Hantu Raya

hmmm...suatu petang aku singgah di sebuah warung..."pakcik...! teh ais satuuu" Sambil merehatkan minda aku memerhatikan beberapa orang yang ada di situ...jelas di wajah mereka bagai ada sesuatu yg di ceritakan yang memaksa aku menyiasat akan ke sudahan cerita itu.

Ramai yang kata tempat tu ada banyak hantu....aku hanya mendiamkan diri....mendengarkan perbualan mereka....macam2 hantu ada kat situ. Yg pasti hantu raya yg paling menakutkan....kata mereka.

hmm...aku tau tempat tu kat mana...dan malam itu aku ke tempat itu tanpa ragu2. Selepas solat maghrib....berbekal kan rokok surya (walaupun aku x merokok...stanby je...) dgn selamba dan penoh gaya lelaki Maskulin....aku melangkah masok ke tempat yang di katakan banyak hantu itu.

Cahaya samar2...dapat aku rasakan ada banyak mata yang memandang. Tiba2...berada di hadapan ku....satu hantu. Dia hanya memandang tanpa bersuara. Terlintas d fikiran ku untuk bertanya.

"apakah kamu ini hantu raya ?" aku bertanya sambil menunjukkan wajah ku yg agak2 Maskulin gi tew...Diam je dia....x jawab apa pun.....ku tinggal kan ia di situ...ku lihat ada hantu yg lain....aku cuba bertanya satu demi satu...tp sayang tiada yg mahu menjawab soalan itu.

Tiba tiba aku terlihat sesuatu di suatu sudut...."mungkin ini agak nya" fikirku. Tapi kenapa macam pelik jew. Ah...! aku tak kira.....aku kan lelaki Maskulin....dengan selamba aku bertanya "adakah kamu ini hantu raya...? err...tp kenapa kamu pakai uniform mcm security je nih..?" sekali dia menjawab daaa....

"Dey tambi...saya memang sini punya security laaaa....pukol brapa incek mau balik.....ini bilik pameran suda mau tutop.." Aiyaaa.....ahahhaaa sori ar bai....saya skrng mau balik la.....ekekkee memang betul2 security la....dia jaga tempat pameran hantu ni....ekekekee hadoiyaaiiii.....patot la macam biasa nampak je uniform yang di pakai nye tu...huhuuuuu

3 Comments

  1. Adehhh...!
    dah namapun muzium hantu...
    tentulah banyak hantuuuu....

    xpayah tanya2...kan ade label..
    hihihihihihi...

    ReplyDelete
  2. Deyyy thambi!! hantu ada pakai itu security gard punya baju ka??!!

    ReplyDelete
  3. poyo ar ko ni..hahahaha...nasib dia x pukul..wakaka

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at