sebab apa?




ini cerita aku....cerita tentang cinta
panjang cerita nya....tapi aku kasi pendek ini cerita
cinta yang datang dan pergi.....sungguh sadis sekali
janji jangan citer kat orang tau....diam2 je pas baca..
sume hanya kerana satu sebab je.....satu sebab je..
cinta aku tu tak bertahan lama....awek suka pun kejap je
sebab apa? .....sebab aku x de kereta.

Kau kata kau cinta...kau kata kau suka
tapi kenapa kejap je...bertahan cuma 3 minggu je
aku kol ko tak angkat...mesej pun tak reply
bukan tak de kredit nk reply..memang ko sengaja
kau buat sume tu sebab ko dah tak suka
tak pe lah...aku paham je.....
sebab apa? .....sebab aku x de kereta.

aku teruskan jugak usaha aku dalam mencari cinta
biar pun payah...aku kena usaha juga
aku yakin tak sume orang macam dia
tentu ada yang nak.... tak pilih rupa...tak pilih harta
setakat yang aku jumpa.....cakap suka...
pastu ilang mcm tu je......
sebab apa? .....sebab aku x de kereta.

satu ari tu aku kenal ngan satu minah ni...
kenal kat pasar malam je...apa lagi
tukar2 no talipon la kami....gembira rasa di hati
hari2 koling2 tak berenti...sampai pakai 2 bijik bateri.
satu ari tu kami buat la satu temu janji...
aku pun datang la umah dia.....nek moto je..
bole dia kata..."encik ni nak carik siapa.....?
x pe la.....aku paham je...
sebab apa? .....sebab aku x de kereta.

betapa sukarnya aku mencari cinta
tapi aku tetap kan terus kan jua...
tu pasal la aku smpai skang pun tak kawen2 lagi
sebab apa? .....sebab aku x de kereta.

23 Comments

  1. akan bertemu juga satu hari nanti..hehehe

    ReplyDelete
  2. setiap orang mempunyai pasangan..mesti jumpa insan yang terima saya tak ada kereta..:D

    ReplyDelete
  3. ahahhaa ada moto kap cai je nih....

    ReplyDelete
  4. Sedihnya...Tapi jika takdir telah tiba, cinta telah berputik di jiwa, kereta lembu dan kereta kuda bukan pertaruhannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kereta kuda ngan kereta lembu pun mahal skang bang.....huhuhuu

      Delete
  5. Sewaktu mula2 bertemu suami dulu, dia juga tiada kereta. Tapi Alhamdulillah, kami terus bersama sehingga kini. :)

    ReplyDelete
  6. Hah...kereta jadi ukuran, biar betul? Anyway, nice blog & thanks God suddenly blogwalking to your blog.

    ReplyDelete
  7. akak kenal suami akak pun tak ada kereta tak ada motor.. kami keluar naik bas tiket tu jer..Alhamdulillah rezeki ada..dua2 pun ada...INSYAALLAH ada jodoh yang terbaik utk kamu

    ReplyDelete
  8. lorrrrr xkan tu pun jd masalah.. adoiii... xpa.. jgn risau.. bila dah sampai jodoh.. sekejap je jupe terus kawen.. :-)

    ReplyDelete
  9. ada jodoh x ke mana.... biar mencari pasangan yg sanggup susah dan senang bersama.. itu penting

    ReplyDelete
  10. KJ, pada saya, saya anggap kereta tu sebagai keperluan...bukan kehendak...

    Mmg ia penting..
    Tp, itu bukan ukuran dlm hub sekiranya kita ikhlaskam...

    Semoga, ada rezeki KJ nti utk miliki kereta..
    Dan akan btemu dgn insan yg betul2 ikhlas..insyaallah..
    Sy dokn tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kerana mendoakan yang baik2 utk saya :)

      Delete
  11. Memang zaman skg kereta dah jadi kperluan bro,
    tapiiii gua xsuka kalu sbb kereta jadi ukuran..
    tak ikhlas namanya tu..
    sabar bro,
    ada jodoh sampai la nanti.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

 Visit My Album at