Theme images by MichaelJay. Powered by Blogger.

26 September 2013

Tak Ada Bau

 
(sumber imej: google)

Suatu hari sedang aku menikmati juadah makan tengahari ku di sebuah resteron terkemuka gerai di tepi jalan,tiba2 aku di datangi oleh seorang kanak2 lelaki. Dia membawa sebuah bungkusan besar. di dalam nya ada terdapat beberapa bungkusan kerepek. 

Kanak2: bang...! nk beli keropok?
Aku: berapa sebungkus?
Kanak2: 2 ringgit je bang.
Aku: ok abang beli....tp ada satu syarat.
Kanak2: syarat apa?
Aku: jawap abang punya soalan teka teki.....kalau dpt jawap baru abg beli.
Kanak2: apa soalannya?
Aku: Banyak2 taik....taik apa x ada bau?
kanak2: taik idooong.

"Yee betuuulll" sebab dia teka betul aku pun beli la keropok dia. Logik juga jawapan dia tu...sbb taik idong yg ada dalam lobang idung tu kan tak ada bau. Sebenarnya aku tak tepikir pun jawapan tu. Aku men hentam ja soalan tu. Ingatkan budak tu tak tau nak jawap.

Kudin: bila kejadian ni berlaku?
Aku: sebenarnya tak berlaku pun....aku saja buat2 cerita. Kesian blog aku ni,dah lama sepi ^_^
Kudin: mengong.....!
Aku:  (o_O)



Interested for our works and services?
Get more of our update !