Tips berkenalan dengan En. Google

Sekarang korang dh ada blog atau laman yg cantek...penulisan yang menarik,isi2nya bagus...asli dan fresh lagi.

Jadi mari lah kenal2kan blog korang tu ngan pokcik Google.Jangan malu2....meh sini meh...x yah susah2 sampai nak guna GPS nk cari pokcik ni.. >_< aku kasi jln mudah je.

Untuk memudah kan korang....aku kasi link nya nih.
https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url
Submit URL blog  anda kat situ....pehtu dah,bior je...pandai la depa buat keje nnt.....hehhee

Tapi kalau pokcik google ni masih kurang mesra gak ngan laman korang ni....tu tanda nya ada beberapa kesalahan yang berlaku dalam blog korang.... contohnya title korang.

Sebagai contoh....title "Aaaa...Manggaradaw" agak2 ada ke orang nak taip kat kotak search google ayat  tu....kalau perkataan "How to" kompom banyak yang taip >_< kehkehkeh. Padan muka aku...   :p


Jadi apa kata kita cuba cari kesilapan itu. Nak cari satu2 leceh la kan. X de cara mudah ke..? Adaaaa....caranya  ada lah seperti berikut. 


Pertama....kasi aku luangkan masa cuti aku hari ini terlebih dahulu. Kalau tulis semua.....nnt besok aku nak tulih apa....kehkehkeh. 


Kita sambung kemudian. Sementara itu sapa2 yang blom baca tips 6 boleh klik tajuk ni. Tips penulisan dalam blog (6)


sekian terima kasih :)





10 Comments

Previous Post Next Post

 Visit My Album at