Theme images by MichaelJay. Powered by Blogger.

19 November 2013

Luahan Hati Anak Desa

 
Luahan Hati Anak Desa


Kudin: kao napaan? ilah urang talabih makan cekuduk ja.
Aku  : Sadih la Din...sadih.
Kudin: sedih kenapa...? mambang di sambar orang ke?
Aku  : labih kurang macam tu la Din.
Kudin: han tu pang...kao lambat banar bepadah.
Aku  : kada taho kayapa handak bepadah.
Kudin: padah je la kiapa gin...mun baranai ja mana la urang taho.
Aku  : supan la Din...
Kudin: Supan...supan...! tempiling taholah.
Aku  : Rupa tiada apatah lagi harta.
Kudin: haduiyaii...! nginto kina huluk,harta tu badudik gan hingkat ai becarik...yang penting hati tu ihklas kerana allah...lagi pun kita ni masing2 punya keistimewaan yang tersendiri...be your self man...kamon2.
Aku  : kalau dia tak sudi cemana?
Kudin: ko dengar sini...pepatah melayu ada mengatakan "biar gagal setelah mencuba,daripada gagal kerana langsung tidak berbuat apa2"
Aku  : kada suah nangar gan pepatah ni...
Kudin: memang la...ako hanyar ma ulah...
Aku  : nak bepadah ako supan...kalau tulis surat bulih ka?
Kudin: bulih ai juak....yang penting ada usaha mencuba.

lalu segera ku ambil sehelai kertas dan ku lakarkan kata2 indah untuknya.Ku mulakan bicara ku dengan penuh penghayatan.

Assalamualaikum...!
kehadapan _______ yang di hormati. Dengan ingatan semoga sehat2 sahaja hendaknya.

Kudin: wowowoooo...! napanya nginik? kaya nk ma antar surat ka kawitan.
Aku  : habis tu?
Kudin: ulah la bunga2 cinta sikit bahasa tu.
Aku  : errmm....!

Gugurnya dedaun sakura bagai tak di sedari
kelopak bunga masih utuh tersusun rapi
sesekali tergoncang jua kerana angin yang datang tiba2

Diri mu sudah lama terpahat di hati
tapi ku takut jika aku hanya sekadar bermimpi.

Aku bukan siapa2
bukan juga seorang pujangga
hanyalah seorang lelaki biasa
hidup seorang diri kesana kemari
tercari cari air perigi

Andai kau memahami luahan isi hati ini
pastinya aku akan tersenyum dengan kisah ini
jauh di sudut hati,diri mu ingin ku jadikan isteri
kepada mu yang maha esa...ku pohon agar di restui

Andainya kau sudi menerima diri ini seadanya
maka rahsiakan lah cerita cinta kita
tapi hebahkan lah kepada mereka apabila tiba waktunya
waktu dan saat pernikahan yang kita sama2 nantikan

Saat itu suara2 cemburu itu akan pergi berlalu
yang ada hanyalah...senyuman manis mu.

Kudin: haaa mcm ni la....
Aku  : agak2 ada peluang tak Din...?
Kudin: jangan risau....kalau dh jodoh kau dengan dia,tak kemananya.
Aku  : Amiiinn....!

Villa Nabila

 
Sekarang tengah hot cerita tentang villa nabila.

Di mana2 ada saja cerita tentang villa ni. Tapi aku teringat pasai lagu Cinta Untuk Nabila.

Dolu2 aku suuuka lagu tu. Sampai skrng pun aku masih suka dengaq lagu tu.

Teringat suatu ketika dahulu,di saat aku muda remaja,gagah perkasa. (sekarang pun gagah lagi)

Aku ada la sorang gadis yg aku minati,dan aku cuba ciptakan sebuah lagu untuknya.

Ku cuba dan aku terus mencuba menciptakan lagu untuknya. Dan akhirnya....gagal.

Apa lagu pun tak jadi,sudahnya aku kasi jugak la lagu Cinta Untuk Nabila tu.

Dia dengaq lagu tu macam biasa ja. Tak dak feel apa pun kihkihkih.

Jadi ka tak jadi?

 
Testing2
Jadi ka x jadi,
Kalau jadi...bulih up date sepanjang masa hehe

Interested for our works and services?
Get more of our update !