Theme images by MichaelJay. Powered by Blogger.

31 December 2013

Rezeki Setelah Berumahtangga


 Suatu hari sedang aku syiok2 melayari FB...kawan aku datang bertandang. Saja dok melepak2 sembang2 kosong. Dalam pada sembang2 tu...aku sambil2 ja jenguk FB. tetiba ada la rakan dok share gambar ni.


  Kawan aku ternampak gambar ni dan berkata. "memang ada kebenarannya" Masa bujang dulu kita apa pun tak dak. Harap ada moto sebijik....dan gaji pun cukup setakat untuk sara diri sendiri ja. Tapi selepas berumahtangga,banyak benda kita ada. 

 Kereta,rumah,perabot...dan macam2 lagilah. Rezeki sentiasa ada untuk anak2,isteri dan keluarga. Cuma yang aku tak menahan tu ayat kawan aku yang last sekali. 

"itu baru satu isteri...ngko bayangkan kalau ada empat isteri...lagi banyak pintu rezeki terbuka tau" 

hamboiii...! kemain lagi cita2...nk dapat dua pun belom tentu senang lagi ceeekk...ooiii.

PENTING: Sesiapa yang hisap rokok "J"? Tunjukkan mereka artikel ini. KLIK SINI

9 comments:
Write Comment
  1. amboi, ada je akal dia nak kawen banyak tu ye. Heheh..

    ReplyDelete
  2. betul tu kan..rezeki org yg dah berumah tgga

    ReplyDelete
  3. Sbg seorang yg dah kawin, setuju sangat2 dgn kata2 tu...walaupun tanggungan bertambah tapi lepas kawin rezeki semakin bertambah. Sebab itulah dalam Islam kita diminta menambahkan zuriat...

    Tentang menambah isteri nanti komen lain kali...hehehe...

    ReplyDelete
  4. amboihhh.. ayat yang last tu yang tak tahan baca.. ehwah3..

    ReplyDelete
  5. betul tu.. dari pengalaman kawan2.. hehe..

    ReplyDelete
  6. bila nikah ada rezekiNya..bila dapat anak pun ada rezekiNya...

    ReplyDelete
  7. amboiii laju jer nak bukak cawangan byk2 eh... pndai ko..

    ReplyDelete

Interested for our works and services?
Get more of our update !