Jiwa Huru Hara

Bangun pagi,siap2 pi kedai kopi pekana roti. Bukak paper..baca2 banyak cerita pasal kenaikan harga. Dengaq orang sebelah kiri sembang pasal peningkatan kos sara diri. Kiri kanan cerita tak banyak beza.

Balik rumah bukak pesbuk...cerita pun banyak lebih kurang ja. Aku pun kadang2 tumpang share sama cerita tentang masalah dunia.

Kecewa2...yang begaji besaq senang cakap la. Yang gaji bawah dua ribu,jangan kata nak beli rumah batu,nak makan pun kena catu. Malas nak cerita berjela jela. Semua orang pun tau apa cerita Malaysia kita.

Termenung aku seketika. Teringat aku akan pesan ibu. Sebaris ayat sepotong kata. Apa pesan ibu itu biarlah rahsia. Menjadi ubat tak kala aku berduka lara. Aaaahh...! tak kuasa aku nak mengarang panjang2. Meh sini kita tengok gambo kucenk ni   (^_^)


6 Comments

  1. kenaikan harga brg mmg tak boleh dielakkan..tapi kita boleh hidup jika berbelanja ala kadar.

    ReplyDelete
  2. hari ni, pepagi dah ada barang naik lagi...ais ketul.....ermmm

    ReplyDelete
  3. Tadi kakak jaga gerai tu dah beritau pelanggan tetapnya, harga nasi lemaknya akan naik mulai tahun 2014. Pelanggan di sebelah sambil ketawa sinis berkata: "Eloklah tu, 2014 tahun BN..tahun Barang Naik.."

    ReplyDelete
  4. semua pown naek harga...makan kt rumah pown bajet tetap lri...hmm...kna rajin lg cr duet nie...huhuhu...

    ReplyDelete
  5. mls nak citer psl harga brg naik.. tgk kucing comel tu lg bgs.. ko punyer ke??

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at