APA KURANGNYA BLOG AKU.



Di dalam entry Tips berkenalan dengan En. Google ada saya sebut tentang mencari kesilapan dlm blog. Dah tau kan apa itu SEO.....

SEO secara ringkasnya adalah Search Engine Optimization  di mana ia membuatkan blog kita dapat di cari dgn mudah oleh enjin pencarian google.  Kesimpulan nya ...keyword yg di gunakan tu bukan pada entry saja. Ia termasuk lah pada title,description.....dan domain name juga memainkan peranan.

Sebagai contoh "karukordjagaus" ni kalau suh org sebut pun ....blom tentu orang tau cemana bunyiknya...apatah lagi kalau kita ckp dan suh org len taip kat kotak search tu. kompom depa tulis lain.....ekkekeee padan muka aku :p

Tgk mcm "facebook" sebut je...org dh tau cemana nk eja. Aku nak tuka domain name tu cam sayang pulak. Sebenarnya dulu aku dh dua tiga kali tuka. Tapi esok lusa aku akan tuka juga ....ngeh3. OK lah...tak nak panjang2 cerita. Klik link ni...


Dan paste kan url blog korang tuk dapatkan SEO ANALYSIS....korang akan dapat SEO Score untuk blog korang. Dari analysis yang di beri tu....mungkin dapat membantu .......anda renung...anda fikir....apa yang kurang...dan apa yg terlebih dalam blog anda. Sekian terim kasih

27 Comments

  1. Aw, it can analysed my blog, maybe sebab ada splash page/flash.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. kenapa tak suka...kenapa...kenapa...kenapa...? hohoohoooo :D

      Delete
  3. tentang kita? ramainyer yg guna nama nie...nak tukor la

    ReplyDelete
  4. Mmg kritikal nk pilih nama ni..selain utk seo..nama juga menggambarkan identiti tuan blog.

    ReplyDelete
  5. blogger makin ramai.

    susah plak nak up kan nama blog.

    ReplyDelete
  6. Bila klik http://www.carelmeyer.com/ barulah saya tau betapa teruknya scoring kat blog saya, huhuhuhu....

    ReplyDelete
  7. Akak dah klik dah. Punyala tak glamernya blog akak, kahkahkah! Takpalah, janji dapat kawan boleh sembang2 kat kotak komen pun jadilah *ayat penyedap hati, kuikui*

    ReplyDelete
  8. alamak kalau gitu, lagilah teruk pesona blog .tak ada apa2 nikmat untuk pelawat. tq Kj

    ReplyDelete
  9. alahaiiii.. sian betoi kat blog saya.. ahhaha

    ReplyDelete
  10. Thanks share. SEO value saya 58% je. Hohoh. Tapi takpe. Bior la low profile. Selamat skit. Eceh.

    ReplyDelete
  11. Salam abgjagau.. :)

    Hehehe, sadis ooo kalau bab2 SEO..hehe. Perkongsian yg berguna.. :)

    Apapun, berbalik pada tujuan berblog.. ada seorg blogger bgitau saya..
    "lana, setiap org punya niat dan tujuan berbeza"

    Untuk sedapkan hati, sy pegang kata2nya,hahahah

    ReplyDelete
  12. bab2 nak tukar ni yang malas..
    biarlah situ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya suka bab2 tuka nih...layout pun selalu tuka....heheheee

      Delete
  13. hehe...sha rajin tukar header..tp layout ni ctk la kak

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at