KERJA

 Bangun pagi se awal jam lima. Punya la semangat nk gi keje..papehal pun on FB seketika..punya ralet sampai tak ingat dunia sedar sedar udah lewat ghuper nyeerr..kelam kabut gi keje... sampai opis bos tanya.."lewat sampai....gi mana..?" "tayar ilang angin boss" aku jawab selamba.. "OK".... boss aku kata...sambil tunjuk muka tak caya. Aku buat tak tau je...dalam hati boss mesti dia kata...(asyik menipu je...)

 Aku baru nk tiup2 abok kat meja boss dh kasi aku keje....mak...ai...! banyak nyeeerrr....ingat kita robot ke....? Upss...! boss jeling semacam je..tak pe....tepat jam lima aku balik...lantak ko le...keje semalam pun betimbun lagi bawah meja...hari ni selambak lagi,peeeerrgghh..! gilaa....boss aku ni marah ke apa..? tp tak leh nak marah sangat,nnt kena buang keje..aku jugak yang melepak sana sini tak tentu hala...janji gaji kita terima tiap bulan udah le...ye tak ye....asyik merungut je...bila nk buat keje...

 Petang aku punch kad ngam2 jam lima...sampai rumah baring2 rehat kan minda...tak sedar aku...tertidur rupernyer....penat gila...almaklum lah di opis td kan banyak keje....sedo2 dh kul 10....tu pun sebab lapo je..tak pasal2 aku tak leh tdo dh...sampai kul 3...sudah nyer ke esokan hari aku lambat lagi gi keje..Boss aku kata ini bukan kali pertama....aku nyengih jeee....

"nah surat..." boss aku kata..nampak macam surat istimewa..."surat apa ni boss...? " aku tertanya2 bila dh aku baca2....Ohhhhh....surat berenti keje....huhuuuuu

1 Comments

Previous Post Next Post

 Visit My Album at