Blog Archive

Theme images by MichaelJay. Powered by Blogger.

30 March 2012

Sahabat Di Talian Maya

 


Malam tiba malam jumaat. Internet kata bawak2 la berehat. 
Siang2 mmg tak sempat. Walau nak buat lawatan singkat dengan jiran2 terdekat.
Terima kasih para sahabat. Anda semua memang hebat. 
Insya'allah malam ni kalau sempat....banyak tempat akan saya lawat.

28 March 2012

Kisah Suami Isteri-Kahwin Dua


Untung sabut timbul,untung batu tenggelam....tapi kalau batu beso takat ibu jari je pehtu letak atas sabut....kita nk panggil apa ? haaaa.... yang tu kita kata untung batu dok atas sabut...dia tak tenggelam. Batu belayar bersama sabut...tapi apa jasa batu pada sabut ? x dak jasa pun.....kasi beban kat sabut lagi ada la....hehehhee
Ok abes citer pasal sabut...ada ceritera terindahnya nanti ◕‿◕

Jika para2 isteri bertanya kepada suami "abg nak kawen lagi satu tak...? " hah gelabah2....nk jawap apa tu...? berdenyut jantung wo....(apa ke hei bini aku tanya macam ni....nk menguji aku ke....?) silap2 ada yang jawab..."nk sangat ke saya kawen lagi satu" kadang2 ada juga yang jawab dgn wajah yang slumber "ish....! awak ni...knp la awak tiba2 tanya mcm tu....x nk lah saya,sorang pun cukop laa.." tapi dlm hati (aiii ada harapan ke ni..) hahahaaa....jangan tanya lah...diam2 sudah.

Dalam blog saya...ada saya tulis tips2 untuk beristeri dua ◕‿◕ hah entry yang mana...? pandai2lah cari ye. (mau ada silent reader yang mencarinya) adaa...mmg ada...cari lah. Tapikan kn sebelom tu saya nak tanya kepada para2 suami. ikhlas la jawab.....dlm hati pun x pe,tak yah la jawab dalam ruangan komen tu pun x pe. Ada tak perasaan nak kawen dua ◕‿◕ x banyak sikit...ada tak...? Ada...! hahaha kaum ibu sabaaarr...citer x abes lagi....baca dulu.

Tenang...tak semua kaum bapa mcm tu. Tapi kalau ada yang dh pasang niat tu.....teruskan lah kalau mampu. Tapi sebelom tu mari saya kongsi satu cerita tentang seorang suami yang beristeri dua. Cerita pendek je jgn risau. Sudah ada anak tiga tapi mau kawen satu lagi. Sebelom menambah sorang lagi isteri dia meminta izin terlebih dahulu kepada isterinya,caranya bagus tu....tak da selindung2...tak da tipu2,jujur dan berterus terang. Andai isterinya tak mengizinkan dia tak akan berkahwin lagi. Soal kemampuan dia mmg seorang yang mampu. Isterinya mintak tempoh satu minggu. Selepas satu minggu....isterinya memberi jawapan "Boleh". Maka berlangsung lah acara majlis perkahwinan yang kedua dengan jayanya ◕‿◕

Tapi keseronokan beristeri dua itu x lama....manisnya sekejap saja. Isteri2nya tak jadi masalah....kedua2nya baik. Yang jadi masalah nya adalah si suami yang mula penat...seminggu ke sana seminggu ke sini,lama2 dia jadi penat....kadang2 terlupa terlebih blah sini...mula lah yang sana tarik muka. Sedikit demi sedikit keadaan mula jadi porak peranda. Dah mula start pening kepala....kalau isteri2nya mau duduk serumah,mungkin dia tak susah. Hah mana mungkin isteri2nya mau pindah duduk satu rumah. 

Dan di saat dia termenung seketika.....baru dia merasa satu perkara. Beristeri satu dia jaga kita. Beristeri dua.....kita jaga dia. Kan letih tu namanya......apa macam...? ada berani tambah satu lagi....◕‿◕ . Ada lagi...! kita sambung lagi cerita di lain masa. Renung2kan dan selamat beramal ◕‿◕

*pic image google

27 March 2012

Pandai ke..?





Kalau tak pandai jangan la nak memandai mandai.
kadang2 je... memandai mandai ni elok juga
sebab kepandaian tu tak datang macam tu je.
Ada orang dia tak pandai...tapi cakap kemain pandai.

Pandai suruh orang je...suruh dia buat tak pandai rupanya.
Rupa rupanya dia pandai kipas je. Boss kata bagus la dia ni...pandai orangnya.
Halaaa....boss tak pandai menilai la ni

Kalau tengok rupa...dia pandai mekap je. Ah...! biarlah.
aku tak pandai nk byk komplen,tapi org lain...haaa pandai cakap cam tu cam ni.
aku pandai gak pasang2 telinga curik2 dengar hehehee

hah pandai2 la korang bawak diri....kerja di pejabat mmg mcm tu kot.
Kadang2 tak pandai mana pun,tapi pandai belakon.
Hah OK lah tak pandai nk tulis panjang2...lagi pun boss pandai gak curik2 pandang.
Kang dia tanya kang...x pandai nk jawab apa...OK sambung keje Zaaaaaaaasssss....!

26 March 2012

Seronoknya ......!

 



Petang jumaat tadi balik2 kerja dok jengok2 peti surat,mana lah tau kot ada kekasih lama hantar surat ke.....ekekkeke. Tapi tak de pun hehehe....tapi kan...jeng...jeng...jeeeeennng......suspen niiiii. Tengok2 ada satu surat,konsep sampul tu kaler hampir2 sama dh cam kaler kat blog nih. 


24 March 2012

Ke Mana Pergi Pelangi Senja

 

Titis-titis air mata yang gugur
sering mengiringi perjalanan hidup  ini
Darah mengalir di tapak kaki 
tidak ku rasa terpijak duri
Kata2 madah pujangga lama tersemat di dada
di katakan nya Hidup Umpama Roda

Mana janji mu wahai pelangi senja
aku menanti hingga malam gelap gelita.
kerdipan cahaya Dari Bintang2 di langit
masih setia menemani ku di malam hari.
aku masih terus melangkah mencari
dan terus mencari....suatu sinar cahaya berseri.

Kemana pergi Puteri Rimba....
hilang bersama kuntuman Bunga 
Letak kan aku di Teratak Si Fakir Ilmu
Keyakinan ku.....pasti ada sesuatu untuk ku.
Derita kita tidak sama...
Ketawa kita berbeza beza.
Di sini bahagia...di sana porak peranda.

tersimpan rapi di sanubari.
Biar derita berkelana...si air mata teman setia
Yang Ingin Ku Kongsi bersama bukan derita
tapi aku tertanya tanya....kemana pergi pelangi senja
membawa lari sinar bahagia....entah bila kan muncul tiba.
Mungkin ada benarnya kata-kata mereka

22 March 2012

Ini Bukan Ombak Rindu

 





Kicauan burung burung yang berterbangan 
bersama Deru Ombak yang mengalun kan suara percikannya.
Sehelai kertas nan putih berada bersama. 
Mari kemari ilham di cari mencipta kata. 
Bermula nya keindahan penulisan itu
  Bila Jejari Menari mula beraksi. 
Kemana kah arah dan Hala Tuju kita....
dalam pencarian antara realiti dan fantasi. 
Kehadiran angin yang bertiup lembut...
menjadikan mood jiwa jiwa ku baru saja bermula. 
Masing masing punya Hikayat Ceritera Terindah
Ada juga yang mengimpikan Puteri Kasih 
untuk di jadikan teman sepanjang hayat. 
Manakan sama Intan Berlian dengan kaca. 
Tapi keindahan itu kan dapat kita rasa 
Bila Cinta,Kasih & Sayang tersemat di jiwa.



Naik basikal je ku jadikan contoh.

 
Suatu malam saya makan di sebuah restoran seafood bersama anak saya. Sambil2 makan kami sembang2 sikit...kemudian anak saya bertanya kepada saya "bah hari ni keputusan SPM ye bah?" saya cuma menggangukkan kepala tanda ya. Memang pada hari itu adalah hari keluarnya keputusan SPM.

Lalu terlintas pula di fikiran saya akan sesuatu....dan saya bertanya kepada nya. "tau tak macam mana nak jadi pelajar cemerlang?" sambil tersenyum dia berkata "entah..." ringkas aja jawabnya. Waaaahh...! saya pun mula lah nak bagi tips....macam la saya ni pandai sangat....hehehe tak pe la,bagi semangat sikit :)

Saya tanya dia ingat lagi tak masa dia kecik2 dulu macam mana dia pandai mengayuh basikal. Dia tanya saya balik....apa kena mengena naik basikal dengan pelajar cemerlang. Waaahh...! bagus pandai sungguh dia bertanya. Saya cuba mengingatkan kembali kisah dulu2 sewaktu dia pandai naik basikal.

Abah dan mak cuma ajar cara nak mengayuh. Tapi Aina (nama anak saya) sendiri yang buat kayuhan....bukan abah atau mak yang kayuh kan. Dan aina tanpa rasa jemu mencuba sehingga aina pandai mengayuhnya sendiri. Dan setelah aina berjaya ,aina rasa seronok. Tiap2 hari aina asik nak naik basikal je.

Anak saya hanya tersenyum. Mungkin ada sesuatu yang bermain di fikiran nya. Saya tanya dia....tau tak sekarang macam mana aina boleh pandai naik basikal ?."rajin berusaha" sambil menyengih aja dia menjawab. Masa tu seronok kan bila dh pandai naik basikal. Sambil tersenyum dia berkata "seronok....hari2 nak naik basikal je".

Begitulah juga kaedahnya bagi seorang pelajar. Guru mengajar dan memberi tunjuk ajar....tapi kita lah yang harus mengusahakannya. Kalau cikgu mintak kita buat satu lukisan....kita boleh tanya macam mana cara2 nak melukis....tapi bukan mintak dia atau orang lain yang lukiskan. Biar lah lukisan itu tak cantik,tak lawa....tapi ia adalah hasil usaha kita sendiri. Teruskan melukisnya lagi....lama2 cantik lah nanti.

Kita akan rasa betapa seronok nya bila kita berjaya nanti....macam mana seronoknya aina bila dah pandai bawak basikal. Hah naik basikal aja yang saya jadikan contoh.....hehehe. Buat masa sekarang mungkin ada rasa malas,tak semangat dan macam2 lagi lah tambah2 lagi bila ada banyak kerja sekolah. Sabaarr kerana keseronokan itu hanya akan aina rasakan bila dah berjaya nanti. Macam mana seronok nya aina bila dh pandai bawak basikal. Waaahh...! basikal lagi....hehheee

Anak saya ketawa je bila teringat macam mana dia boleh pandai bawak basikal...saya dan isteri hanya mengajar nya saja...dan dia sendiri yang mengusahakan nya. Dari riak wajahnya saya tau.....tentu dia dapat mesej yang saya cuba sampaikan padanya. Mudah2an anak saya boleh menjadi pelajar cemerlang.....amiiiinnn.

Picture By Lembayung Senja

21 March 2012

Uuiii Garang Sungguh la...Tak Padan Kecik

 

Ramai yang tahu akan anjing dari jenis rotttweiler. Orang pun di serang nya. Anjing ni mmg jenis anjing garang. Tapi ni ada satu video yang menampak kan akan keberanian si kecil. Dua kali gak la nk di terkam nya anjing tu.....hehehee ganaz tuuu.


Tidak mungkin akan  berundur.....namun menyerang tidak sekali kali....kemain lagi haa...x padan kecik berani sungguh la....ekekkee...nasib baek dia berikat....kalau tak,sekali je dia ngap ko...abeeehh...! tu kat bawah tu.....uuuuiii garang sungguh la .


*dpt dari satu laman web...nk embed code rasa cam x sedap pulak psl laman tu campor ngan gambar,video x senonot...huhuhuuu

20 March 2012

Blog Tutorial Mencantikkan Blog




Blog Tutorial Mencantikkan Blog. Hah sedap je munyik nya. Saya memang suka dok jengok2 blog yang ada tutorial untuk mengubah suai blog. Hahah untung kalau anda pandai buat tutorial ni. Tak henti2 pengunjung nya dari masa ke semasa. Saya..? hahaa tak pandai nk buat tutorial. Ini adalah antara blog2 yang saya sering kunjungi untuk mengubahsuai blog saya. Di sini saya senaraikan beberapa blog yang ada membuat tutorial untuk mencantikkan blog.  Demi memberi kemudahan kepada semua dan diri saya sendiri....tak payah susah2 dh nk searching. Aaaa..sila2 la pilih ye...pilih lah mana2 blog ye...jangan segan2 (^__^)

19 March 2012

sebab apa?




ini cerita aku....cerita tentang cinta
panjang cerita nya....tapi aku kasi pendek ini cerita
cinta yang datang dan pergi.....sungguh sadis sekali
janji jangan citer kat orang tau....diam2 je pas baca..
sume hanya kerana satu sebab je.....satu sebab je..
cinta aku tu tak bertahan lama....awek suka pun kejap je
sebab apa? .....sebab aku x de kereta.

Cerpen Diari Su

 


Oh tuhan ku...! mengapa aku harus di temukan dengan nya hari ini....ketika di majlis perkahwinan kakak ku. Sham bekas kekasih ku datang mengetuai pasukan kompang. Su tak sangka kumpulan kompang yang abang Su sewa adalah dari kelab kompang nya.

Su jadi tak menentu....hati jadi gelabah. Masa ambil gambar kakak badan Su menggigil. Habislah gambarnya jadi tak elok nanti. Mungkin di sebabkan cerita silam Su jadi begini. Namun begitu hati Su jadi sebak....waktu itu Sham seringkali memandang Su. Dia memberikan senyuman...Su jadi sedih,kenapa Su harus jadi begini...?

Kakak2 dan abang2 pula asyik menyakat Su dengan nya. Cerita cinta bersamanya terimbas kembali. Su ingin melupakan...tetapi semakin kuat Su ingin melupakan semakin kuat pula ingatan itu. Dan petang itu Su pulang ke kota bersama kakak kerana esok sudah tiba masa kembali bekerja. 

Di sepanjang perjalanan Su hanya teringatkan abang. Su harus terima antara Su dan Sham cuma sebagai kawan. Su sudah punya abang. Su tak mahu abang terluka kerana Su.

Awak


Awak...hibanya hati tidak terucap..menanggung derita dipukul ombak...
lalu terhempas dilautan duka..Jangan dikenang cinta yang lepas..
pastikan pulih jua akhirnya..fikirlah untuk hari esok..sesuatu yang indah, 
pasti dijanji untuk kita...percayalah sayang..

Awak...Apa jua dugaan yang mendatang..tabahlah kita menghadapinya..
biarpun pedih redha ku terima..kerna ku percaya ada hikmahnya..
ketahuilah bahawa aku tidak akan berubah menjadi dia....

aku hanya akan menjadi diriku seadaanya...
menyayangi dan mencintaimu sepenuh jiwa...
cinta matiku biarlah sampai ke akhirnya dunia...
miss3s.orked.

18 March 2012

Motocross D' Bendang7 (2012)


Motocross di bendang7

Pada 10 dan 11 mac 2012 berlangsung nya sekali lagi acara yang sememangnya di nantikan oleh mereka penggemar sukan motosikal lasak Motocross. Musim ini keadaan bendang yang kering tidak seperti keadaan musim yang lalu dengan keadaan yang becak. Namun bagi peserta yang sudah biasa dengan litar ini...pastinya memberikan satu kepuasan.



Pelbagai kategori yang di pertandingkan antaranya...Demak Production Moto 1 dan 2, Cupcross Open Moto 1 dan 2, Endurance Open, Klasik Open Moto 1 dan 2, Junior Moto 1 dan 2, CKD <160cc Moto 1 dan 2, Novis Moto, Veteran Open, Kategori Expert Moto 1 dan 2....dan Kategori ATV Moto 1 dan 2. Tu diaa haaiih...macam pembaca berita je nih...





Tak banyak aksi 2 menarik yang dapat saya rakam kan  sekitar kemeriahan acara....ini kerana saya ada salah seorang petugas dari kumpulan petugas2 yang menjayakan Karnival tersebut. Tapi tak pe...jika mahu lihat suasana mereka bermain dlm keadaan becak...gambarnya ada di sini. Kategori Cup Cross, Kategori ATV.



Wajah2 manis sebahagian daripada para petugas yang menjayakan Karnival Motocross Di Bendang7 (2012)



16 March 2012

Bila Si Embun Sri Cempaka Berkata Kata.




bersahabatlah dengan yang sudi...
bercintalah dengan yang mengerti.....
berbahagialah dengan yang memahami...
berdolah untuk semua yang dikenali 

(Eksklusif):Video Melia Aimiellia

 


Tentunya  masih ramai lagi insan di luar sana yang masih tercari2 video Melia Aimiellia ni. Bila dapat je cepat2 donlod....lambat2 nnt kena blok....rugi hehehee. Haaa.......! cepat2..jangan lambat. Tu dia haaiih...Heww...Hewww....

Cerita ni dh tersebar lama. Cuma baru sekarang saya nk tulis. Saya tertarik dgn penulisan Abang Mazidul di laman web nya Bersama Mazidul.

Dia kata "jika ada individu membuat laporan polis berhubung kenyataan berbentuk pengakuan di atas, pihak polis lazimnya akan bertindak mencari bahan bukti dan pengendali blog terbabit sekaligus membuka ruang untuk pihak berkuasa menyiasat mereka mengikut Seksyen 922 Kanun Keseksaan kerana menyimpan dan memiliki bahan lucah." apa dia pengakuan di atas...? nah baca klik sini

Kepada mereka yang dok sibuk2 mencari video bogel Melia Aimiellia tu...udah2 le. Tak de pekdah nya pun. Peeaace yoooo (^___^) Dari korang dok sibuk mencari bahan lucah tu adalah lebih baik kita menggunakan kemudahan internet yang ada ni untuk mendapatkan maklumat yang berguna.

Tak pun kita cari lah bahan penulisan dari pakar2 motivasi yang mungkin dapat membantu kita dalam memperbaiki identiti diri. Sebagai contoh hasil penulisan dari DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj. Ada yang tak kenal siapa itu DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj ?....meh sini meh...klik sini

Jadi marilah kita bersangka baik sesame kita. Pada yang dok sibuk mencari video tu....kat blog saya x de....mintak maaf.... (^___^) ngeeee....

Yang ada hanya lah video dari youtube yang mana Melia Aimiellia menafikan sekeras-kerasnya bahawa dia bukan gadis dalam video tersebut. sekian Terima Kasih...(^_______^)





Bangun pagi-pagi murah rezeki.

 


Assallamualaikum dan salam sejahtera buat anda para pembaca. Mulakan hari anda dengan penuh senyuman manis semanis kurma :) Apa cerita pagi ni...? Haaaa..tengok tajuk pun macam dh biasa dengar je seblom ni kaann.. :)

Dulu mak saya selalu berpesan:
Boleh kata tiap2 hari dia pesan macam tu. Hari-hari di kejutnya saya subuh2 lagi....macam yang saya ceritakan dulu. Ada lagi yang blom baca...? Haaa....kalau blom,klik sini. Dulu mak kata bangun pagi2 murah rezeki. Saya kata rezeki apa nya...kerja pun x de. 

Tapi itu dulu...sebab tak paham lagi. Motif yang sebebenonyee....nak suruh saya Solat Subuh. Kalau bangun lambat....pukoi berapa nk solatnya. Hehehee latihan terbaik dari mak saya. Sekian Terima Kasih....Renung2kan dan selamat beramal (^____^)

14 March 2012

KLCC ~ Kuala Lumpur City Center



Tak de koje...dok ngejas2 gambo guna adobe photoshop CS3
Jangan tanya tema apa.....baru blajo je nih..hehheee
Wokeeyy...klik pada gambar untuk saiz besaaarrr punya

A Healthier and Happier You!

 



Melihat wajah riang kanak2 ini...teringat sesuatu tentang mak saya dulu2. Beberapa peraturan yg sememangnya saya tak berapa suka. Nak tau apa dia...? hahaha ini dia....

Kalau nk pegi main sebelah petang selepas pukul 5. Lepas bermain...mesti balik paling tidak seblom pukul 7.

Dan setiap hari sebelom pukol 6 pagi....ank2nya yang liat nk bangun di kejutkan...salah seorgnya adalah saya (^__^) hehehe (kerap kena siram kat muka dgn secebok air sebab liat nk bangun pg) hakhakhak..dan mcm2 lg lah.

Hingga saat ini dan sampai bila2  pun saya akan ingat dan bersyukur kerana mempunyai seorang ibu yang tabah melatih anak2. Al-fatihah utk arwah ibu saya.

Masa tu saya tak faham kenapa mak saya macam tu...anda tau kenapa ?.  hurmm...! renung2kan dan selamat beramal :)

13 March 2012

Kisah Suami Isteri-Menerima Saja Seadanya

 
Enam bulan sudah Hamdan menjadi seorang duda. Hatinya cukup gundah gulana. Perkahwinan pertama tidak dapat bertahan lama. Di simpan nya saja segala cerita duka. Yang ada kini hanya azam untuk berkahwin buat kali kedua.

Nafsu yang sering menggila... membuatkan hatinya akan menerima sesiapa saja. Tak kira rupa asal mampu membuatnya bahagia. Keinginan nya itu tercapai jua akhirnya. Bertemu dengan seorang janda yang sudi menerima seadanya. Halus mulus kulitnya...hidup seorang diri,dan masih belum melahirkan zuriat lagi. Sudah setahun menjanda...kerana jodoh sudah tiada.

Gembira Hamdan tidak terkira....ingin saja di langsungkan segera. Baru beberapa minggu Hamdan mengenalinya...namun hatinya yang gundah gulana itu tidak sabar untuk berumahtangga buat kali kedua. Akhirnya....keinginan nya itu tercapai jua. Di langsungkan dalam satu majlis yang serba sederhana.

Setelah beberapa hari menikmati kemanisan hidup bersama isteri baru nya. Bermula lah episod satu cerita. Isterinya meminta izin untuk bekerja di sebuah pasaraya. Alasan mahu membantu suami nya demi menjana ekonomi bersama. Permintaan kedua sebuah motosikal sebagai kemudahan untuk isterinya ketempat kerja.

Segera Hamdan membeli tapi hanya membayar duit muka. Isterinya berjanji untuk membayar bulanan nya. Setelah semuanya tersedia....isterinya mula membuka cerita. Hutang along berbunga berlipat ganda...membuatkan nya terpaksa bekerja. Hutang itu sudah lama.. sebelom Hamdan mengenalinya.

Tertunduk Hamdan mendengar cerita. Maka bekerja lah isterinya setiap hari tanpa bercuti walau sehari. Pergi kerja seawal jam 9 pagi. Segala hasil duit gaji....di bayar hutang yang masih banyak berbaki. Hamdan merasa sedikit kecewa. Apa tidaknya....ansuran moto perlu di bayar. Bukan menjana ekonomi bersama....tetapi menambahkan lagi beban yg ada.

Setiap malam Hamdan makan di kedai saja. Sama seperti hari2 yang biasa di laluinya sewaktu berstatus duda. Hari-hari isterinya bekerja lebih masa. Setiap hari hampir jam sebelas malam baru isterinya tiba. Nak masak dh tentu tak ada masa...tambahan pula kepenatan seharian bekerja. Apakan daya....Hamdan menerima saja seadanya.

10 March 2012

Apa pasal jadi macam ni...?

 


Pokok Tembikai yang ku tanam sudah menampakkan hasil....
tp apesal len macam je bentuknya....

Cari Ikan La.

 


Suasana di kampung...
bila padi dah habes potong.
hah apa lagi....cari ikan laaa.

paling seronok bebudak.
tapi musim cari ikan 
di sawah ni dah habis..

air dh start naik dah...hujan dh mula turun
sepanjang hari.....tggl beberapa mggu saja lagi
masa  untuk menabur benih.

tu je citer tuk entry kali nih (^___^)
sekian terima kasih.


Segmen : PROMOTER FOLLOWER BLOG

 

Assalamualaikum....
dan salam 1 malaysia
mlm ni join segmen lah



nak joint..? senang je....klik banner.
dia pegi le ke blog tu... :)

sekian terima kasih (^___^)


09 March 2012

Apa yang anda fikirkan...?

 



Sudah lihat gambar ini....ya sudah tentu hari ini ada banyak cerita  dari gambar ini. Ada yang marah...ada yang mengutuk...ada juga yang memberi sedikit kata2 motivasi.

Pelbagai pendapat di keluarkan yang dapat di lihat di Facebook mahu pun para Blogger. 
Ada beberapa pendapat yg membuat saya tertarik di sini....

"Xto msa silam ank berank 2 cmane.. Kdg2 Allah nk bg ksdaran kat makpak apa yg di0rg buat msa lalu kat ank2.kdg2 xd niat lgsung ank nk wat cam 2.. Tp xto la dsblik kisah ni"

"tak perlu buat kecaman terlampau.. kita tidak tahu apa kejadian sebenarnya.. kira ok? lah.. bagi tinggal emak dia dekat hotel.. kalau dia bagi tinggal dekat bus top? lagi lah teruk.. lagi pun anak dia datang setiap 2-3 hari juga.. anak macik ni pun maybe dalam kesusahan mencari duit.. 6 hari dia tidak datang mana tahu anak macik ni pula di timpa masalah.. kena rompak ka kena pukul ka?"

"Kita tidak tahu apa terjadi kepada anak dia, mungkin accident atau sebaliknya...biar pihak berkuasa selidik dulu. Kalau betul dia sengaja tinggalkan ibu dia...memang dia anak yang derhaka.."

Pada saya....marilah kita sama2 mendoakan kesejahteraan dan kesihatan yang baik buat ibu ini serta anak nya.




Sayangi lah ibu anda selagi hayatnya masih ada. Al-Fatihah...buat mereka yang telah pergi utk selama lamanya.

Sudah lebih sepuluh tahun ibu pergi meninggalkan kami sepuluh adik beradik-pemergiannya yang tak akan kembali lagi.... Al-Fatihah.

07 March 2012

Ketenangan hidup di pinggir kota.

 

Keriuhan di ibu kota....mengganggu fikiran
Ketenangan di pinggir kota...dapat aku rasakan
Dingin nya air sungai yang mengalir..
Tidur mereka tidak di ganggu.

Pendapatan hari itu hanya cukup sekadar secupak beras.
Namun ketenangan dan keindahan itu...tiada tandingan.
Perlahan menitis si air mata...
Dalam sedih...mereka gembira.....
Ketenangan hidup di pinggir kota.


Gambar sekadar hiasan

06 March 2012

5 min skali ko...dia nk,huh letih wooo..






wahai anakandaku... nampaknya investment ibumu pd spender BEN10 berjaya mentoilet trainkan dirimu... sbb sayangkan spender mmg kau memberitau tiap kali nak kencing... TAPIIIIIIIIIIII yg tak tahannyer sampai ke ari ni 5 min skali ko ajak mak ko gi toilet ckp nak kencing... kdg2 tak kencing ponnnnn.... semput wey camni puluh2 kali gi toilet... ada yg kena paksa pakai pampers balik nih!!!!


 Ini status FB kawan aku...apa citer...? haaa...teringat aku akan ank aku suatu masa dulu....begitulah juga kerenah nya. 5mnt sekali bgtau nk kencing...penat bwk dia kuar masuk toilet....kdg2 x kencing pun....huhuhuuu

Tp sekarang dh skolah menengah dah pun....tapi timbul masalah lain pulak bila dh skolah menengah ni. Pening kepala di buatnya....cepat la beso ...penat dh abah ni.

Apa masalah yang timbul bila anak2 dh masuk ke alam skolah menengah ni...ok nnt kita cerita di lain entry.

05 March 2012

seorang pemuda di tepi tasek




Kisah seorang pemuda yg duduk2 di tepi tasek...
pada suatu hari ada seorang pemuda
sedang duduk2 di tepi tasek. 
Di tepi tasek itu hanya ada pemuda itu saja. 
Dia duduk2 seorang diri. 

Tak ada orang lain duduk di situ. 
Dan di situ lah duduk nya beliau. 
Di mana ? Yaa....di tepi tasek itu. 

Kerana apa dia duduk2 di tepi tasek? 
Kerana tak dpt nk duduk2 di tgh2 tasek. 
Jd duduk2 la beliau di tepi tasek itu.......
dan itu lah kisah seorang pemuda yg duduk2 di tepi tasek.

sekian cerita pendek dari saya 
untuk anda semua ...(^___^)

Bantulah saya selamatkan Suhaila


SUHAILA sebelum ini merahsiakan apa yang dihadapinya. Bila sakit menyerang, dia lebih suka berkurung dalam bilik. 

Apabila kerap bersembunyi berjam-jam, kami semua mula menyedari ada sesuatu yang tidak kena. Dan saya pula pada awalnya hanya menganggap Suhaila hanya seng­gugut setiap kali datang bulan. 

Tetapi apabila mendapati setiap bulan Suhaila menanggung sakit sampai menangis, saya bawa dia jumpa doktor.

Pada awal pemeriksaan, doktor mengesahkannya sebagai kencing kotor. Tetapi, kesakitan yang ditanggung Suhaila membuatkan saya nekad mendapatkan khidmat pakar. 

03 March 2012

Teman





Teman..
andai kau renung redup mata ku
kau akan tahu jalanan ranjau kasih ku
hanya kenangan yang menggoda ingatan
merentas kasih yang tak kesampaian
bukan niat ku mengabai kasih baru

02 March 2012

Pernah merasa nasib macam ni.

 






jalan jalan kat google ternampak gambo nie
teringat masa kecik2 dulu
masa dok di kampong...tdo pakai kelambu.

pernah merasa nasib macam ni
cuma bezanya budak ni terselamat..
aku...jatuh teruuss...hahahaa
belom pernah lg terselamat macam ni.


Interested for our works and services?
Get more of our update !