TUTORIAL MENGHINDAR NYAMUK



Malam yang sepi begini sungguh membosankan. Mata ni pulak kebil2. Tidurnya tak mau. Menci sungguh haih. Jadi kan dengan tak pasal2 aku aku dapat ilham yang berguna untuk di kongsikan bersama.

Tutorial Menghindar Nyamuk. Peeeeerrgghh...! tutorial yang menjadi sejarah dalam kamus tutorial. Blom ada lagi aku rasa yang buat tutorial nih.

Ok tanpa membuang masa kita teruskan ye. Pernah tak berlaku dalam pada diri anda tak kala sedang syiok2 mata hampir layu2 tu tetiba ada bunyi ngeeengeenggeeee tepi telinga. Nyamuk la tu terbang2 tepi telinga. Sakit jiwa kan dengar bunyi nya tu.

Nah inilah bendanya. amat berkesan ni. Cobalah.


Kasi cucuh dulu. Bila sudah keluar asap seperti itu makanya nyamuk sudah tak berani dekat lagi. Makanya anda dapat tidur dengan nyenyak dan nyaman sekali tanpa gangguan. hehehheee

Eh...! aku dah check tau kat wikipedia bab tajuk tutorial ni apa. Dia kata 

A tutorial is a method of transferring knowledge and may be used as a part of a learning process. More interactive and specific than a book or a lecture; a tutorial seeks to teach by example and supply the information to complete a certain task.

Atau dalam bahasa melayunya

Tutorial adalah kaedah memindahkan pengetahuan dan boleh digunakan sebagai sebahagian daripada proses pembelajaran.Lebih interaktif dan tertentu daripada buku atau kuliah, tutorial bertujuan untuk mengajar melalui teladan dan membekalkan maklumat untuk menyelesaikan tugas tertentu.

Jadi aku rasa bahan penulisan aku tak lari tajuk kan. kehkehkeh.... Salam mesra buat semua ye....a'ah tak mo marah2. 

17 Comments

  1. cis, ingtlah ada petua lain ke apa... kalu pakai ubat nyamuk lingkar tuh sume org tau...

    tp kt umah dana tak gune yg lingkar tuh, bahaya sbb ada si kecik, gune yg letrik je

    ReplyDelete
  2. tutorial la sangat kan. busuk la bau asap dia. huhu..

    ReplyDelete
  3. Kena tunjuk gambo nyamuk nk gigit tapi tak jd sbb kena asap! Lngkap sikit tutorialnya..^__^

    ReplyDelete
  4. tiap2 hari aku buat tutorial ni...

    tapi nyamuk dah makin kuat sebab selalu bagi makan ubat nyamuk tu...
    dah kalih dah dengan asap tu semua.. -_-

    ReplyDelete
  5. tutorial aku lagi senang belijer kelambu modern.takyah hidu asap ubat nyamuk.hahahaha

    ReplyDelete
  6. sabar je lah..ko ni dh blh buat kerja smbilan promote brg.haha

    ReplyDelete
  7. memang kalau nyamuk tak leh maapler..mmg akan ganggu tido..kalau aku jer kena geget takper aku halalkan jer tapi puteri2 kesayangan aku kalau kena geget mmg aku bleh bako umah terus..hahaha..yang si kecik sofia kalau kena geget teruklah kulit dia sbb dia ada eczema(kulit sensitip)

    ReplyDelete
  8. hhihihi..bace tjuk pon mcm menarik..bgus2x..tp pkai ubt nyamuk ni nnt smua bju berbau..hihihi

    ReplyDelete
  9. aku x main la berasap2 ni weyh...whatssap je aku ni!! hahaha

    ReplyDelete
  10. bagus lah tutorial kau..memang betol nyamuk dah lari..hahaahha..

    budak kecik pun tau lah...

    ReplyDelete
  11. kahkahkah
    bkn main lg ko pnya toturial eh..
    bapa eh harga ubat nyamuk sekotak la ni..dulu2 ingt lah rm 1.50..skang x pnh beli dah..
    eh aku punya komen pun x lari tajuk kan.muahahha

    ReplyDelete
  12. M x bleh praktik la tutorial ni..x menahan ngan asap tu..guna kelambu Nurul Hezrina lg terbaik der...

    ReplyDelete
  13. ma tak guna ubat nymuk fumakilla..haha

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at