Cerita Ku Pagi Ini

pic image google
  Indah sungguh suasana pagi. Suasana tenang dan dingin sekali. Bukan selalu aku bangun awal pagi. Apatah lagi di hari cuti2 begini. Ku capai tuala dan terus menuju ke bilik mandi. Tapi aku berhenti dulu di depan sinki. Ku lihat cermin yang tergantung di tepi. Ku lihat wajah ku berkali kali.

 Tiba2 aku tersenyum sendiri. Hati ku berkata2 "oh..! masih hensem lagi". Lantas segera ku capai berus gigi. Ku sapukan sedikit ubat gigi berjenama DARLIE. Dan....aku berus lah gigi. Aku rasakan air paip di sinki. Oooowwhh...! tidak tahan rasanya,begitu dingin sekali. Hampir2 saja membantutkan hasrat ku untuk mandi.

 Selesai mandi aku pun bersiap2 untuk pergi. Kemana lagi kalau bukan ke kedai kopi,mau cari roti cicah sama kuah kari. Konon2nya cuma mau minum kopi tapi terOrder pulak air tongkat ali. Sudah habis sarapan pagi aku pun balik lah kerumah sewa ku yang masih belum di bayar sewanya untuk bulan ini. 

 Sampai rumah aku tersenyum lagi.  Walaupun aku hidup sendiri....di dalam rumah ku semuanya tersusun rapi. Hehehehe...! masuk bakul angkat sendiri. Tapi kalau aku tipu acah mak labu pun bukan depa tau...hihihiiii. Terus aku duduk depan PC...login blog aku ni dan buat satu entry. Entry yang bertajuk Cerita Ku Pagi Ini. Mau tau apa cerita ku? 

   Baiklah....ceritanya begini. Indah sungguh suasana pagi. Suasana tenang dan dingin sekali. Bukan selalu aku bangun awal pagi. Apatah lagi di hari cuti2 begini. Ku capai tuala dan terus menuju ke bilik mandi. Tapi aku berhenti dulu di depan sinki. Ku lihat cermin yang tergantung di tepi. Ku lihat wajah ku berkali kali.

 Tiba2 aku tersenyum sendiri. Hati ku berkata2 "oh..! masih hensem lagi". Lantas segera ku capai berus gigi. Ku sapukan sedikit ubat gigi berjenama DARLIE. Dan....aku berus lah gigi. Aku rasakan air paip di sinki. Oooowwhh...! tidak tahan rasanya,begitu dingin sekali. Hampir2 saja membantutkan hasrat ku untuk mandi.

 Selesai mandi aku pun bersiap2 untuk pergi. Kemana lagi kalau bukan ke kedai kopi,mau cari roti cicah sama kuah kari. Konon2nya cuma mau minum kopi tapi terOrder pulak air tongkat ali. Sudah habis sarapan pagi aku pun balik lah kerumah sewa ku yang masih belum di bayar sewanya untuk bulan ini. 

 Sampai rumah aku tersenyum lagi.  Walaupun aku hidup sendiri....di dalam rumah ku semuanya tersusun rapi. Hehehehe...! masuk bakul angkat sendiri. Tapi kalau aku tipu acah mak labu pun bukan depa tau...hihihiiii. Terus aku duduk depan PC...login blog aku ni dan buat satu entry. Entry yang bertajuk Cerita Ku Pagi Ini. Mau tau apa cerita ku? Baiklah....ceritanya begini.... Eh....! rasa macam sama je ...

44 Comments

  1. kah kah kah..kau ni jagau..buat aku ketawa aje dengan n3 ko tu...........

    ReplyDelete
  2. haha apanya ulang ni..mmg hebat citer pg inii

    ReplyDelete
  3. ade jugak nak kene cubit ni. hehe.

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Abgjagau memang nak kena ni.
    Kenapa citer tu tak ulang 3,4 lima kali.

    Hahahahaha

    ReplyDelete
  5. hadoiii..kali pertama kusyuk o nur baca, ulangan cerita yg sama..mula kata, aik..ni kopi pasta ni..!

    sabo je lah..!

    eh..bukan KJ dah kawin ke..?

    ReplyDelete
  6. hahaha..cerita apakah ini bikin saya ketawa saja :D

    ReplyDelete
  7. semangat je bace. hahaha. ciss ciss! haha :D

    ReplyDelete
  8. pagi pagi jangau gosok gigi
    gosok dengan ubat gigi darlie
    dulu jenama ni,.namanya dakie
    ingat tak lagi???

    dok baca entry jangau jangan dok ambik hati
    kalau bukan acah mat labu
    kena tipu lagi
    sat lagi ada yang kena luku ni...

    hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..budak ini !!!

    ReplyDelete
  9. aiseymen..gigihnya aku baca entry ulang2 ko ne haa.. haha..ngokngek siott

    ReplyDelete
  10. Betoi la sweety..mmg ngokngek ha ha...KJ ni mmg asyik sakitkan pala hotak kita ja kan..

    ReplyDelete
  11. ceritaku pula bermula begini..
    bgn awal pg sbb kena kj lagi.
    kalo x kj,xdapat lah cuti raya haji.
    baca ku baca sh entri mu ini
    trs sakit kepala turun ke kaki.
    muahahaha :)

    eh,dh nk smp ujung bulan pun x byr duit sewa umah lg ke?apa pnya baik la ko pnya tuan umah x mintak2.hahaha

    ReplyDelete
  12. aisemenn....punya kusyuk cik baca.Warghhhhh...cik terkene doohhhhhh :DDDDDDD

    ReplyDelete
  13. baca dh macam pantun je.... huruf akhir semua sama....he..he...

    ReplyDelete
  14. hahaha..yang mencipta entri sudah venggong,yang membaca entri lagilah venggong..

    very2 the venggong ko tau tak jagau! haha.

    ReplyDelete
  15. huhu..n3 dipagi hari
    bila baca tersenyum sendiri
    kenapa ulang 2 kali
    ke dah x de idea lagi..hihiihi

    ReplyDelete
  16. tak terkejar masa..KJ memang hebat, ada bakat join RLAWAK ..hehhe..jangan marah ya

    ReplyDelete
  17. aiii.. nak marah pun tu lah, jauh. sabar jelah. lepas ni sila buat lagi. haha..

    ReplyDelete
  18. chiitttt...apa daaaa....bace lah aku ni....
    rasa macam sama je...
    memang ulang ayat sama pun...

    ReplyDelete
  19. Huhu.. kelakar gak entri ni. Saya tag anda dalam segmen ni..:) http://www.aimisyahirah.com/2012/10/segmen-sambil-terjah-kita-follow.html

    ReplyDelete
  20. terkena sudah.. terhibur juga hati nan lara

    ReplyDelete
  21. entry yang berjaya bikin wa bace 2 kali untuk memahami..bikin sentap..huhu..terbaiklah bro...tabik spring buat lu...

    ReplyDelete
  22. alaaaa....kata2 ku mlm ni, cakap skali sudahlah takyah nak mentioned lagi smpi 2 kali, macam ni takyah nak mentioned lagi sampai 2 kali.

    Hensome ker? Apsal pagi2 curik gambo kat google, paste lah muka yg hensem tue

    ReplyDelete
  23. best2...

    nak ajak join giveaway terbaru therosputih

    http://www.therosputih.blogspot.com/2012/10/special-giveaway-by-therosputih.html

    ReplyDelete
  24. ekekek gurauan yg boleh di terima ;))

    ReplyDelete
  25. rasa cam nak sekeh seseorang pon ada nih...huhu

    ReplyDelete
  26. cukop takat part tgh aku baca entri..tak sanggup nk sambung lagi..ko mmg sengaja bikin panas pagi2..apsal tak ko sambung je entri sampai tengah hari.. selak muka surat yg satu lagi..sambung la citer yg sama sampai basi! hihi

    ReplyDelete
  27. hahaha..ok..cite pusing2x.. :D

    ReplyDelete
  28. hahahaha nak kata pantun bukn pantun tp syok bace weee~!!!

    ReplyDelete
  29. KJ patut tahu cerita eca pagi ini...

    buka laptop..
    eca tgk laptop,
    laptop tgk eca,
    eca tgk laptop lagi,
    laptop tgk eca lagi..

    sampai suda xwat pa.hahaha

    ReplyDelete
  30. nice~ i bet its another story but still the same one, haha lawak betei :)

    ReplyDelete
  31. terbaek...cara yang paling mantap untuk menambah bilangan perkataan...

    ReplyDelete
  32. sengal..tu ko ulang balik..hahaha

    ReplyDelete
  33. lepasniekan kalau ada entri2 ko kan yang perenggan last2 aku nak abaikan..bengkak dah hati dok kena akal jew...eiiiiii hangin!

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at