BILA TAK BAGI MENGATA BILA DAH BAGI

|

Bila tak bagi mengata,bila dah bagi buat harta. 
Itu lah sikap sesetengah orang kita. Tak la semua macam tu cuma ada la segelintir macam tu. Tapi rasa macam kebanyakan macam tu kehkehkeh.

Kita ni iye2 keluarkan modal untuk membeli sesuatu barang yang memang kita perlu untuk menggunakannya. Ada orang pulak,tak payah belilah....pinjam je. 

Kita yang ada ni kalau tak bagi pinjam mula la mengata kita macam2. Tapi bila dah bagi pinjam...di gunakannya macam harta dia. Tak reti2 nak pulang ke...?

Biasa tak berlaku perkara seperti itu dalam kehidupan seharian kita. Ada tak....? ada tak...? Geram je kan...rasa nak gigit2 je hahahahaa...

20 comments:

  1. Memang tension ngan org camtu.lserba salah rasanya

    ReplyDelete
  2. hmm . sokong . pinjam then x jage lek lok . comel lahhh kucing tuu !! :D

    ReplyDelete
  3. manusia mmg macam tu lahhh. bukan org kita jer, org korea pown sama

    ReplyDelete
  4. tambahan lagi... bukan org kita jer, org jiran sebelah pown sama. tak bagi masuk sini mengutuk, dah bagi masuk sini pown masih mengutuk jugak

    ReplyDelete
  5. biasa jugak. lg2 dah pinjam pastu rosakkan. mmg rasa nak gigit telinga. huhu..

    ReplyDelete
  6. Ada..!
    sampai kita pula rasa segan jumpa dia..
    padahal dia yg pinjam hok kita..!

    ReplyDelete
  7. sangat ada....selalu cuba lari dr org sebegini, tapi kadang2 tersua juga

    ReplyDelete
  8. stuju,..dan mang ade orang macam 2...:)


    huhu..entry berapi nyh..

    ReplyDelete
  9. selalu...bila dah pinjam tak reti2 nak pulang balik...haha

    ReplyDelete
  10. memang sakit hati pun kalau dapat kawan macam ni..
    rasa macam nak makan je kan..
    hahahhaha

    ReplyDelete
  11. kalau xbagi kang,mcm2 cite nak disebarkan pada org...jauhi org ni..

    ReplyDelete
  12. kali ni nak sokong laa..mmg betol...sbb dah lama...rasa cam nak bg terus tukar nama hak milik pada dia saja..hihihihi

    ReplyDelete
  13. xyahla rs2 bagai..ko gigit trs je..org mcm ni mmg kna gigit trs je..br dia ingt yg dia pnjm.kekekeke

    ReplyDelete
  14. Kalo aku bkn rasa nk gigit...haihh geli aku nk gigit...hihi..aku cume rasa nk sepak lelaju jek....ok lg tu x kejam sgt...hoho

    ReplyDelete
  15. geram sgt..aku rasa mcm pijak2 je..haha

    ReplyDelete
  16. sebut je orang.. mcm tulah jadinya.. serba tak kena... tonyoh je kepala tu bg sedar skit..

    ReplyDelete
  17. hadoilahhh. ape punye org mcm ni. serbe tak kene je kan.

    ReplyDelete
  18. eiii mmg ada kat sini org yang suka pinjam2.belinyer kitalah..yang paling kesian dia lupa plak pulang alik..huhu

    ReplyDelete
  19. solehah pn xsgka kwn jnis mcm atas.xske org yg xtau malu

    ReplyDelete