Misteri Di Subuh Yang Dingin




Kisah di suatu subuh yang dingin. Waktu itu kira2 jam 2.30 pagi. Aku tinggal di sebuah rumah bersama beberapa orang rakan. Malam itu hanya aku saja yang blom tidur lagi. Yang lain sudah lama melelapkan mata. Sudah hanyut di buai mimpi. Sedang aku leka membaca majalah Lawak Antarabangsa....tiba2 saja aku merasakan bagai ada sesuatu yang tak kena.

Aku terhidu satu bau. Dan aku jadi tak selesa dgn  bau itu. Lantas aku bangun dan keluar dari bilik....dan mencari dari manakah datang nya bau itu. Dalam cahaya yang suram2 di ruang tamu itu. Aku terlihat satu bayang di jendela. Mahluk apa kah itu....? Datang di subuh yang dingin ini. Teringat aku akan pesan tuan rumah. Katanya jika terlihat apa saja bayang yang dtg selepas jam dua....jgn ambil peduli.

Ah....! mungkin tuan rumah hanya sekadar bergurau. Aku memberanikan diri dan cuba menegur siapakah itu. "siapa kat luar tu hah..?" namun tiada sebarang reaksi darinya. Lembaga yang ku lihat itu hanya mendiamkan diri...membisu seribu bahasa. Aku cuba menghampiri jendela. Ingin kulihat dengan lebih dekat lagi. Jelas bau itu datang dari kelibat yg ku lihat samar2 di luar jendela itu. Sekali lagi aku bertanya.... "siapa kat luar tu hah..? 

dan kali ini dia menjawab pertanyaan ku. Ngkoo nak tau dia jawab apa....?


Kudin: hah dia cakap apa...?
Aku: dia cakap...nak beli karipap baaaaang...sekali hantu karipap datang daaaa...
Kudin: karipap pale hotak ko.....dh dekat kul 3 pagi dh aku dok melayan cerita karut ko nih. waaaaaa aku sok nk keje laaa....halaaaa....macam mana aku bleh dapat kawan mcm ko nih....waaaaa
Aku: alaa rilek la....lom kol 4 lagi......hehehee
Kudin: huwaaaaaaa.....

Keesokan harinya kesian pulok aku nengok si kudin...mata dia bulat besooo je cam mata beruang panda tuh.....tak cukup tidur heheheeee....

46 Comments

  1. penceritaan di kala malam la tu...sebelom tido la ..kununnya..skali sampai 4 pagi da..

    ReplyDelete
  2. napa laa asyik buli kudin je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa le kak.....
      mcm citer Tom N Jerry...siapa yg selalu kena...hehheee

      Delete
  3. hantu makcik karipap..teringat ngn budak raja lawak tu..sape nama nya erk..lupa pulak..yg team 2 org tu..olwes buat lawak sengal 18sx

    ReplyDelete
  4. Inti apa karipap yg dia jual tu..

    Wakakakakakkk!

    ReplyDelete
  5. kalo jumpa geng x tido pun takpe..hehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa dok umah bujang dolu2 kami mmg selalu lmbt tdo :)

      Delete
  6. Akak simpati pada si Kudin! ;P

    ReplyDelete
  7. buat suspen je, hantu karipap...kumpulan balas raja lawak pernah buat cerita pasal hantu karipap

    ReplyDelete
  8. hahahaha...pulun je baca bg abis ingt cita seram td.skali daaaaa... :)

    ReplyDelete
  9. Serius dah baca, berselera, alala klimak tu pula.Tak apa2 ...)

    ReplyDelete
  10. Muehehehe,sy taw sal crita ni :D

    ReplyDelete
  11. Hehehe... Adik Jagau ni mesti tukang karut sebelum tido..

    Nasib ko la kudinnn... Haha

    ReplyDelete
  12. hahaha..mula2 baca suspen je.. ckp hantu karipap dya ni minah karipap..pantang tgk karipap.hahaha

    ReplyDelete
  13. ni mesti terikut2 citer dalam Apo kan...
    jual karipap pakai kren lalu kut tingkap asrama....
    hahahhaha...

    sian kudin..
    confirm tido kat tempat keje...

    ReplyDelete
  14. Ni kalau hantu baca..mesti marah..
    Hantu karipap! ^__^

    ReplyDelete
  15. Pasti jadi hantu sangat boring, kerjanya cuma mengusik org aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi kalau hantu malas....kuat tidur bang....hehheee

      Delete
  16. Salam, dah agak dah,ni bukan kisah misteri,hahahaha

    sejak abgjagau buat citer pasal entri puteri baru ni, kita tamo percaya dah misteri2 ni,hahahaha.

    Sian si kudin tau, dtg hantu karipap betoi2 bru taw,hahahaha

    ReplyDelete
  17. KJ..kalau ada apa2 masalah di blog pesona, saya akan terus tanya merujuk engkau ya. Please..contoh macam JR blog bernafas dia kena serang rumah maya. So, engkaulah tempat mengadu. Boleh ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya'allah...boleh je...yang mana boleh saya bantu akan saya cuba bantu.

      Delete
  18. Hahahahaha...aku penah bc dulu tp lupe nk komen...hikhik

    ReplyDelete
  19. hahahaha..al-kisahnyaaa..!
    famess o hantu karipap skarang ni...
    hahaha

    ReplyDelete
  20. ohhhh..macam tu kisah hantu karipap tu..ado2 la ko ni jagau...hehehehe

    ReplyDelete
  21. oo ini ke cerita hantu karipap yg femes ituuu

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at