Cerpen Suspen ~ Hantu.......Mak Labu

Jam sudah menunjukkan pukol 7.00 pagi. Terkebil kebil mata ku ini yang masih ngantok sambil melihat isteri ku yang sudah bersiap siap mahu ke pejabat. "bangun baaaannngg....orang tua-tua cakap bangun pagi-pagi ni murah rezki" Erk.....macam ayat aku je yang bini aku ni pakai....huh..pandai jugak mengopy...ceeh. Aku buat-buat tak dengar sambil pejam-pejam kan mata.

 Memang selalunya isteri aku ni akan pegi keje lebey awal dari aku...opis time dia start kul 8....aku masuk keje kul 9. Ngam-ngam kul 7.30pg isteri aku pun pegi keje...."babai abang...pegi dulu yeee...." heheh...ayat isteri aku yang ada sedikit berbau cemburu. "babai yaaaanngg.....mmmm" aku mereply kata-kata itu dengan penuh mesra sambil pejam mata...ngantok lagi nih.



 Apalah malang nasib aku...sedikit kemalangan berlaku.....aku terbabas lagi. Sedo-sedo udah 9.15pg....ahahhaaa (nampak beno kerap berlaku nya).....mandi pon blom lagi nih...haduuuiii. Kul berapa nk masuk upis macam nie. Dengan pantas aku bangun dan terus ke sinki......cuci muka dan buang taik mata...(tu pasal la jimat air kat umah aku nih). Huhuhuu risau nie...mengamok lagi la boss aku yang tampan tu. Tp aku bila time2 cemas cam ni aku akan ngadu ngan isteri aku...peh ngadu baru ar aku rasa tenang sikit.


Segera aku mencapai tlepon bimbit ku yang mahal itew....jenama Nokia 3310 (masa aku beli dulu mahal wooo) bukan nya aku tak de Blekberri....adaaa...saja ta mao tunjuk...ekekkee. Aku pun hantar SMS kat isteri aku...


aku [selamat pagi sayang...abg ada menda nk g tau nie]
isteri [slmt pg...knp tu.?]
aku [sejak akhir2 ni abg rasa cam ada sesuatu...abg rasa lenmacam jew]
isteri [ai..abg nie knp...? lom mangun lg kew..?]
aku [setiap hari,setiap pg.....abg bangun saja dari tidur abang dapat rasa.....macam ada benda jew yg menumpang kat belakang abang nie...abg rasa berat sgt]
isteri [abg ...biar betuul]
aku [ye...dh lama menda nie...abg sengaja x nk kasi tau]
aku [badan abg sakit2 laa]
isteri [ish...x bole jd mcm ni bang...kena bawak berubat nie]
aku [abg rasa tak de sapa dpt bantu]
isteri [abaaanngg...jgn la mcm nie]
aku [bukan apa yang...abg da nmpk menda tu pg td]
isteri [ha....abg nmpk apa...?]
aku [abg da nmpk hantu tu...]
isteri [hah...! hantu apa..?]
aku [eerr...hantuuu...hantu acah mak labu...wakakkaa...ok sayang abg nk g keje dulu ye...da lambat nie....ekekekee...luv u...muah2...babaaaiiii...:)]
isteri [waaaaaaaa abang tipu lagiii...wawawaaaaa]
   

2 Comments

  1. hahaha! ingatkan nk gtaw isteri dia, dia masuk office lewat. rupenyaaaa erm.. sempat lagi melawak dalam2 dah lewat tu. ahkz!

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at