Yang Mana Satu Plihan Kalbu

|




Muka dia cantek tapi jalan pulok macam itik.
Pandai bergaya macam artis tapi dalam hati ada kudis.
Tengok muka memang tak ada rupa tapi cukop hormat orang tua.
Muka dia memang jambu tapi dia ni kuat cemburu.

Muka cantek berdahi licin tapi kedekut taik idung masin.
Bila berjalan gayanya macam model tapi kuat membebel.
Dia bukan orang kaya tapi kemana mana nak naik kereta saja.
Kurus tinggi,orangnya pun baik hati tapi memasak pulak dia tak reti.

Yang Mana Satu Plihan Kalbu?

Mutiara kata untuk hari ini.

"menikmati sechawan kopi panas bersama beberapa keping biskut merrie adalah lebih bermakna daripada menikmati beberapa ketul crepe durian yang ntah hapa2 ntah rasanya"
~edisi cemburu buta

48 comments:

  1. susah sungguh nak pilih ni,,hihiiikk

    ps:xpernah rasa crepe durian..
    tapi kopi tu mmg sedap

    ReplyDelete
  2. tang mutiara kata tu..!
    sian beno je bunyinya..hihihihih

    ReplyDelete
  3. pasal doyan crepe, terus lupa nak komen pasal entry..
    Mahappp yerr.. ;p

    kalau dah dalam byk2 ni, tentulah pilih yg hormat org tua.. sbb bukan senang nak cari otg yg hormat org tua ni..

    ReplyDelete
  4. wuhuuuuu..xtau yg mana satu. sila nyanyi lagu juliana banos :D

    ReplyDelete
  5. Tengok muka memang tak ada rupa tapi cukop hormat orang tua

    >> ko pilih yg ni wat bini.. ssh nnti pilih yg cantik tp jln cam itik..ko gak malu nnti jln ngan dia..silap hari bln jln pun pakai helmet...hahahaha...

    psstttt... tang mutiara kata tu ada bau2 jeles la.. sedap woooo..ramai dah merasa durian crepe tu termasok la aku..aku tumpang sedih la kalo ko x merasa lagi.. :p

    ReplyDelete
  6. hahaaha comel aja..plh lo yg mna2..hihi

    ReplyDelete
  7. tolak dua-dua...cari pilihan yang lain..hahahahha...

    durian crepe tu mmg famous..tp ntah nyue mkn ke x..xsuka durian..oo..tp tempoyakk gila..hehe

    ReplyDelete
  8. klau Na nk jln mcm itik...sbb CUTE!

    ReplyDelete
  9. Amboiiiii... Sempat mengutuk crepe durian, ya? ;-)

    ReplyDelete
  10. hehe kalau kene crepe yg sedap memg xtlawan bisekot marie tu =p

    pilih yang sederhana tapi dalaman power,,hihihihi

    ReplyDelete
  11. x pandai masak boleh belajar.. hehehe..

    ReplyDelete
  12. amek yg hormat org tua tu bro....

    mutiara kata tu mantap lah...dah lama tak makan biskut marrie ni....

    ReplyDelete
  13. hahaha .
    apa yang penting "ikhlas" menerima .

    ReplyDelete
  14. ada orang tak nak share crepe durian dengan ko ke jagau.. haha...

    ReplyDelete
  15. Tanya sama hati..ok la tu masih ada pilihan.

    Durian crepe..ntahnya. tak penah merasa. mutiara kata yg terbaik! :)

    ReplyDelete
  16. ada jg + & - yg tersirat. Tapi penat dah itik tu.....)

    ReplyDelete
  17. setuju sangat2 dengan mutiara kata tuuu...waaaaa sbb tak pernah rasa..kehkeh....

    comel gambar itik...kalau ssh sangat nak bt pilihan..ko bujang terus laa jangau..lagi best ...muhahaahaa

    ReplyDelete
  18. Mutiara kata tu cam jeles kat Deqla ja sebab bleh mkn doyan crepe free..ha ha..

    ReplyDelete
  19. haish
    yg no 1 tu mcm dah ok dah,siap hormat org tua tp dlm hati ada kudis la plak.stakat jln mcm itik xde hal pnyalah..ko ajar la nti pelan jln cam model.hihi

    yg no 2 tu susah..susah woo kalo asyik nk nek keta ja kejanya..wat2 time tu ko xde duit camne?dia nk kasi x duit dia? kalo duit dia duit ko kira ok lah.aku takut duit dia duit dia..duit ko pun duit dia...ark ark ark

    **mutiara kata tu x tahan beb.hak hak hak
    tp aku setuju seratus par seratus.hahaha

    ReplyDelete
  20. tolak semua ambik yang beriman..hehehe.

    entahlah ingat sedap sangat ke durian crepe tu? *edisi cemburu juga*hahahaha.

    ReplyDelete
  21. Assalammualaikum abgjagau.

    Kenapa la dua2 pilihan tu lebih kurg je.
    Urmm.. tgk yg mana jaga solatnya.

    Saya rasa, yg jaga solat, insyaAllah, kita boleh bentuk dan ajar ia kearah lebih baik.

    Tapi, kalau ant biskut merrie n durian crepe tu, dua2 mmg sy tak pilih..saya pilih coklat. Urm, cam tade kena mengena je,hahaha

    ReplyDelete
  22. tak pernah rasa crepe durian yg heboh sekarang ni..

    tapi biskut marie memang tersohor sedapnya daru dulu.

    ReplyDelete
  23. ade plak dah ruanmgan komen ni..hehhehe

    pilih la yang mane satu ye...pilihan ditangan mu..hehehe
    crepe doyan..memanng ternyata kelazatannye..hehhe

    ReplyDelete
  24. Tengok muka memang tak ada rupa tapi cukop hormat orang tua.

    pilih je yg ni okay.xda rupa, leh belikan dia mekap :)

    ReplyDelete
  25. Takkan takda sorang pun antara depa tu yang pandai mengaji?

    ReplyDelete
  26. Apa susah..pilih dua2, ambik dua2 pun masih ada kuota dua....

    ReplyDelete
  27. haha. comel itik tu bro. kalau saya, sya pun pilih biskut cicah kopi. syok, klasik, evergreen. hehe

    ReplyDelete
  28. itik tu lagi comel kot..


    ita tak makan durian jadi tak terliur pun dengan crepe crepe ni...

    ReplyDelete
  29. ni hint nak minta belanja durian crepe kee?

    ReplyDelete
  30. syok plak layan lagu Amon tu...

    PS: eh berubah wajah lagi blog ni...

    ReplyDelete
  31. Asyik wassap ja..bila nak hapdet blog ni.. Ha ha ha....

    ReplyDelete
  32. keke..nak sempurna semua segi, susahla.. yg penting terima seadanya, kan..

    ReplyDelete
  33. pendek kata..nobody perfect in the world...

    tp apa y penting biarlah sempurna iman + hatinya..pasti nmpk smuanya cantik;.

    ReplyDelete
  34. kiut la itik tuh larikk..adoii tak tahan tgk gan menegkang dia tuh..kahkah

    ReplyDelete
  35. cukuplah yang ade iman di dada..huhu:)

    ReplyDelete
  36. susah2 mana satu kehendak hati...

    ReplyDelete
  37. Pilih la yg hormat org tua..in shaa ALLAH..

    Sedap juga bskut marie cicah air kopo tu tp droyan crepe ttp pojaan htiku...hihi

    ReplyDelete
  38. Jln mcm itik serati,
    Tak kesahlah janji baik hati.

    ReplyDelete
  39. wakakakaka kesian itik tu xpasal2 jd bahan kat sini haha

    ReplyDelete