Dia punye senyuum...! huh...!

Sudah 2 bulan si Udin tidak melepak kan diri di tepi pantai yg tak berapa glemer di kampong nya...selalu tak de orang pun yang datang berkunjung selain dari dia dan rakan-rakan nya. Kerana kesibukan bekerja di kota raya menyebabkan Udin hanya berpeluang dapat berkumpul bersama teman-temannya bila balik kampong pada hujung minggu saja.

 Petang itu lebeh kurang 6 lebeh Udin sudah tepacol seorang diri di tepi pantai. Sambil menunggu kehadiran teman-teman Udin menghiyut rokok suryanya. Suda lama Udin menunggu...tapi tak seorang pun temannya yang datang. Heran jugak dia...bukan kah ini port melepak tiap-tiap petang...ada port baru ke?

 Tiba-tiba Udin terpandang bagai ada kelibat orang di hujung sana....kelihatan nya seperti seorang perempuan....seorang diri. Apa yang di buatnya sorang2 di sini Tertanya tanya Udin. Gadis itu memandang Udin...peerrgghhh...! dia punye senyuumm...! huh....! tak tertahan Udin....lantas terus dia mendekati gadis itu...ada respon ni...bertuah aku kata Udin.

 Semakin Udin menghampiri gadis itu...semakin hilang senyuman manis gadis itu...semakin dekat...semakin hilang...semakin dekat...semakin hilang. Sekarang Udin berada betul2 di hadapan gadis itu Udin terasa bagai ada sesuatu yang pelik di sini gadis itu yg di lihat nya dari jauh td punya satu senyuman manis...tapi sekarang
gadis itu melihat Udin seperti dia bagaikan orang yang paling di bencinya

 Perlahan Udin melangkah kebelakang dan meninggalkan gadis itu. Di hati kecil Udin dapat ia merasakan bagai ada sesuatu yang tidak kena. Semakin jauh Udin meninggalkan gadis itu semakin terserlah senyuman manis si gadis itu. Segera Udin pulang kerana dia dapat merasakan suatu perkara ganjil telah berlaku di situ.

 Malam itu Udin ke rumah kawan nya Hadi dan menceritakan tentang apa yg berlaku petang td. Si Hadi bertanya..."ko tak tau citer ke..?" terkejut juga Udin dgn soalan tu "apa citernya...?"tanya Udin bedebar debar.

 Begini ceritanya....sebulan yang lalu ada sepasang kekasih bercinta datang ke pantai tu...dengar citer orang pasangan ni tak di restui oleh kedua orang tua mereka...cinta terhalang la kira nya nih. Jadi mereka berdua ni nekad bunuh diri bersama terjun dan berenang sampai ke tengah laut. Dan orang kampong dapat tau tentang tu...semua mencari mereka ...akhirnya.

 Mayat si lelaki di jumpai.....tetapi mayat si gadis tu sampai sekarang masih tak di temui. Sebab tu kitaorang tak lepak dah kat pantai tu petang2. Sebelom ni pun ada yang jumpa gadis tu berdiri sorang2 kat sana...diaorang tegur. Lepas tu 2 minggu diaorang demam....huhuuu Terkebil kebil si Udin mendengar....mujur dia tak tegur.
~06 Nov 2011~


2 Comments

  1. errrr . serammmmm , tegak bulu roma bila part ending . bestt cerita :)

    ReplyDelete
  2. Maceeehhh.....! jgn risau....cerita rekaan je tuu... (^__^)

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at