Theme images by MichaelJay. Powered by Blogger.

30 June 2011

Incredible Hulk Malaysia

 

Kisah ni dh lama...suatu petang aku meronda ronda sekitar ibu kota...kalau tak silap aku masa tu aku kat Jalan Putera Hang  Po Dah Ciiitt Puuii. Sampai kat satu traffik light di simpang Lima tu.....tiba tiba sebijik muto ni melanggar aku punya ekzos moto.....yang pelik tu aku pulak yang di salah kan nye. Dia turun dari moto peh tu terus marah2 kat aku.

Huh aku mmg tak boleh tahan tul la orang mcm ni...aku pung apa lagi...terus sound dia "dun make me angry bro...." Pang....Pang....Pang....tak abih cakap lagi....aku di tempiling nyee. Huh...! aku marah ni....aku dah marah ni....aku bila dh marah....dengan x semene mene aku betuko menjadi Incredible Hulk. 

Whaaarrgghh...! Whaaarrgghh...! 

Mamat tu pung apa lagi...manciceng la dia larik...tp dun wury...aku tak kejor pung mamat tu...pasai aku baru peh makan...jadi malas aku nk kejo...ahahaa. Ada la dalam 5 minit aku jd Hulk masa tu....org awam tergamam ...jd x sempat nk amek gambo...aku dh back tu normal....ekekkee.....TV3 dtg pun tak sempat nk rakam...so tak ada bahan bukti le kira nyer aku betuko jd Hulk masa tu.....huhuuu. Itu ta apa la...aku tak kecik aty pong tak masuk surat kabo,yang aku tensen ni...aku tak bawak baju spare.....nah...tak pasai2 aku balik tak bebaju. Baju tadik habih kuyak dh.....balik la aku tnpa bebaju naseb ada sluwar lg..tu pun dah mcm sluwar nak gi kebun jerk....erk. 
Dah lama aku mikior akan masalah ni...peh ni aku tak mo jadi Incredible Hulk lg dh...abih baju aku..asal jd je...abih sume kuyak...seb baek baju yang aku bli tu sume baju bundle je....3 lai seploh hengget.. Aku ingat2 nak jadi Iron Man...tp bila mengingatkan baju besi yang di pakai nya tu ....
huhuu berat tu yeoopp...! tak lalu aku....kihkihkih. 
So aku batal kan saja la niat suci murni aku itew....huhuuu

Skrng ni aku tgh mereka cipta Transformer lak...ahaha...x mao la jd apa2 dh....jd hero cam biasa udah le...tp seblom ciptaan aku tu berjaya...aku kene la nengok dulu transformer yang terbaru ni di panggung....ekekkee. So kepada peminat Hero Malaysia...tunggu le ciptaan terbaru Abg KJ nnt.....
(tu pung kalau ingat....huhuuu)

28 June 2011

Petua Dari Abang KJ

 
Apa habar anak2...ahaaa...ni abg KJ nk kasi petua.
Ni petua dari orang lama2....dh lama abg KJ simpan petua nih...
baru nih dapat di kongsi kan bersama di sini.
Untuk masa ini...abg KJ nk kasi 3 petua,baca dengan penuh
yakin dan konsentrasi ye,besar pekdah nya ni.

Petua 1: Hilang kan rasa mengantok sewaktu di pejabat.
Yaa...sering kali kita berasa mengantok sewaktu berada di pejabat....
di tambah lagi lepas makan tghari....tekuap kuap....lagi ngantok kalau
kat upis tu tak bulih bukak pesbuk......laaagi ngantok. Jadi perkara
yang anda perlu ada adalah....sebijik bantal...ni penting ni...dan kalau
boleh bawak tilam,kain selimut atau kain gabang....bawak je.
itu lebeh baik.....jadi petua nya...bila rasa mengantok tu...ambik je
bantal...bawa2 barabah (baring) bawah meja...tidur kejap..
ada dalam 10mnt...jadilah. Insya'allah...rasa mengantok itu akan hilang.
dan dapat la anda menyambung semula kije anda dgn lebey baik lagi.




Petua 2 : Melembut kan kerak nasik
walaupun jaman sekarang nih urang masak nasik pakai dapur karen....
ada jugak tu kdg2 naseb tak berapa baek....tiba2 dapur karen nya
rakai (rosak)....tak pasal2 masak nasik...nasik bekerak....
Jadi yang pakai dapur gas je masak tu apa macam..? silap time
bekerak jugak...ekekkee...ok lah ye...ni abg KJ nk kasi petua
mcm mana nk melembut kan kerak nasik tu ye....baca dengan teliti.
Mula2 ambil kerak nasik tu....peh tu rendam je dalam ayer...
biarkan selama 10mnt lebey kurang....se elok elok nya...
sehari semalaman. Kompom kerak nasik tu td akan menjadi
lemah lembut mcm lengkong....aaaa ni petua terbaek nih.



Petua 3 : Penjagaan lobang hidung
Tentu ramai di antara anda yang suka korek2 lobag hidung kan...
tahu kah anda korek lobang hidung pakai jari boleh membuatkan
lobang hidung anda menjadi besar......tidak cantek nnt kalau
lobang hidung tu besar...macam serombong kapal aje....
haaa nih abg KJ nak kasi petua....peh ni..kalau rasa nk korek korek
lobang idung tu...jangan lagi pakai jari....betukar lah pada putik kapas.
penggunaan putik kapas dapat mengurangkan risiko pembesaran
saiz lobang hidung anda. Jadi...apa tunggu lagi...bertukar lah segera.
....dan renung2kan.....

sekian dahulu buat masa ini....setakat ini dulu petua yang dapat
abg KJ kongsikan bersama pembaca.....harap maaf ye sebab tak ada
link donlod untuk petua ini....kalau nak ...copy aja lah.....
simpan bebaek ye petua ini....besar pekdah nya nnt....
assallamualaikum......

27 June 2011

Injam Guris Angahnyak

 
Ijam (bukan ngaran sabujuran nyak) bagamat manatak cangkih,rahat ma ulah rukok gulong. Jam parak ma pukol satu pagi dah....parot gagalurok..asa handak bahirak...manong kawan toh mikir....almaklum lah jamban urang jaman baharik kala....jaaaauuuuuhh di blakang rumah...sasarudup jamban padang pukok nipah...kada ba bumbung...lawang nya gan ace kampit baja hajak...kada tahan ijam turun jua ai....galap2 sambil babawa suwar yang kurop2..."nah  kada ingatan mangganti bitri nya nih" gagarunum si ijam...padahal takutan.

 Sambil manyucoh rukok gulung nya tuh..sa sambil manguleh ka kiri kanan...are dingin2..."saja bepala betul la....tangah malam handak tabahirak...huh"..ada sapuloh minit bangun nai kawan tuh....manuju ka telaga handak babasuh....jaman baharik kada baisi paip ya am. Sampai di pinggir telaga si ijam tatireng mcm ada bayang urang...di sulohi nyak...mun di lihat tuh ilah hanto....kaganangan si ijam  jar urang jah mun handak tahok bujur ka kadak hantok...bawa bajungging...di tireng calah kangkang...mun kada babatis jah...han iya tu ah.

 Lakas ai kawan tuh bajungging...maitihik calah kangkang....itihik nyak nah kada idek lagi deh...han kamana pulang tulak nya...asa cagat jua ai bulu batis. Kawan ni gan bangun....baya badiri hajak,hanto nya ada deh di hadap.....maggitir ijam sa awakan....kada besurah lagi dh....sekali nyak hanto nya betakon...

Hanto : injam guris angah nyak...kada tahan handak tabehirak jua dh nih....guris pulang kada ingatan mawe...kada nyaman angah nya ai.....mun behirak kada sambil barukuk....handak lakas banar td ya am.
Kada banyak surah lagi dah si ijam...taros bagi nya guris...
Hanto : injam sumat lah angah nyak....kina dh imbah ako ma mulangkan.
Si Ijam : kada payah...kao ambil ha taros...
 Lakas ijam manciceng bukah bulik ka rumah...manganceng lawang atas bawah....tadudok sumat kawan tuh mamikirakan....naran jua kah. Dah di dalam rumah hanyar si ijam kaganangan....inya behirak tadih balom babasuh lagik....naaahhh....imbaham...samalaman kawan tuh kada hingkat guring...mapa handak guring...dingut dingut bau tahik. Mahadangi are siang pang hanyar babasuh...sawat karing


26 June 2011

Ramli Sarip - Keliru

 


Lirik lagu Keliru Ramli Sarip

ditepian simpang ini sejenak aku terhenti
terbayanglah bagaimana pengembaraan ku bermula
ku tingalkan segala yang kusayang dan cinta
hanya untuk mencari satu identiti diri yng murni

setelah tejerat dalam dilema aku mengerti
bagaimana sukarnya mengenal diri sendiri
hanyutlah aku dalam arus hidup yang tak menentu
maka timbul kesedaaran yang aku selama ini keliru

kupandukan cahayamu dari mu ilahi
aku bersujud mohon doa mohon rahmat memohon restu mu
kau senangkanlah mudahkanlah perjalanan hidup ku
selama ini aku terpedaya dan keliru

Lirik lagu Keliru Ramli Sarip


07 June 2011

~MISTERI~ 4 hari tak balik

 
"jom"...abg aku mengajak gi nyuloh burong..aku ok je..."jom"
"tapi kan ...bukan ke mlm ni malam jumaat"
......abg aku menung jap.
tak pa kata nya...tak da menda lah...
(ceh...! saja nk sedap kan ati aku le tu....huhuuu)

memang selalu....tapi x la kerap sangat kami ni....
mlm2 je gi nyuloh burung wak2.
kalau dapat.....goreng pun sodap...
dan biasa nya burung ni tidur kat atas pokok.
jadi abg aku ni kira tahap cam pro pesional jugak la
dalam bab tangkap burung ni.
cuma mlm tu aku ada rasa macam laen macam sket

Interested for our works and services?
Get more of our update !