Hantu Kupi


Sudah 3 hari 2 malam aku dan abang ku berada di hutan. Kami menjerat kijang...dgn memasang beberapa perangkap. Malang nya hingga ke hari ini se ekor pun tak dapat lagi. keperluan makan pun sudah kehabisan,yang tinggal hanya kopi uncang dan sedikit biskut merrie je. Jadi kami ambil keputusan untuk pulang saja. Dan di sini lah bermula nya episod yang menakut kan itu.

Sudah beberapa kali kami melalui kawasan yang sama,tak jumpa jalan pulang. Abang ku melakukan petua yang sama...setiap lima langkah kami akan mematahkan ranting dan di tujukan ke arah depan. Malangnya setiap kali kami meneruskan perjalanan...ia kan berakhir di destinasi yang sama. Kami bertemu semula dgn ranting yang kami patahkan tadi. Makna nya ada sesuatu yang telah menghalang perjalanan kami.

Seharian kami mencari jalan pulang,namun hampa. Hari sudah pun semakin gelap...kami mengambil keputusan untuk bermalam saja. Aku memasang khemah...manakala abg ku membuat unggun api,dan memasak air untuk buat air kopi. 

Kami berbual bual sambil pekena air kopi ngan biskut merrie. Abang ku bercerita kepada aku yang dia tahu ada hantu yang mengikut kami...kerana itu lah kami tak jumpa jalan pulang. Aku hanya mendengarkan saja. Aku percaya yang abang ku pasti ada jalan penyelesaian....kerana wajahnya kelihatan begitu tenang. Sedang kami asyik berbual bual...tiba2 bahu ku di cuit. Tergamam seketika aku dan abang ku bila yang mencuit itu hantu kupi....betul2 berada di sebelah ku....nak tau dia cakap apa..? klik je la video tu...segan aku nk cakap.



Post a Comment

Previous Post Next Post

 Visit My Album at