Tips Penulisan Dalam Blog (5)

Bahagian 5

Menggunakan keyword yang bernilai tinggi.
Ni kalau blogger2 otai depa tau la. Tapi kepada yang baru2 nak berjinak jinak ni....mesti tertanya tanya. Keyword...? apa tu...? keyword tu adalah kata kunci. Sapa yang ada kata kunci yang ada nilai tertinggi...maka dengan mudah le si tukang cari (search) yang keje ngan pokcik google ni jumpa. Si tukang cari (search) ni....suka benda yang berharga je.....kalau dia jumpa,mau dia letak kat atas sekali.

Haaa tips ni menarik tau. Tau tak cemana nak cari kata kunci yang ada harga.....mahal lagi ? ok itu antara subject yang akan aku terangkan sebentar nanti. Sebab aku nak tunjuk dulu cara2 nak buat nasi tambah. Pengunjung yang datang ke laman kita ni kira mcm tetamu yang datang kenduri. Setiap entry yang kita hasilkan bagaikan lauk pauk. Sedap lauk kita....seronok lah tetamu kita....jd jgn lupa tuk kasi nasi tambah,ye la kan kadang2 ada org segan nk mntak nasi tambah.....pemalu katanya....kihkihkih.

Macam mana nak buat nasi tambah...? macam ni caranya. Eh...! korang dh tgk belom kat panggung cerita pasal hantu Kum Kum. Tiba2 teringat pulak aku bab ni. tahun lepas dalam entry aku yang aku tulis masa dalam bulan 6 .....aku ada cerita bab hantu Kum Kum ni.. Tapi tak sangka pulak keluar kat panggung awal tahun ni kan. Tapi ceritanya tu tak la sama ngan cerita mcm kat panggung tu.

Ha meh baca jap... klik tajuk ni Misteri 4 Hari Tak Balik. Jangan risau.....cerita aku tu cerita lawak. tak seram mana pun.....ok aku ada keje ni....mlm karang aku jenjalan kat blog korang ek....maceeehhh (^_____^)

16 Comments

  1. Contohnya, penanda buku comel. Gitu? ;P

    ReplyDelete
  2. iya..keyword tu biarlah mesra ayat ye..jgn bikin encik gugel pengsan lalu pitam..(^_^)

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum.

    Abgjagau ni, sense of humour die, kemain lagi,hehe. Cara abgjagau bagi tips len dari org lain.

    Kita perhati je dulu, nak tengok penyudahnya macamana. Nampak macam abgjagau bercerita biasa2 je, tapi setiap bahagian ada tips kalau yg betul2 'mencari' tips tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pandai sebenonya nak tulis macam surat kabo...kehkehkeh

      Delete
  4. teringin nak belajar pasal SEO, tapi aduh...takde masa nak ngadap pc lelama...huhu...

    ReplyDelete
  5. Tima kaseh bagi tips, dik Jagau. Kekadang yg cari tajuk2 sensasi yg takdak kat blog akak pun, boleh sampai ke blog akak jugak. Cari gambar bogel la, cari gambar seksi la, cari jamu makan setan la, adoihhhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....itu mmg kata kunci yg biasa tersesat...kihkihkih....mahal harganya tu...muahehehee

      Delete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at