Epal Hijau Bercerita

Pada saat itu...keadaan sangat kucar kacir. Semua orang lari menyelamatkan diri. Pada masa yang sama aku lihat Jenab yang berada di atas bangunan sudah hampir terjatuh dek kerana perbuatan kejam si penjahat tu.

Lalu aku dengan tenang terus berusaha sedaya upaya untuk menyelamat Jenab. Tapi seperti biasa...aku harus bertarung dulu dengan penjahat tu. Pertarungan kami sangat hebat. Banyak bangunan musnah.

Tiba2 aku terpandang yang Jenab sudah hampir2 jatuh. Kasihan sungguh aku melihat dia.


Aku pun apa lagi...terus menjerit. "Shilaaaaa.....tungguuuuu aku kan selamat kan kauuu"


Aku tesasul masa sebut nama tu. Maklumlah...makwe aku kan ramai. Nasib baik Jenab tak perasan masa tu. Aku pun terus untuk mendapatkan Jenab. Tapi malang penjahat datang menerkam aku. Terpacak aku ke dinding. Itu yang robek sikit belakang aku nih.


Pertarungan kami sangat hebat. Banyak bangunan rosak. Tapi apa kan daya. Setelah bertarung selama beberapa jam. Akhirnya penjahat tu tewas juga di tangan aku.


Dalam pada itu....ku lihat Jenab telah jatuh. Tanpa berlengah lagi aku terus terbang menyelamat kan Jenab. Dan aku berjaya menyelamatkan nya.


Orang awam yang berada di situ semua bertepuk tangan tanda gembira. Ku anggarkan kira2 dlm 10 ribu org yang bertepuk tangan tu ada kot. Dan mereka menganggap ku sebagai wira hari tu.


Lantas aku terus membawa Jenab ke tempat yang lebih selamat. Di taman bunga. Jenab begitu terharu. Dia bertanya siapakah aku. Tapi aku hanya mendiamkan diri. Biarlah ianya menjadi rahsia.

(sambil di iringi alunan lagu Biarlah Rahsia nyanyian Siti Nurhaliza....ni kira muzik background la masa tu)

41 Comments

  1. Ooooo.... Macam tu ceritanyaaaaa... :)

    ReplyDelete
  2. ye ye lah aku ni membaca....

    kau ni kan...aduhhhh.....

    ReplyDelete
  3. heheee...
    biarlah rahsia, ada makna la tuuuuuu KJ

    ReplyDelete
  4. Untungnya Jenab ada wira sakti di sisinya...

    ReplyDelete
  5. kahkahkah...
    itulah, macam tak percaya je...

    ReplyDelete
  6. haha lawa pulak aku tgk si jenab tu.... :o

    ReplyDelete
  7. haha....terhibur sat hati ini membaca cerita si epal hijau tu...

    ReplyDelete
  8. hihi... jenab tu cun sungguh.
    tp comey lagi kak ton

    ReplyDelete
  9. tu je cite nye ye...hik hik...jenab jenab..:)

    ReplyDelete
  10. untung jenab...ada orang hebat tolong hihihi

    ReplyDelete
  11. oloh hai....so sweet....rela cedera gtu bagai....tapi apple yang dah kena gigit separuh mahal harganya...ekekeke...

    (APPLE MAC)

    ReplyDelete
  12. aku rasa... si syakir yg kekah epal ijau tu mlm td....

    ReplyDelete
  13. hmmm boleh pulak tersasul ye,,nsb pakai topeng

    ReplyDelete
  14. poyo semua nih! aku bukan takat mcm je jagau..mmg tak pecaya lagnsung pun..kohkohkoh...

    erkk epal hijau bercerita.. ? ni apsal mcm tajuk blog aku je nih..

    ReplyDelete
  15. Kusangkakan betul la spiderman yang cerita...
    Sekali betullah kisah epal......
    Hahhahahah..

    ReplyDelete
  16. owh bergitu ceritanya..haahaha...pandai eh kj bercerita,.keluarkan lah novel sebijik...:)

    ReplyDelete
  17. kahkahkah..sadis!
    epal hijau enak di mkn

    ReplyDelete
  18. ahahah...
    Jenabb namanya...
    kelasss...
    muka ala2 pan asian gitu...
    hehee

    ReplyDelete
  19. jenab oohh jenab...

    epal hijo oohh epal hijo..

    ReplyDelete
  20. Epal ijou digigit tupai sebenarnya...y0y0 o0 jer slmat kn jenab.

    ReplyDelete
  21. Ngahahaha! Boleh jadi penulis novel dah incit epal hijau nih.. Eheks! :-)

    ReplyDelete
  22. heheheh.... epal hijau mmg pandai bt cite tipu... jenab pun tak kenal dia

    ReplyDelete
  23. hahhahahahaha
    hebakkk lah ko Jagau..
    eh asal kluar nm Shila eh..ehem2 ko nk kasi hint kat Shila tu eh..hahhaaha

    ReplyDelete
  24. ahhahaahah! tak leh blah lha. tapi comel doe cerita ni. mohon buat lagi ye lepas ni (:

    ReplyDelete
  25. takde kene ngene pun wira dgn epal. uhuhu.

    ReplyDelete
  26. pergh kau bab2 mcm ni terbaek..kesian si epal

    ReplyDelete
  27. Replies
    1. out of topic: Mr KJ saya rasa..kj x dpt komen sbb setting firewall kot. sbb blog saya ada pop up link several user akan block pop up link nih..so antara alternatifnya ialah tukar setting firewall atau right klik ruangan komen buka kat tab lain kehkehkeh..selamat mencuba mr KJ..

      ps. pjg x komen saya keh3x

      Delete
  28. Salam KJ's..
    hihi..kisah si epal.. adeh..adeh adeh...

    ReplyDelete
  29. sila lihat sini...

    http://furrasbubblynotes.blogspot.com/2013/04/featured-me-on-bubbly-6-karukord-jagaus.html

    ReplyDelete
  30. assalam, salam kenal dari bunda...

    ReplyDelete
  31. alamak.. bila baca pasal epal hijau.. teman tingin pulak nk mkn epal hijau.. hu3..

    done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. thanx sudi follow balik yea.. he2.. awk follower teman yg ke 600.. jom tengok sini--> http://tengkubutang.blogspot.com/2013/04/follower-teman-yang-ke-600.html#comment-form

    ReplyDelete
  33. hehe(^___^) tersenyum2 baca entry ni (^___^)

    ReplyDelete
  34. hahaha..comel! ingatkan apa tadi..

    ReplyDelete
  35. rasa nak komen sekali lagi...eh jenab katm mana sekarang??

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at