Nak Letak Tajuk Apa Pun Aku Tak Tau

Nak Letak Tajuk Apa Pun Aku Tak Tau sebab aku tak tau nak cerita macam mana,nak mula dari dari mana? Persoalan ini dah lama aku simpan. Nak ku tanya pada siapa? Nak ku simpan dalam hati tuk selamanya ....ah mana mungkin. Aku harus mendapatkan bantuan dari seseorang. Tapi siapa? Kudin...? owh ...! mana mungkin. Tapi aku tak ada pilihan. Baiklah...biar aku tanya kudin saja.


Aku: "Din...aku ada satu persoalan yang bermain di minda.
Tak pasti sama ada kau faham atau tidak dengan persoalan ini"

Kudin: "Apa dia..? citer je la"

Aku: "Harap2 kau tak cerita pada sesiapa.
Ianya agak rumit. Aku tak mau keadaan menjadi lebih keruh"

Kudin: "Dun wury...ko citer je. Apa masalahnya nih?"

Aku: "Benda ni dah lama aku simpan dalam hati dn ianya melibatkan peribadi"

Kudin: "ye...ye...aku faham. ko citer je"

Aku: "Begini Din...seluar yang aku beli dulu ngam2 pakai,sekarang semua dah mengecut. Nak kancing butang pun dah tak sampai. Ini lah yang menjadi persoalan di minda aku. Kenapa semua seluar yang aku beli makin lama makin kecut."

Kudin: "Aku tengah mikir nih....nak lempang blah kiri ke belah kanan?"

Aku: "....? aku silap tanya ke?"

42 Comments

  1. kahkahkah... lempang je kiri kanan kudin oittt...

    oit menteri paksola!! ko dah pun letak tajuk entri tu haa..nk letak tajuk apa lagi??

    tak pun tukar la tajuk.. "si kudin kecut".. erkk.. ada kaitan takkk ???

    ReplyDelete
  2. Kalau kakak jadi Kudin terus lempang aje kanan dan kiri pipi KJ bagi sedar diri sikit hihi... malulah ye nak kata gemuk:)

    ReplyDelete
  3. ehh apsal lak aku jadi org pes kumen nih.. ??alamakkkkk.... ade yg mrh nnti nih... larikkkkkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. sape nak mara deqla..?
      Cik cong ke..?
      hahahahahahahaha

      Delete
    2. cik congcurut.. hahahahahaha....

      Delete
    3. cik congggg?
      cik cong tu sapa Jagau..hahha mintak pnjelasan.hehe

      Delete
    4. Cik coongg? Sapa tu? Hahahaa

      Delete
    5. tak jumpa lagi ke cik cong tu...?
      hahahhahah

      Delete
    6. misteri cik cong nmpknya nih...kahkahkah

      Delete
  4. Nur cadangkan kudin supaya lempang kedua2 belah,..
    hahahahaha...

    mmg soalan minta pelempangkan...
    :p

    ReplyDelete
  5. kakakkakakaahhh....lempang aje dua2 belah....kiri kanan...

    ReplyDelete
  6. semua orang nak tolong lempang bagi pihak Kudin! :)

    ReplyDelete
  7. aah sama lah cam kudin... rasanyer lempang dua2 kot...

    tp kan kot2 tak paham meh bgtau...
    suar tu tak ngecut tp awak tu yg dh borok heheheh

    ReplyDelete
  8. ah...yer sokong komen di atas,..ko dah boroi ek jagau...salahkan seluar kecut lak..apa daaa...

    ReplyDelete
  9. Lempang dedua.....
    Memang patut sangatlah tu..
    Hehhehehe..

    ReplyDelete
  10. orang kedah ckap bagi je "penampaq kapit"...
    biar berdengung telinga dya tu.. hehe

    ReplyDelete
  11. mmg patut kena penampor...
    deqla cepat terjah sbb tu jdi org first komen..

    ReplyDelete
  12. lempang..lempang..jangan tak lempang

    ReplyDelete
  13. kahkah..meh nk lempang kedua2 blah..haha

    ReplyDelete
  14. siott jew.. meh aku besar kan sluar tuh!

    ReplyDelete
  15. hahahaha..apa punya soalan la..huh!

    ReplyDelete
  16. kehkehkeh
    bukan takat pelempang..kasi skali je dgn.penumbuk Kudin oii..lg mau tanya solan cenggitu..nmpk sgt seluar x bleh di biarkan lelama.hahhaha

    ReplyDelete
  17. hihihi..kasi lempang serentak kiri kanan :P

    ReplyDelete
  18. saiz dan menjadi besar ke...ukur lilit pun dah tambah agaknya ya KJ, maklumlah sentiasa sihat..kan. Normal lah tu...belilah seluar baru selesi si Kudin pakai...)

    ReplyDelete
  19. lempang dri depan..kahkahkah
    kasi rendam dgn yis je sloar tu encek jagau..kompom kembang nyer..tak ler susah2 belikan yg baru

    ReplyDelete
  20. hahaha..sila lempang dua-dua..hehe.

    ReplyDelete
  21. salam
    Lawatan malam tirana aduka.
    Terima kasih sudi singgah

    ReplyDelete
  22. lempang kiri kanan secara serentak. hehe..

    ReplyDelete
  23. kesian si kudin...nasib dia tak bertukar jadi otromen...:P

    ReplyDelete
  24. Kudin, mula2 hang lempang sebelah kanan dulu. Peh tu hang lempang sebelah kiri pulak. Settle. Kehkeh.

    ReplyDelete
  25. kalau macam ni elok di terajang je

    ReplyDelete
  26. Nasib baik seluar yg kecut, kalau isi2 dlm seluar pun turut kecut lagi huru-hara...hehehehe...

    ReplyDelete
  27. haha wajib lempang tuh lempang sebelah kiri dan kanan

    ReplyDelete
  28. jgn lempang,cekik terus...biar lain kali tak bertanya lagi..:)

    ReplyDelete
  29. hehehe..sabo je la..macam nak sekeh je...

    ReplyDelete
  30. meh tolobg tukorkan tajuk...

    "aku mengembang bila seluar mengecut"

    nak lg sempoi mcm tajuk filem omputeh

    "Boroi"

    ReplyDelete
  31. Letak ja Tajuk..seluarku makin kecut! Ha ha

    ReplyDelete
  32. dia dah gemuk? ke seluar msuk mesin?

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at