Bila Dia Kawen...?

|


Hari ini aku singgah di satu pejabat pos.
Agak lama juga aku tidak ke pejabat pos ini.
Tiba2 mata ku terpandang pada seorang gadis di kaunter.
Huh kalau tak silap itu lah gadis yang aku bekenan sgt suatu masa dulu....
tp x berpeluang menguratnya.

Aku merasakan mungkin ini lah peluang keemasan ku.
Kali ini tidak kan ku lepaskan peluang ini,seraut wajah nan ayu
itu pasti kan jd milik ku...tp setelah ku amati, fizikalnya ada sedikit perubahan.
Ya...dia sudah mengandung...waaaa bila dia
kawen? Nmpknya gagal lagi. Huhuhuuu
Read more ...

Renew Lesen MPSJ di saat akhir....

|

No sekarang 8221
No anda 8425

Berapa lama nk tggu daaa.....naik sakit kepala dh ni.

Ni la kalau sume menda nk kena buat last2 minit. Nk renew lesen perniagaan MPSJ. Hari ni last day....pagi2 lagi orang awam dh tunggu depan pintu.
Read more ...

Ku simpan jadi Kenangan

|

Semalam yang penuh dengan kedukaan
Ku simpan jadi kenangan....
Hari ini aku bangkit....biarpun payah,ku gagah kan jua.
Semangat mu masih bersama ku
Kan ku jaga dengan sebaiknya
Kerna di situ ada.........keindahannya
Read more ...

Baru la lega sikit

|

Hah baru la lega sikit...penat dh...kalau time dia ok x pekalau kena time slow rasa nak menangis aku dok menunggu.

Beginilah jadinya blog aku yang tak de apa2 yang bes nie...heheheemacam ni pun jadi lah...asal bole guna je lah...repair sana...repair sini...tarok tu...tarok ni....tapi menunggu dia nak kluar kemain lambat. 

Begini sudaaaaaa....jadi lah.

Read more ...

Leman

|


Jam sudah menunjukkan tepat jam 12.00 tengah malam. Selepas pekena teh "O" di warong aji Jumrik,Leman menyatakan hasrat mahu pulang saja....lg pun aji Jumrik nk tutop dh warong nya,lewat malam dah pun. Agak lama juga Leman melapok sambil jual temberang di warong itu.
Read more ...

Hantu Kupi

|


Sudah 3 hari 2 malam aku dan abang ku berada di hutan. Kami menjerat kijang...dgn memasang beberapa perangkap. Malang nya hingga ke hari ini se ekor pun tak dapat lagi. keperluan makan pun sudah kehabisan,yang tinggal hanya kopi uncang dan sedikit biskut merrie je. Jadi kami ambil keputusan untuk pulang saja. Dan di sini lah bermula nya episod yang menakut kan itu.
Read more ...

Lain Kali tutop mulot tu...

|

Di suatu malam yang tenang....kroohh...kroohh...zzZZzZzZzzz
Read more ...

Why Do You Have To Be Like Others?

|


detik waktu terus berjalan.. 
berhias gelap dan terang.. 
suka dan duka.. 
tangis dan tawa.. 
tergores bagai lukisan.. 
seribu mimpi.. 
berjuta sepi.. 
hadir bagai teman sejati.. 
di antara lelahnya jiwa.. 
dalam resah dan air mata.. 
ku persembahkan kepadamu.. 
yang terindah dalam hidupku..
Read more ...

Bilik Azan Kena Ceroboh

|

Apa nak jadi la...sedih aku. Tak de keje lain ke...barang kat masjid pun nak tibai...patotnya besedakah barang yang di perlukan untuk keperluan masjid. TANJUNG KLING - Masjid Tanjung Kling, di sini sekali lagi dipecah masuk penyamun, awal pagi kelmarin mengakibatkan beberapa barangan dalam masjid berkenaan lesap.
Read more ...

Lawatan Menyeramkan

|

Lawatan ke penjara bukanlah satu aktiviti yang disenangi ramai. Namun, jika anda berada di Fremantle, Australia Barat, jangan pula lepaskan peluang melawat Penjara Fremantle yang menjadi tarikan pelancongan.
Read more ...

Jauh Di Sudut Hatinya

|


Keceriaan itu jelas terpancar di wajah nya,namun tak siapa tahu apa yang ada jauh di sudut hatinya.
Keinginan nya itu hanya di simpan begitu saja. Keyakinan nya ada.....pasti suatu hari nanti akan terbongkar jua. Waktu itu mereka akan merasa getarnya,sekali pun tiada angin yang mencuit.
Bisikan2 yang cuba melalaikan itu tidak di pedulikan.
Kekacauan yang melanda di dalam jiwanya...di perhatikan satu persatu.
Perlahan ia memadam garisan halus yang menghalang perjalanan itu...

Read more ...

Haaa kan dh kena...

|

Lela....gadis yang berwajah mirip Angelina Jolie. Sapa yang tak kenal.....satu kampong tau,tp suda berpunya. Petang ini Lela mahu berjumpa sama boipren nya....suda satu minggu dia tak berjumpa boipren nya encem macam Antonio Banderaas tuu....tp di kampong,boipren nya ni lebih di kenali dgn nama Utoh Haloi je....ekekkee

Seperti yang di janjikan...tepat jam 5 ptg Lela pun sampai. Tersenyum si Utoh Haloi melihat itu mambang nya sudah sampai.
Read more ...

Yang Merah Itu Saga

|

Tau tak pokok apa tu? haaa....ni yang nk citer ni...tak ramai yang tau rasanya zaman sekarang ni akan pokok ni. Tapi kalau orang lama mungkin dh biasa tgk. Yang dok kat bandar lg susah nk nampak pokok ni...Ok meh kita zoom sikit.

Nampak tu...? buah apa..? pokok apa tu....? Ok...kita zoom sikit lagi lah...

Haaa...nampak dh. Apa tu.....? Zoom lagi lah....

Haaa...nampak tu.....buah apa tuu...? kita zoom lagi lah..

Haaa tu diaa haih...merah2. Tau apa tu....jap ar aku petik...

Ni la menda nya.....biji SAGA. Time muda...rupe bentuknya cam petai burung tu la lebih kurang,kaler ijooo je....bila dh kering....kulit nya pecah,nampak la biji SAGA tu yang merah2 gitew. Jap2 aku kasi asing.

Tu yang sepapan dh kering....dan sepapan yang masih muda.

Ni la dia biji SAGA....

dan yang kat bawah ni PROTON SAGA
tak sempat nk cat merah lg ni.....hehehee
Sekian Terima Kasih.

Read more ...

Gerhana Bulan

|


Gerhana bulan...masing2 nk tgk gerhana bulan katanya....ni gambo matahari petang td yang sempat aku shoot masa kat highway. Cewaahh....! sementara nk menunggu malam....klik-klik dulu le gambo matahari. Ada lagi....tu kat bawah tu....amacam...? ok ka..? 


Gambo matahari tu....bukan bulan. Mlm pukol 8 aku pun kuar la rumah...nk menengok ada ke Gerhana Bulan. Tak sampai 5mnt aku kat luar rumah .....Ujaaaann. Ahahhaha....nk tgk bulan apa hujan2 macam ni...lebat pulak tu.....tapi tak pe,aku sempat snap lampu jalan kat depan umah aku.....sebelom ujan td. Tengok yang ni je lah.....lebeh kurang je aku rasa kaler dia.....kan...kan...kan (^__^)



Read more ...

Tak ada cerita la...mau 4 hari

|


Bulan 12 ni terlalu banyak jemputan walimatulurus...jadual penuh setiap minggu.,sampai aku pun naik tak ter urus dah. Jadi.... apa nk cerita...? tak ada cerita....asek cerita orang kawen je....yang tak kawen nk cerita apa..? ahahhaaa....
Read more ...

Isteri Hampir Di Pancung Suami Kerana Kekurangan Dalam Masakan

|

gambar sekadar hiasan
Kejadian yang hampir meragut nyawa.....hanya kerana kekurangan dalam masakan. Si suami sanggup mahu  memancung isteri nya....walau bagaimana pun mangsa berjaya di selamatkan oleh orang awam. sama2 kita saksikan kejadian yang sempat di rakam dan menjadi sejarah ini




mujur juga lelaki bernama Sudin ada di tempat kejadian

Read more ...

Misteri Rumah Halim Terungkai

|


Jam menunjukkan 1 pg....Halim baru saja tiba di rumah sewanya setelah seminggu bercuti. Halim yang masih bujang tggal bersendirian. Aman katanya....kalau dudok menyewa ramai2 banyak masalah yg timbul. Malam itu Halim merasakan begitu penat sekali. Perjalanan dari kampongnya mengambil masa kira2 5 jam,amat menjemukan.
Read more ...

Nak tiket PERCUMA utk filem Mission Impossible 4 ?

|

synopsis and review ghost protocol mission impossible.


 Cerita ini bermula apabila pengeboman pengganas memusnahkan Kremlin, kerajaan Amerika Syarikat mengaktifkan "Protokol Ghost" dan disavows Pasukan Misi Mustahil keseluruhan. Ethan Hunt dan pasukannya dipersalahkan kerana serangan itu, tetapi dibenarkan untuk melarikan diri sebagai sebahagian daripada pelan untuk membolehkan mereka beroperasi di luar agensi. Hunt adalah amaran bahawa jika mana-mana anggota pasukan beliau ditangkap atau dikompromi, mereka akan dikenakan bayaran sebagai pengganas yang merancang serangan nuklear. Dia dipaksa untuk bekerjasama dengan rakan-rakan ejen Brandt IMF, yang mengetahui lebih lanjut mengenai Hunt dan masa lampau daripada Hunt sendiri. - this is in article of mission impossible ghost protocol review and synopsis.

Bagaimana dan di mana mahu mendapatkan tiket percuma itu...? 
Segalanya hanya dgn klik di sini....TGV CINEMA



Read more ...

Milah Janda Berhantu ~ Cerita Pakcik Salleh

|


"balik dulu ye Mak Munah"..."ermm ye lah..baik2 jalan tu" jawab Mak Munah pada si Milah yang baru saja selesai membeli kuih karipap Mak Munah. Si Padil....pelanggan baru dan tetap Mak Munah yang sedang menikmati kopi O cap kapal api di warong Mak Munah,terpegun seketika melihat kacantikan si Milah. "sapa tu mak munah?" tanya si Padil yang baru saja berpindah ke taman perumahan itu. "itu Milah...janda muda....bekenan ke?" tanya Mak Munah. Si Padil tersenyum saja.
Read more ...