Cinta Di Bulan October

Aku berdiri di pinggir halaman,sambil menikmati Embun dingin di pagi hari...sayup2 kedengaran suara Ading Ku menyanyikn lagu kegemarannya...ya..! aku tahu lagu itu...lagu "keroncong buat Ana " biarlh dia..aku tak berminat....aku lebih senang dgn lagu "nur Nilam sari" tiba2..rindu ku bertandang...terigtku pd Kitagawa ..Kekasih Hati...dan aku tahu,pasti Kerinduanmu itu sama seperti ku disini. sdg asyik mengelamun tiba2 "its Bird's...its bird's...its superman" ciss aku kenal suara sumbang itu..ya kwn ku si Omar ...dtg mahu melihat adik ku menyIdai baju...nk mengurat la tu...


"ko ni dtg tu cuba la bg salam" "hehehee..."jwb si Omar. "pehal dtg pagi2 ni..?" aku bertanya. "mana pang laghik...manjumpaik MarinaMo pang" aduuuii kwn aku yg sorang ni....cerpen aku bahasa malay laa...huhuuu. Aku pun masuk ke rumah utk bersiap2....ku lihat wajah di cermin..uhhh..! nampak Sweet jeee muka aku...terperasan sebentar. Segera ku capai kunci kereta Caldina ku..kaler putih,sama mcm kereta ank Hj.Sulaiman yg dudok kat ujung kampong ni...ank dia cantek...Catriona namanya...ahh...! aku bukan nk cerita psl ank ketua kmpg ni. Kami terus ke pekan,singgah di Restoran Sri Kassim...pekena ruti canai....

 Sampai saja di Restoran Sri Kassim....kami menjamu selera seperti biasa. Tiba2 aku terpandang seorg gadis,wajah nya sama mcm Kitagawa...Kekasih Hati ku yg jauh di mata itu....aahhh...! wajah2 ini sering mengganggu kehidupan ku....wajah ku ini nmpk je mcm Recaro Ku Macho tp hakikat nye....jiwa ku terlalu lembut...bagai
Merpati Putih...tdk terasa jika d genggam. " Ehem 3..." si omar menggangu lamunan ku..."yee...mmg selalu tu pun aku yg bayar" tersenyum lebar si Omar . selesai saja kami terus pulang...sampai d rmh.."abang...! td Angah As telepon....nk jumpa abg mlm ni...ada hal katanya" Ading Ku menyampaikan pesan.."hurmmm..."

 Dan mlm itu stlh selesai solat isyak Angah As menalipon aku,x dpt dtg katanya...ada kenduri tahlil di rumah jiran....hurrmm...x apa lh. Aku tercari cari di mAna pulak aku letak rokok dunhill Yng Ku beli siang td...oh..ini pun dia.Fuuuhhhh.... Perlahan ku hembus asapnya....berdiri aku di jendela..memandang ..Langit yg terbentang luas...sambil memikirkn nasib ku yng tiada BEza...terkadang mahu saja aku jd seorang pelumba...mcm Loriss CapiRossi...memecut laju menemui pencinta ku yng Setia...tp suda lewat mlm....aku takut Hantu...oh...nmpknya aku masih memerlukan kekuatan Rohani dn jasmani,mental dan fizikal...sedang aku asyik mengelamun...tiba2 

 Aku terdengar bagai ada satu suara berbisik di telinga Ku "kata dh berenti merokok" aku seakan kenal suara Manja ini...yaa...ini suara Kitagawa....Oh baru aku sadar...aku kan suda lama berenti merokok....tp ini suda nk abis satu kotak tu....hurmmm ada lg 2 btg,besok aku kasi sama Omar saja lah... TIdak akan ku beli lg. mlm ini aku perlu tidur awal,besok aku mahu berjumpa Manja ku yg Shantek lg Sweet gi tew....aku berjanji kn membawanya bersiar siar di Taman RashidahUtama di sekitar senawang

 Ke esokan harinya... pagi2 lg aku suda bergerak...aku singgah dahulu di sebuah kedai HomeDeco utk membeli sedikit barang perhiasan rumah yg akn ku jadikn sebagai hadiah...Zana toke kedai ni rkn aku yg suda lama ku kenali...sykuuurr aku dpt diskaun...selepas itu aku ke kedai EMas...utk membeli sesuatu yg berharga buat Kekasih Hati ku Yng Manja.....Kitagawa. Perjalanan yg jauh sedikit pun TIdak Kurasa kepenatan nya...Baru dua jam...tp ku rasa seperti baru setengah jam....aku suda sampai di bandaraya tanah kelahiran chenta hati ku.

 Dari jauh jelas dpt ku lihat...yee chinta Ku suda sampai...bertudung kelabu berbaju biru...tp knp di baju nya ada gambar burung...sejak bila pulak dia ni minat game Angrie Bird's nih....huh...(punya la mangGadok gambar kepala burung tu) Dia melihat aku dn tersenyum Manja...tentu dia kata Ensem nya abg aku ni. Kami pun Chot...chet...chot...chet (berbual mesra la tu) ada perkara yg perlu kami rahsiakn. Masa berlalu begitu pantas....aku perlu pulang sebelum lewat Senja. "GoBubble go..." stail aku bila nk start Caldina ku. Sebelom pulang sesuatu di bisik kn ke telinga ku....dun wury sayang...abg berAzzam akan mengotakan segala Yng d janji..

 Aku pulang ke kota dgn satu senyuman Yng penuh bermakna...Caldina putih ku menyusur di lebuhraya...memandu dgn Slamber dan bersahaja. Suasanasegar dan nyaman petang itu bagai memahami perasan Ku...tp aku tdk memandu laju seperti pelumba Loris CapiRossi..."igtlh org tersayang" aku sentiasa igt akn kata2 ini. Awin bagi ku kau lh Intan permata yg akn menyerikan hidup ini nnt....terlalu byk dugaan dan rintangan yng ku lalui sebelom ini...sambil memandu aku mendengar lagu NorNilam Sari....sungguh asyik...tiba2

 Aku merasakn bagai ada satu tgn yg menggapai bahu ku...terkejut juga aku. Ku lihat seraut wajah...dn amat ku kenali wajah ini...ya...anak aku "bangun bah...dh maghrib dh....x elok tdo senja2 ni" ank ku mengejut kan aku dari tidur
"aduuuii...mimpi abh td x abes lg laaa" Ank ku berlalu pergi sambil mengukir senyuman sinis "patot la abah tdo td .....muke alaa sinyuuuummm " >_<

1 Comments

  1. heh mimpi rupanya...mujur anak kejutkan kalau tidak..sampai ke subuh esok mimpinya...muhaaahahah

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at