Fakta atau Auta


Fakta atau Auta 

"Apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius dan di biarkan mendidih akan menghasilkan sejenis air yang dinamakan air masak"

Ternampak status tu tadi masa aku jenjalan kat Facebook.. Bunyik nya macam menceritakan satu fakta. Aku pun baca la dengan penuh penghayatan. Lepas habis baca. Tekebil kebil bijik mata aku. Rasa macam menyesal je baca dengan penuh penghayatan tadi. Korang baca tu ada rasa macam pedih ulu hati tak..? Kalau ada cepat2 dapatkan Gaviscon. ^_^

17 Comments

  1. xde pun..ko je yg rasa mcm pedih ulu hati..hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha..pedih plus sentap hati nyh..huh..terharu sungguh:)

    ReplyDelete
  3. serius kot baca konon nk bg faham sbb nampak nombor2 tu kan. rupanya hampeh. hikhik..

    ReplyDelete
  4. caittt..! yo...yo..o menterjemahkan..padahal nak terangkan pasal air masak je..hahaha

    ReplyDelete
  5. Salam.

    Fakta mcm tu, gayanya hebat n tersangat2lah fakta.

    Tapi..takda pa rupanya..pernah juga terkena,hehehe

    ReplyDelete
  6. Ayatttt.... tak bleh blah, kan? Tapi sebenarnya simple jer. hahahaha

    ReplyDelete
  7. adeh pulun baca utk memahami tp rupanya air masak jo pun...terkeno eden haha!

    ReplyDelete
  8. bagus la tu dia terangkan ngan lebeh jelas kat ko..ko kan masak air pun x reti..

    ReplyDelete
  9. ko boikot aku an?delete komen aku.haha

    ReplyDelete
  10. aku kenal status sape tuh... tapi kan.. aku pelik lah.. aritu katanya dah takde akaun pesbuk... ada lagi rupenyerrrrrr...

    ReplyDelete
  11. aku kenal status sape tuh... tapi kan.. aku pelik lah.. aritu katanya dah takde akaun pesbuk... ada lagi rupenyerrrrrr...

    ReplyDelete
  12. oklah pada yang baru nak belajar masak airtuh mcm ko kan?kan baik ko ngaku..sbb tuh ko baca penuh penghayatan!cis!hampeh!hahaha

    ReplyDelete
  13. hahahahaktuih..
    ko buat acah mak labu lg eh?
    nape x smbung je air tu kalo dimasukkan ke dlm bekas dinamakan air minum.hahahhaa

    ReplyDelete
  14. memang pedih ulu hempedu...air kalau campur 2 sudu sirap sedikit gula akan bertukar menjadi air sirap kikiki

    ReplyDelete
  15. Kalau diBIArkan trus buat laWAK mmg akhirnya jd BIAWAK.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at