Tak Ada Bau

(sumber imej: google)

Suatu hari sedang aku menikmati juadah makan tengahari ku di sebuah resteron terkemuka gerai di tepi jalan,tiba2 aku di datangi oleh seorang kanak2 lelaki. Dia membawa sebuah bungkusan besar. di dalam nya ada terdapat beberapa bungkusan kerepek. 

Kanak2: bang...! nk beli keropok?
Aku: berapa sebungkus?
Kanak2: 2 ringgit je bang.
Aku: ok abang beli....tp ada satu syarat.
Kanak2: syarat apa?
Aku: jawap abang punya soalan teka teki.....kalau dpt jawap baru abg beli.
Kanak2: apa soalannya?
Aku: Banyak2 taik....taik apa x ada bau?
kanak2: taik idooong.

"Yee betuuulll" sebab dia teka betul aku pun beli la keropok dia. Logik juga jawapan dia tu...sbb taik idong yg ada dalam lobang idung tu kan tak ada bau. Sebenarnya aku tak tepikir pun jawapan tu. Aku men hentam ja soalan tu. Ingatkan budak tu tak tau nak jawap.

Kudin: bila kejadian ni berlaku?
Aku: sebenarnya tak berlaku pun....aku saja buat2 cerita. Kesian blog aku ni,dah lama sepi ^_^
Kudin: mengong.....!
Aku:  (o_O)



23 Comments

  1. Hehehe... janji blog bernyawa semula, ya? :)

    ReplyDelete
  2. kohkohkohkohkoh.... ingatkan dah nyawa2 ikan blog niiii..... taik idong takde bau..tp ada rasa... rasa apa?? cer ko rasa ngan lidah... hahahahahaha...

    ReplyDelete
  3. Hahaha.... bertuah betul! Mentah-mentah kakak kena goreng ye:)

    ReplyDelete
  4. Betui sgt la tu..taik idung takdak bau apa pun..ngeh..ngeh..u make mi smile like that.hoho

    ReplyDelete
  5. hahahahahahaahaha.. mai tumpang gelak.
    adehhh.. tekono den!

    ReplyDelete
  6. punya lah excited membaca wahahaaaa.... anyway selamat bersiaran kembali...!!!

    ReplyDelete
  7. Itulah identiti KJ yg saya suka...suka buat lawak gempaq!!

    ReplyDelete
  8. hahahaha..itulah lama sangat blog ni meyepikan diri... :)

    ReplyDelete
  9. hahahaha... terbaik la jagau jadi jugak entry kau..heheheh....

    ReplyDelete
  10. hahahah....wa kena beb!
    kurang hasemmmm bro jugau ni...caiT!

    ReplyDelete
  11. hahahahahadoiiii
    dah abis idea ko ea Jagau..Ai sokong lah dgn si Kudin tu..mengong! hahahaa

    ReplyDelete
  12. adoi la...bru nk tompang jawpa...tahi lalat kt tubuh manusia, buka yang dating dr lalat yea...

    ReplyDelete
  13. hahaha. ko masuk raja lawak la jagau. sure menang. :)

    ReplyDelete
  14. Ngahahahaha! Mati2 ingatk kisha benar tadi.. Kahkahkah! Tertipunya den.. Uhukhuk! T_T
    ZON PERMAISURI CHOMEL

    ReplyDelete
  15. Psss....bukan photostat...klu itu sng sket...maen masuk ketas penuh stack....ini pkai printe kecik....tiap 20 mnit lbih kena tmbah ketas...

    ReplyDelete
  16. terkene sebijik...hahaha...lawak..

    ReplyDelete
  17. ayoyo sabar jelah dgn jagau ni. cisss jagau, lamanya xupdate blog ye. pergi merayau mana sblm ni?haha :D

    ReplyDelete
  18. kalau CiM jd kudin, dah lama jagau kena sepok.

    dah laaaa buka2 blog ni jer terpaksa tengok ntah makhluk apa pown taktau laaaa. beketak ketak...

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at