Misteri Rumah Halim Terungkai


Jam menunjukkan 1 pg....Halim baru saja tiba di rumah sewanya setelah seminggu bercuti. Halim yang masih bujang tggal bersendirian. Aman katanya....kalau dudok menyewa ramai2 banyak masalah yg timbul. Malam itu Halim merasakan begitu penat sekali. Perjalanan dari kampongnya mengambil masa kira2 5 jam,amat menjemukan.

Terus saja Halim merebahkan badan nya di katil nya bertilam kan TILAM jenama VONO yg di beli di kedai second hand bulan lalu....tp masih empok. Suasana yang begitu sepi....amat tenang sekali. Sedang asyik Halim merehatkan minda...dia tercium satu bau...bau itu busuk. Semakin lama semakin hampir bau itu. Teringat Halim akan kata2 orang tua2 dulu...rumah kalau lama di tgglkan nnt ada hantu.

Tapikan baru seminggu Halim meninggalkan rumah nya....tak mungkin. Perlahan bulu roma Halim mula menegak. Pantas Halim bangun dari katil nya...segera mencari.dari mana datang nya bau itu. Jika benar ada hantu yang menumpang rumah nya mlm itu....mau saja di tempiling2 nya....

Terus Halim menuju ke dapur...dan setelah di amat-amatinya....mmg sah bau itu sebenar nya datang nya dari sebaldi besar yg penuh dgn sampah yang tidak di buang nya sejak mggu lepas....dia punya bau masya'allah....bau bangkai doowwh...!

Post a Comment

Previous Post Next Post

 Visit My Album at