm...anggap je xde jodoh ye Jagau's
    mesti ada pengganti Laily yg lebih hebat n lebih baik dr laily... =p

    erkkk..baiknya si kudin tu kan,sgt2 memahami :)

    ReplyDelete
  16. mujur kudin baik hati kan KJ.

    ReplyDelete
  17. jom2 dya belanja mkn roti canai..hihi

    ReplyDelete
  18. Aku faham cerita nie gau.. antara kau dan dia.. tapi iyalah jodoh pertemuan ajal maut di tangan tuhan.. kau terpaksa melepaskannya.. sabarlah wahai kulaanku... ternyata Aku Kau & Dia cukup mengerti percintaan mu ini antara kau dan dia.....

    ReplyDelete
  19. Aku faham cerita nie gau.. antara kau dan dia.. tapi iyalah jodoh pertemuan ajal maut di tangan tuhan.. kau terpaksa melepaskannya.. sabarlah wahai kulaanku... ternyata Aku Kau & Dia cukup mengerti percintaan mu ini antara kau dan dia.....

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at