Blog Archive

Theme images by MichaelJay. Powered by Blogger.

30 December 2011

Bila Dia Kawen...?

 

Hari ini aku singgah di satu pejabat pos.
Agak lama juga aku tidak ke pejabat pos ini.
Tiba2 mata ku terpandang pada seorang gadis di kaunter.
Huh kalau tak silap itu lah gadis yang aku bekenan sgt suatu masa dulu....
tp x berpeluang menguratnya.

Aku merasakan mungkin ini lah peluang keemasan ku.
Kali ini tidak kan ku lepaskan peluang ini,seraut wajah nan ayu
itu pasti kan jd milik ku...tp setelah ku amati, fizikalnya ada sedikit perubahan.
Ya...dia sudah mengandung...waaaa bila dia
kawen? Nmpknya gagal lagi. Huhuhuuu

Renew Lesen MPSJ di saat akhir....

 
No sekarang 8221
No anda 8425

Berapa lama nk tggu daaa.....naik sakit kepala dh ni.

Ni la kalau sume menda nk kena buat last2 minit. Nk renew lesen perniagaan MPSJ. Hari ni last day....pagi2 lagi orang awam dh tunggu depan pintu.

27 December 2011

Ku simpan jadi Kenangan

Semalam yang penuh dengan kedukaan
Ku simpan jadi kenangan....
Hari ini aku bangkit....biarpun payah,ku gagah kan jua.
Semangat mu masih bersama ku
Kan ku jaga dengan sebaiknya
Kerna di situ ada.........keindahannya

26 December 2011

Baru la lega sikit

 
Hah baru la lega sikit...penat dh...kalau time dia ok x pekalau kena time slow rasa nak menangis aku dok menunggu.

Beginilah jadinya blog aku yang tak de apa2 yang bes nie...heheheemacam ni pun jadi lah...asal bole guna je lah...repair sana...repair sini...tarok tu...tarok ni....tapi menunggu dia nak kluar kemain lambat. 

Begini sudaaaaaa....jadi lah.

23 December 2011

Leman

 

Jam sudah menunjukkan tepat jam 12.00 tengah malam. Selepas pekena teh "O" di warong aji Jumrik,Leman menyatakan hasrat mahu pulang saja....lg pun aji Jumrik nk tutop dh warong nya,lewat malam dah pun. Agak lama juga Leman melapok sambil jual temberang di warong itu.

22 December 2011

Hantu Kupi

 

Sudah 3 hari 2 malam aku dan abang ku berada di hutan. Kami menjerat kijang...dgn memasang beberapa perangkap. Malang nya hingga ke hari ini se ekor pun tak dapat lagi. keperluan makan pun sudah kehabisan,yang tinggal hanya kopi uncang dan sedikit biskut merrie je. Jadi kami ambil keputusan untuk pulang saja. Dan di sini lah bermula nya episod yang menakut kan itu.

21 December 2011

Lain Kali tutop mulot tu...

Di suatu malam yang tenang....kroohh...kroohh...zzZZzZzZzzz

18 December 2011

Why Do You Have To Be Like Others?

 

detik waktu terus berjalan.. 
berhias gelap dan terang.. 
suka dan duka.. 
tangis dan tawa.. 
tergores bagai lukisan.. 
seribu mimpi.. 
berjuta sepi.. 
hadir bagai teman sejati.. 
di antara lelahnya jiwa.. 
dalam resah dan air mata.. 
ku persembahkan kepadamu.. 
yang terindah dalam hidupku..

Bilik Azan Kena Ceroboh

 
Apa nak jadi la...sedih aku. Tak de keje lain ke...barang kat masjid pun nak tibai...patotnya besedakah barang yang di perlukan untuk keperluan masjid. TANJUNG KLING - Masjid Tanjung Kling, di sini sekali lagi dipecah masuk penyamun, awal pagi kelmarin mengakibatkan beberapa barangan dalam masjid berkenaan lesap.

Lawatan Menyeramkan

 
Lawatan ke penjara bukanlah satu aktiviti yang disenangi ramai. Namun, jika anda berada di Fremantle, Australia Barat, jangan pula lepaskan peluang melawat Penjara Fremantle yang menjadi tarikan pelancongan.

Jauh Di Sudut Hatinya

 

Keceriaan itu jelas terpancar di wajah nya,namun tak siapa tahu apa yang ada jauh di sudut hatinya.
Keinginan nya itu hanya di simpan begitu saja. Keyakinan nya ada.....pasti suatu hari nanti akan terbongkar jua. Waktu itu mereka akan merasa getarnya,sekali pun tiada angin yang mencuit.
Bisikan2 yang cuba melalaikan itu tidak di pedulikan.
Kekacauan yang melanda di dalam jiwanya...di perhatikan satu persatu.
Perlahan ia memadam garisan halus yang menghalang perjalanan itu...

16 December 2011

Haaa kan dh kena...

Lela....gadis yang berwajah mirip Angelina Jolie. Sapa yang tak kenal.....satu kampong tau,tp suda berpunya. Petang ini Lela mahu berjumpa sama boipren nya....suda satu minggu dia tak berjumpa boipren nya encem macam Antonio Banderaas tuu....tp di kampong,boipren nya ni lebih di kenali dgn nama Utoh Haloi je....ekekkee

Seperti yang di janjikan...tepat jam 5 ptg Lela pun sampai. Tersenyum si Utoh Haloi melihat itu mambang nya sudah sampai.

13 December 2011

Yang Merah Itu Saga

Tau tak pokok apa tu? haaa....ni yang nk citer ni...tak ramai yang tau rasanya zaman sekarang ni akan pokok ni. Tapi kalau orang lama mungkin dh biasa tgk. Yang dok kat bandar lg susah nk nampak pokok ni...Ok meh kita zoom sikit.

Nampak tu...? buah apa..? pokok apa tu....? Ok...kita zoom sikit lagi lah...

Haaa...nampak dh. Apa tu.....? Zoom lagi lah....

Haaa...nampak tu.....buah apa tuu...? kita zoom lagi lah..

Haaa tu diaa haih...merah2. Tau apa tu....jap ar aku petik...

Ni la menda nya.....biji SAGA. Time muda...rupe bentuknya cam petai burung tu la lebih kurang,kaler ijooo je....bila dh kering....kulit nya pecah,nampak la biji SAGA tu yang merah2 gitew. Jap2 aku kasi asing.

Tu yang sepapan dh kering....dan sepapan yang masih muda.

Ni la dia biji SAGA....

dan yang kat bawah ni PROTON SAGA
tak sempat nk cat merah lg ni.....hehehee
Sekian Terima Kasih.

10 December 2011

Gerhana Bulan


Gerhana bulan...masing2 nk tgk gerhana bulan katanya....ni gambo matahari petang td yang sempat aku shoot masa kat highway. Cewaahh....! sementara nk menunggu malam....klik-klik dulu le gambo matahari. Ada lagi....tu kat bawah tu....amacam...? ok ka..? 


Gambo matahari tu....bukan bulan. Mlm pukol 8 aku pun kuar la rumah...nk menengok ada ke Gerhana Bulan. Tak sampai 5mnt aku kat luar rumah .....Ujaaaann. Ahahhaha....nk tgk bulan apa hujan2 macam ni...lebat pulak tu.....tapi tak pe,aku sempat snap lampu jalan kat depan umah aku.....sebelom ujan td. Tengok yang ni je lah.....lebeh kurang je aku rasa kaler dia.....kan...kan...kan (^__^)



09 December 2011

Tak ada cerita la...mau 4 hari

 

Bulan 12 ni terlalu banyak jemputan walimatulurus...jadual penuh setiap minggu.,sampai aku pun naik tak ter urus dah. Jadi.... apa nk cerita...? tak ada cerita....asek cerita orang kawen je....yang tak kawen nk cerita apa..? ahahhaaa....

08 December 2011

Isteri Hampir Di Pancung Suami Kerana Kekurangan Dalam Masakan

 
gambar sekadar hiasan
Kejadian yang hampir meragut nyawa.....hanya kerana kekurangan dalam masakan. Si suami sanggup mahu  memancung isteri nya....walau bagaimana pun mangsa berjaya di selamatkan oleh orang awam. sama2 kita saksikan kejadian yang sempat di rakam dan menjadi sejarah ini




mujur juga lelaki bernama Sudin ada di tempat kejadian

07 December 2011

Misteri Rumah Halim Terungkai


Jam menunjukkan 1 pg....Halim baru saja tiba di rumah sewanya setelah seminggu bercuti. Halim yang masih bujang tggal bersendirian. Aman katanya....kalau dudok menyewa ramai2 banyak masalah yg timbul. Malam itu Halim merasakan begitu penat sekali. Perjalanan dari kampongnya mengambil masa kira2 5 jam,amat menjemukan.

06 December 2011

Nak tiket PERCUMA utk filem Mission Impossible 4 ?

synopsis and review ghost protocol mission impossible.


 Cerita ini bermula apabila pengeboman pengganas memusnahkan Kremlin, kerajaan Amerika Syarikat mengaktifkan "Protokol Ghost" dan disavows Pasukan Misi Mustahil keseluruhan. Ethan Hunt dan pasukannya dipersalahkan kerana serangan itu, tetapi dibenarkan untuk melarikan diri sebagai sebahagian daripada pelan untuk membolehkan mereka beroperasi di luar agensi. Hunt adalah amaran bahawa jika mana-mana anggota pasukan beliau ditangkap atau dikompromi, mereka akan dikenakan bayaran sebagai pengganas yang merancang serangan nuklear. Dia dipaksa untuk bekerjasama dengan rakan-rakan ejen Brandt IMF, yang mengetahui lebih lanjut mengenai Hunt dan masa lampau daripada Hunt sendiri. - this is in article of mission impossible ghost protocol review and synopsis.

Bagaimana dan di mana mahu mendapatkan tiket percuma itu...? 
Segalanya hanya dgn klik di sini....TGV CINEMA



02 December 2011

Milah Janda Berhantu ~ Cerita Pakcik Salleh


"balik dulu ye Mak Munah"..."ermm ye lah..baik2 jalan tu" jawab Mak Munah pada si Milah yang baru saja selesai membeli kuih karipap Mak Munah. Si Padil....pelanggan baru dan tetap Mak Munah yang sedang menikmati kopi O cap kapal api di warong Mak Munah,terpegun seketika melihat kacantikan si Milah. "sapa tu mak munah?" tanya si Padil yang baru saja berpindah ke taman perumahan itu. "itu Milah...janda muda....bekenan ke?" tanya Mak Munah. Si Padil tersenyum saja.

28 November 2011

Libas

 
Sinopsis: Adnan Saladin seorang pakar Libasan dalam permainan sepak takraw (Libas). Dia di gelar sebagai raja libas Malaysia. Kehebatan libasan Raja Libas sangat digeruni pasukan lawan terutamanya dari pasukan Siam (Thailand). Kecederaan berlaku mengakibatkan tekong Malaysia (Dali) parah apabila Libas gagal menampan libasan kuat AK Nangkhon lalu terkena dadanya.

27 November 2011

Kereta gabungan 3 jenama terkenal

 

Kereta ini di reka bentuk dengan menggabungkan 3 jenama kereta yang terkenal iaitu Ferrari,Mercedes dan Lamborghini. Tempat pemandunya pula di reka dan di letak kan di tengah.
Di temui di Pebble Beach Concours D’Eleganceit’s

25 November 2011

Jauhi Cinta Cyber Isteri/Suami Orang.

 

Sama ada kita sedar atau tidak....ada berlaku di antara kita dalam keghairahan di alam cyber....pelbagai laman sosial yg sedia ada membuatkan kita kadang2 lupa siapa diri kita. Sudah berumahtangga...sudah ada anak...tapi terlupa seketika takala melayari laman2 web sosial. Gembira rasa di hati bila melihat si dia yang di tunggu2 sedang on9. Terlupa seketika yang si dia itu suami/isteri orang. Kerana sedikit kemesraan  yang di cari.

Download 11-11-11 full movie

 

Eighteen years after the murder of her parents, Sara Tobias searches for the meaning of the numbers '11:11' that was scratched in blood beside her mother's body. Following three sudden murders, supernatural events are unleashed as she gets closer to the truth...

Download


11-11-11 Official Full Movie Trailer (2011) HD

22 November 2011

Hantu Kudut

Sudah 13 tahon Kamal meninggalkan rumah usang ini. Satu2nya rumah peninggalan kedua orang tua nya. Kini Kamal pulang kembali ke tanah tumpah darahnya....meninggalkan ibu kota yg byk memberi kenangan pahit pada nya. Baginya kini dia ingin berbakti pada kebun yg telah lama tidak di usahakan nya. Rumah yang usang ini akan di perbaharui nya nnt. Dgn sedikit modal yg ada pasti ia kan lebih baek nnt.

Kejayaan Harimau Muda di Stadium Gelora Bung Karno ~ Sukan Sea ke-26.


JAKARTA: Skuad bimbingan Ong Kim Swee mempamerkan aksi membanggakan Malaysia apabila mempertahankan 'ibu pingat emas' apabila menewaskan tuan rumah Indonesia menerusi penentuan penalti 4-3 selepas terikat 1-1 pada perlawanan sepenuh masa penuh dramatik di Stadium Gelora Bung Karno.

21 November 2011

Anita Sarawak

 
Anita Sarawak (lahir 23 Mac 1952) atau Ithnaini binte Mohd Taib merupakan seorang penyanyi kelahiran Singapura, yang pernah menerima anugerah dari "Asian Entertainment Establishment" kerana perkhidmatannya kepada industri hiburan. Selain daripada banyak anugerah piring emas yang diterimanya, Anita pernah juga dipilih sebagai 'Dewi Utama' (The Top Diva) di Asia.
Dilahirkan kepada seorang penerbit filem dan pelakon terkenal dan ibunda yang merupakan seniwati filem Melayu yang mashyur iaitu Allahyarham S. Roomai Noor dan Allahyarhamah Siput Sarawak. Ibubapanya berpisah apabila Anita berusia sembilan bulan. Dia merupakan anak tunggal hasil perkahwinan Roomai Noor dan Siput Sarawak, walaupun mempunyai 15 adik beradik angkat, termasuk pelakon dan bekas model terkemuka Noor Kumalasari. ~sumber: Wikipedia~


Dato' A Rahman Hassan

 
Dato' A. Rahman Hassan merupakan seorang penyanyi Melayu era 60-an / 70-an yang sering mendendangkan lagu-lagu di radio Malaysia.
Beliau turut memenangi Anugerah Tokoh Kepimpinan Industri Muzik dalam Anuegrah Kecapi Papuita 2006.

18 November 2011

Tahniah buat adik Aaliyah Yoong Hanifah

Mama (Norzeela Sulaiman) ingatkan jangan jatuh saja: Aaliyah Yoong 


BIARPUN papan ski air digunakan jauh lebih besar daripada saiz kakinya, atlit termuda kontinjen negara, Aaliyah Yoong Hanifah tidak menjadikan itu satu halangan menewaskan lawan yang jauh lebih tua daripadanya.

Lagu Banjar

Bahasa Banjar adalah satu bahasa Austronesia yang dipertuturkan oleh suku Banjar di Kalimantan Selatan, Indonesia, sebagai bahasa ibunda. Bahasa Banjar adalah cabang bahasa yang berkembang dari Bahasa Melayu.

A. Halim



 Abdul Halim bin Mohammad Diah atau lebih dikenali sebagai A. Halim merupakan salah seorang penyanyi penyanyi irama pop yeh yeh yang mula berkecimpung dalam bidang muzik sekitar era 60-an / 70-an yang sering mendendangkan lagu-lagu di radio Malaysia.

Hadkan BBM elak dedah rahsia

Pegawai kerajaan perlu ambil langkah jamin keselamatan data, maklumat negara

Malaysia down Indonesia 1-0 to top Group A



JAKARTA: Malaysia overcame the odds to down Indonesia 1-0 in a crucial Group A, SEA Games football match at the Gelora Bung Karno Main Stadium here on Thursday.

14 November 2011

A. Ramlie (Ramlee bin Ahmad)

 


Allahyarham Ramlie bin Ahmad atau nama singkatannya A. Ramlee merupakan penyanyi yang berasal dari Singapura dan dilahirkan 1948. A Ramlee merupakan seorang daripada penyanyi pujaan ramai sekitar tahun 1960-an. Ketika itu pengaruh kumpulan The Beatles dari England telah mewujudkan irama pop yeh-yeh dari 1965 hingga 1971. Istilah "pop yeh-yeh" telah diambil dari judul lagu popular The Beatles, (She Loves You - Yeh, Yeh, Yeh). Penyanyi pada zaman 1960-an biasanya diiringi oleh kumpulan kugiran.

12 November 2011

11.11.11 punya cerita

 
Hari ini 11.11.11. Sarapan pagi di kedai mamak,sebelah seven 11,kedai No 11,jln 11/11,seksyen 11, pukol 11:11mnt... service bagus,11mnt je tunggu oder dh sampai,lebih 11mnt jgk la aku makan kat situ. Tak smpi 11 org pun yg ada kat kedai tu....aku rasa aman je...sambil menyedut roko surya ku...hurrmm ada lg 11 batang,jd lah sampai petang karang. Alamak...! dh 11 lebih dh ni...ok chow...smbg keje.."Mamak kira.."

07 November 2011

Gambar Bogel Artis Terkenal Tersebar....!

 

SEKALI lagi artis ini dihambat kontroversi. 
Dahulu disebabkan penyebaran gambar 
berbikini di internet ketika bercuti.
Kali ini gambar bogelnya pula di sebar.

Namun begitu....aktres yang sinonim dengan 
watak air mata itu lebih senang mendiamkan diri.
nak tau sapa artis tu.....tengok je la kat bawah tu.
segan pulak nk letak gambo tu kat atas.

tu kat bawah tu

05 November 2011

Dia punye senyuum...! huh...!

Sudah 2 bulan si Udin tidak melepak kan diri di tepi pantai yg tak berapa glemer di kampong nya...selalu tak de orang pun yang datang berkunjung selain dari dia dan rakan-rakan nya. Kerana kesibukan bekerja di kota raya menyebabkan Udin hanya berpeluang dapat berkumpul bersama teman-temannya bila balik kampong pada hujung minggu saja.

03 November 2011

Kes Di Sembelih Hidup-Hidup

 

Hari-hari yang berlalu bagaikan tiada beza.
kicauan burung di pagi hari...begitu asyik.
kedamaian desa dan keindahan
suasana....begitu mendamaikan.

19 October 2011

Cinta Di Bulan October

Aku berdiri di pinggir halaman,sambil menikmati Embun dingin di pagi hari...sayup2 kedengaran suara Ading Ku menyanyikn lagu kegemarannya...ya..! aku tahu lagu itu...lagu "keroncong buat Ana " biarlh dia..aku tak berminat....aku lebih senang dgn lagu "nur Nilam sari" tiba2..rindu ku bertandang...terigtku pd Kitagawa ..Kekasih Hati...dan aku tahu,pasti Kerinduanmu itu sama seperti ku disini. sdg asyik mengelamun tiba2 "its Bird's...its bird's...its superman" ciss aku kenal suara sumbang itu..ya kwn ku si Omar ...dtg mahu melihat adik ku menyIdai baju...nk mengurat la tu...

15 October 2011

Majalah Online Femag

 
Nak baca majalah secara Online
ahaa...senang je....mula2 klik link ini


nnt dia kan kluar mcm ni...
buat la pilihan nk baca majalah apa?
Komik atau majalah Femag.
Femag-Majalah kewanitaan tu...(^__^)


mmm...scroll bawah sikit untuk buat pilihan
nk latest content atau popular content


Contoh...saya pilih majalah Femag (^_^) peh tu....
 korang cuma pilih nk Read (high Res) atau Read (Low Res)


nnt kluar mcm ni....hahahaaaa dh bole baca daaahhh
ahahaaa muka alaaa sinyuuuummm (^__^)


aku pun dapat tau kat sini

http://azumylini.blogspot.com

hehehee .....ceria2 selalu
dan jgn selalu berembun (^__^)

Embun

 
Embun



Jauh pandangan ku...ku lihat
bagai ada sesuatu...ya
itu Embun...mmm memang setiap
pagi aku kan termenung jauh
di jendala usang di rumah ini.

14 October 2011

kan aku dh cakap...aku dh cakap dh...



dan akhir nya
keputusan telah di perolehi

 Perak 0-1 S'gor (Agg 1-4)







Selangor Lwn Perak (^__^)

 


ini kucing muka ngantok...aku saja ja letak
gambar kucing..... cumelll kan..? hehhehe

Ok...selangor lawan perak
men bola la....bola...bolaa...
bukan bola2 api....bolasepak ye.
agak2 sapa menang...ermmm

aku dh tentu la sokong selangor
hehehee...
ya nnt malam akan di up date
keputusan nya....sementara itu
mari kita lihat aksi kucing main bola

err sebenonya...bukan bola...
tapi kertas yg di gumpal2....yay...
peace no war.


Dapatkan keputusan nya di sini

Heppy Besday Utk Ading Ku


"Aku belajar bahawa hidup x selamanya indah
kadang tuhan menguji aku melalui derita
tapi aku tahu DIA x pernah meninggalkanku
sbb itu aku belajar menikmati hidup ini dengan bersyukur"

"Aku belajar mengerti,
memahami bahawa tidak ada kejadian
yg harus disesali dng tangisan...
kerana rencananya indah bagiku...
oleh kerana itu aku terus bersabar,
bersyukur dan bersukacita dlm segala keadaan."

Heppy Besday For Ading Ku Yang Ke 25....(kan...?) :p

11 October 2011

"Apa salah adik..? Kenapa buang adik..? "

 

Suatu ketika dahulu aku sering mendengar satu kata2
azimat yg berbunyi 

" Kasihnya Ibu Membawa Ke Syurga,
Kasihnya Ayah Berkorban Nyawa"

jika si kecil ini bisa berkata kata...
mungkin ia akan bertanya..

"ibu...! apa salah adik..?"
"kenapa letak adik kat sini...?"
"ayah...! kenapa tak selamatkan adik..?"
"adik tak kuat...adik tak gagah macam ayah"

"ibu...! apa salah adik..?"
"adik tak usik barang2 kesayangan ibu"
"adik tak conteng dinding"
"adik tak buat sepah"

"ayah...! kenapa tak selamatkan adik...?"
"ayah...! ayah kat mana...?
"kenapa buang adik kat sini..?"
"ibuuu....! ayaaaahhh...!
"apa salah adik...?

Kembalilah ke pangkal jalan
bersyukur lah dgn nikmat tuhan
anak yg telah ia kurniakan
bukan untuk di jadikan bahan buangan.

"Live for today by learning from yesterday,
but aim for tomorrow by planning today"

Today's Children,Tomorrow's World
just think about it

pada yg telah terlanjur....jgn ulangi kesilapan ini
Renung2kan dan Selamat Beramaalll...



10 October 2011

Selamat Pagi

 

Sedikit Mutiara kata ...
"Mengusahakan sesuatu adalah jauh lebih
baik daripada tidak melakukan apa2
walaupun ada kalanya yang
di usahakan itu gagal"
~Dr. HM TUAH ISKANDAR al haj~


09 October 2011

Motocross D' Bendang (Open Cross)

 

Interested for our works and services?
Get more of our update !