CARA CREATE PAGE FACEBOOK MENGGUNAKAN TELEFON BIMBIT

Di sini saya nak konmgsi sket cara nak create page facebook menggunkan telefon bimbit. Tak semua orang tau kan. Kalau yang guna pc tu senang. Dia siap2 tulis dah tu...kita tinggal klik saja. Tapi yg buka facebook mobile....macamana? Ha macam ni. Login facebook anda.

Atas tu ada bahagian search. Taip saja atas tu create page.


Nanti dia keluar la benda tu. Klik saja pada create page tu.

Sila lihat anak panah.

Bila anda sudah klik pada create page itu tadi....maka bermula lah langkah seterusnya. Taipkan NAMA PAGE anda. Saya kasi nama Abah Power. Sudah ada nama....sila pilih kategori.

Selepas pilih category....anda di minta memilih subcategory. Pada bahagian Category (sila lihat gambar 1) saya memilih Brand and Product. Pasai nak juai barang kan. 
Dan pada bahagian subcategory....saya memilih (sila lihat gambar 2) Health and Beauty.

Haaa sekarang nama pun dah ada. Kategori pun sudah di pilih. Kita sudah bole mula sekarang ya. Klik pada button Get Started. Sila lihat anak panah.

Di sini anda masukkan sedikit info tentang page anda. Ada dua bahagian step 1 dan step 2.
Lihat anak panah nombor 1. Ceritakan sedikit tentang bisnes anda. Kalau rasa tak mau isi pun tak apa,terus tekan skip (lihat anak panah nombor 3). Untuk bahagian info itu nanti masih boleh di tambah kemudian.

Nah sekarang sudah siap. Nombor satu masuk kan gambar untuk cover photo. Nombor dua untuk gambar profile page. Nombor tiga bahagian posting. Sudah siap dan sudah boleh mulakan posting lah. Sekian Terima kasih dan selamat mencoba






Post a Comment

Previous Post Next Post

 Visit My Album at