Segman Kenangan Ramadhan Ku






Sapa nk joint sila klik sama itu banner erk.....atau Klik Sini pun boleeeh.. ^__^
best pulak bersegman sambil bercerita (^___^)

Ok baca baik2 tau...kang korang x berapa nak paham nnt jalan cerita nya. cerita yang bertajuk Kenangan Ramadhan Ku. ....Fuuuulamak...!

Ok ceritanya begini pada suatu hari...aku dan abang aku pergi ke sebuah halaman rumah tinggal. Rumah usang la kiranya tu. Rumah ni mmg lama dh tak de urang dudok. Kalau pegi mlm2 mmg menakutkan....jd kami pegi umah tu siang2. keliling umah tu mmg byk pokok. Tujuan kami nak pasang perangkap burung wak-wak.

Sampai situ kami pun pasang la perangkap burung keliling rumah tu....tapi bila sampai kat blah dapur,kami dengar bunyi...tung...tang...tung...tang...(sambil di iringi muzik saspen....deeeng...deeeeng...deeeeng) bunyi orang memasak. Ah sudah aku kata. Orang dulu2 kata kalau rumah dh lama tinggal....ada hantu.

Abg aku dh start gigil dh. Tapi aku tak percaya.....tak percaya. Mana mungkin ada hantu siang2 kan. Aku pun cuba la intai dari celah2 papan yg reput itu. Sekali memang betul....ada satu lembaga tgh memasak. Lembaga tu x de kepala wooo....! Aku toleh belakang....abg aku dh lari dulu dh. 

Tapi aku tak lari. Tapi sebenonya aku nak lari....huhuu. Tapi aku sempat gak tegur hantu tu. Aku cakap kat dia "masak lebih sikit ye" hehehehee....

Kudin: Oiii.....jap2....ngko bior betul ada hantu siang2 ni.
Aku: mana ada....aku Acah Mak Labu je tu.....ekekekkeee


* x sempat nk BW blog yg baru follow sini....sibuk sikit bulan puasa ni...nnt erk :)
*rasa cam jambu lak blog aku nih.....hehheee

36 Comments

  1. Bila tiba jer bulan posa, macam2 kenangan datang di ingatan, kan?

    ReplyDelete
  2. Wahhhhh dalam hati ada taman gitu hiasan baru kat blog ni haaa :)

    Adoihh memalam buta ni gelak mengekek akak baca kisah ni, takut orang plak cakap akak hantu kat sini :D

    ReplyDelete
  3. mat bunga lak. hihi..

    memang mengarut citer ni. bulan ramadhan mana ada hantu. sume dah kena ikat la. huhuhu..

    ReplyDelete
  4. Agak2 la karukord kalau hang nak auta kak M di bln posa ni...ha ha..amboi berbunga blog ni...

    ReplyDelete
  5. E'eh...CiM rasa mcm kt camaron la, byk munge kt sini.

    Antu tu tk pose, sbb tu msk siang..nk join skali lh tu karukod..hamboììì

    CiM pun jrg BW, balik kojer dh nk buke, lps trawih dh kena msk sahur, pstu nk basuh baju sidai gösok, dh mlm trbongkang, kul 4 dh nk sahur, kul 6 dh siap2 nk g koje, mcm tu lah sterusnya smpi raya...

    ReplyDelete
  6. hehe..suspens je...stress membacanya
    hantu tgh kelaparan..memasak

    ReplyDelete
  7. wajah baru lagi ya KJ. hantu siang dikalangan manusia ada lah ya...apapun lawak tersenyum jg baca kenangan anda..

    ReplyDelete
  8. aku ingat silap masuk blog tdi..wehhh.. p tukarrr la wehhh!! hakhakkk.. crita ko semua acah mat labu sajork laa kannn..~

    ReplyDelete
  9. hantu tgh masak juadah utk berbuka la.. ko tau apa masa tu? ko kan x puasa.. hahaha... fullamakkk...blog ko berbelon2..berbunga2..kalah mak labu kan!

    ReplyDelete
  10. ingat salah masuk blog..lembut semacam je. ^__^

    ceh, ni bkn cite kenangan nih..

    ReplyDelete
  11. mmg ramai 'hantu siang' dibulan posa ni...tp ada kepala,kepala hitam..:)

    ReplyDelete
  12. Takci la cerita dia acah mak labu je. Eii.. geramnya...

    ReplyDelete
  13. dlm hati ada taman la KJ....mesti hati sedang berbunga-bunga cinta nie....

    ReplyDelete
  14. mana ada hantu bulan pose...wah muka baru la blog ni..lame dah tak singgah sini...selamat berpuasa..:)

    ReplyDelete
  15. wah.. cerianya blog~

    saspen ja baca ceghita ni, ingatkan nak tangkap ada orang tak posa ka gena~

    ReplyDelete
  16. uik,hati sy berbunga2 tgk background baru blog ni. cantiklaaaaa;) lucu jg cerita ni. hahaha

    ReplyDelete
  17. dya salah masuk blog ke?hulk dah hilang ke?hahaha

    jom singgah baca entry dya pula
    http://yayabunga.blogspot.com/2012/07/hari-ini-aku-nak-join-segmen-dari-kak.html

    ReplyDelete
  18. kahkahkah
    menyampah tul baca..

    masuk2 je dah betukar,stakat kuning xpe..ni dah siap bebunga2 nih..haish apa maknanya nih?hehehe

    ReplyDelete
  19. wakawakawaka...lembaga masak ke? hahaha...lembaga xpose la tu...haha

    ReplyDelete
  20. hehehe.. rajin lembaga tu masak ekkk.. hahaaa..
    nice blog dan bunge2 gitu.. heeee :)

    ReplyDelete
  21. Salam abgjagau.

    Weee..yo o lembaga kat rumah usang, pastu msak time siang2,keh3.

    #Urmm..ni kalau org baru masuk sini, mesti ingat, blog pompuan,kah3.

    Tapi, comel n berwarna warni, ok leteww ^_^

    ReplyDelete
  22. cis!! ko kan,dah la aku baca entri ko ni tengah malam buta ni,bisa buat aku pun toleh belakang tau..hahahaha..


    tu la,ingatkan salah masuk blog tadi..hihihi..tapi background ini aku suka..ngeeee..

    ReplyDelete
  23. ciss sekali kena kelentong!!!adoii..haha
    belog ni comel ape.mcm baby2 je.hahaha
    tak la btol.comel.

    ReplyDelete
  24. laaa punyalah khyusuk baca mcm nak takut dah rupanya....grrr sabo jerlah mak!

    hihi aahlah jambu lah rumahnie.hikhik takperlah janji kemas=)

    ReplyDelete
  25. adeh tersalah masuk blog kah...huahuahua...mamat jambu nieyh hihi

    ReplyDelete
  26. salam..
    lamanya x singgah kecni..dah cat baru umah erk..hurmm nak raya kan..salam ramadhan..

    ReplyDelete
  27. pertama sekali,...mama dok ingat salah masuk blog....heeh..jambu betol..

    sesuka hati jer ada hantu tgh hari buta yer..huuhu

    ReplyDelete
  28. dah agak dah.. mrsti cerita kudin ni haha....

    ReplyDelete
  29. heheehe siap lari tu yg tak leh tahan..

    ReplyDelete
  30. boleh tak setelkan masalah blog aku tu??? cue ko tgk..ko nampak tak kat sidebar tu kosong??xda pape..nape erkk?? tolong dongg..

    ReplyDelete
  31. hahahaha! pusing2 ke sini jugak.. =P

    ReplyDelete
  32. selamat berpuasa ye...

    salam kenal..

    http://nbarakah.blogspot.com/2012/08/segmen-kenangan-ramadhanku.html

    ReplyDelete
  33. wat suspen jek.. boleh plak ada hantu siang2. anyway salam kenal

    ReplyDelete
  34. datang semula nak mengira komen ni.... :)

    ReplyDelete
  35. option to adjust the growing child [url=http://www.salevivi.com]ルイヴィトン バッグ[/url]also also the 100 inhabit parts specified [url=http://www.salevivi.com]ルイヴィトンのアウトレット[/url]Some people think that recreation barrels [url=http://www.salevivi.com]ルイヴィトンのアウトレット[/url]Marketing Shop that will take part in this http://www.salevivi.com[/url] listed They will however only select their http://www.salevivi.com[/url] break now with BuffettAuction just wrapped

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at