Patot Lapang Je

Ini cerita aku..1 february 2012. Pada hari itu suasana amat tenang sekali. Aku ke pejabat seperti biasa.

Setelah siap beberapa document yang perlu di hantar,tanpa berlengah lg...aku sebagai seorang mat despacth yang cemerlang terus melakukan kerja dengan penoh semangat kesukanan.

Motosikal ku yang berkuasa kuda 120cc berjenama Modenas segera ku start pakai kaki...x de starter picit...manual lagi...huhhuuuu (bila la nk dapat Superbike ni)

Aku terus memulakan perjalanan ku dari Subang Jaya ke Kuala Lumpur. Menyelusuri lebuh raya dengan penoh bergaya. Setibanya aku di Bandaraya Kuala Lumpur...

Keadaan agak sepi. Tidak seperti hari2 biasa. Jalan agak lengang,aku heran...kenapa ye? Jalan Raja Chulan yang biasa penuh sesak dengan kenderaan tiba2 jadi lapang.

Aku terus menuju ke jalan Sultan Ismail. Destinasi ku yang pertama. Menara Dion. Sampai saja di sana... ku lihat bank yang ada di dalam bangunan itu bertutop. suasana sunyi sepi. Mana semua orang? huh...! misteri sungguh.

Ku lihat ada seorang security sedang berehat santai. Aku pun segera bertanya.

"Aloo booosss....! mana pigi sume orang...apahal ini ari bank tada bukak..?"

"Ini ari semua orang cuti. Public holiday maaa.."

Waaaaa.......baru aku ingat 1 feb KL cuti....waaaa menci...menci...menci...macam mana aku boleh lupa bab ni. Patot la lapang je jalan....haduuuiii





3 Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Haha... Typo plak.. Kene key in semula...

    Tapi.. Dah tak best nak ulangan Kali kedua... Eheh

    ReplyDelete
  3. hehehheee....x sempat baca lg komen td....kihkih

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at