A Healthier and Happier You!




Melihat wajah riang kanak2 ini...teringat sesuatu tentang mak saya dulu2. Beberapa peraturan yg sememangnya saya tak berapa suka. Nak tau apa dia...? hahaha ini dia....

Kalau nk pegi main sebelah petang selepas pukul 5. Lepas bermain...mesti balik paling tidak seblom pukul 7.

Dan setiap hari sebelom pukol 6 pagi....ank2nya yang liat nk bangun di kejutkan...salah seorgnya adalah saya (^__^) hehehe (kerap kena siram kat muka dgn secebok air sebab liat nk bangun pg) hakhakhak..dan mcm2 lg lah.

Hingga saat ini dan sampai bila2  pun saya akan ingat dan bersyukur kerana mempunyai seorang ibu yang tabah melatih anak2. Al-fatihah utk arwah ibu saya.

Masa tu saya tak faham kenapa mak saya macam tu...anda tau kenapa ?.  hurmm...! renung2kan dan selamat beramal :)

12 Comments

  1. hehehe...peraturan yang sangat bagusss utk anak2..:)salute ur Mom!

    ReplyDelete
  2. masa di tarbiyah oleh emak ..kita marah....majuk ngan mak...saat kita tarbiyah anak kita...rindu..mak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la pasal ...tgk ank merajuk kena marah ngan kita...teringat mak.....huhuhuuu

      Delete
  3. Saya juga teringat ayah saya yg mendidik saya spt pegawai tentera mendidik prebet di bawahnya. Disiplin sangat keras, tak pernah bagi muka, suruhan agama perlu ikut 100% tiada kompromi. Bila dah dewasa barulah kita sedar didikan keras itulah membentuk kita jadi manusia berani dan berdisiplin. Terima kasih ayah dan ibu, semoga kau bahagia di dunia sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak saya membebel panjang kalau ank2 tinggal sembahyang.

      Delete
  4. Replies
    1. time kanak2 mmg seronok....tapi mak yang penat...kesian dia...

      Delete
  5. betul tu...kul 5 bru leh keluar dan balik sblm mgrb..:)

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at